سلسله نشست‌های "اصفهان فردا"

وظیفه شهرداری دخالت در امور ورزش و توسعه ورزش قهرمانی نیست

۱۳۹۶/۰۷/۲۶ - ۱۶:۲۱:۳۴
کد خبر: ۶۲۶۵۴۲
وظیفه شهرداری دخالت در امور ورزش و توسعه ورزش قهرمانی نیست
شهردار اصفهان در نشست با اهالی ورزش اصفهان گفت: قهرمان‌پروری و باشگاه‌داری وظیفه شهرداری نیست و تصدی‌گری ورزش باید بر عهده باشگاه‌ها، ورزشکاران و بخش خصوصی باشد.

به گزارش برنا از اصفهان، یکی از برنامه های شهردار جدید اصفهان، دیدار با اقشار و اصناف و بخش های مختلف جامعه برای ایجاد تعامل و هماهنگی بیشتر و دورن سازمانی است. دکتر قدرت الله نورزی در جلساتی با عنوان"اصفهان فردا" با گروه های مختلف جامعه دیدار می کند و در طول جلسه بیشتر نقش مستمع را دارد و در پایان در خصوص آنچه شنیده و برنامه دارد سخن می گوید.

یکی از این نشست ها دیدار با اهالی ورزش اصفهان از جمله پیشکسوتان، روسا و نایب رئیسان هیات های ورزشی، ورزشکاران و قهرمانان ورزشی اصفهان در مهمانسرای شهرداری بود.

 قدرت‌الله نوروزی در ششمین نشست از سلسله نشست‌های «اصفهان فردا» با حضور جمعی از ورزشکاران، مربیان، پیشکسوتان و فعالان ورزش اصفهان با تبریک هفته تربیت بدنی اظهار داشت: من اهل ورزش نیستم ولی علاقه خاصی به رشته سوار کاری دارم و از صمیم قلب اهالی جامعه ورزش را دوست دارم و هفته تربیت بدنی را به پیشکسوتان ورزش و جوانان ورزشکار تبریک می‌گویم.

شهردار اصفهان که سخنان بخش اعظمی از حاضرین در جلسه شهردار با جامعه ورزش اصفهان را شنیده بود اظهار داشت: پیشکسوتان ورزش، سرمایه‌های اصلی سلامت جامعه هستند و جمع شدن آنها در کنار هم با ارزش است. در این جلسه صحبت های بسیار بسیار خوبی زده و فضای روشنی از جامعه ورزش ترسیم شد.

وی با اشاره به اینکه پیش از انتخابش به عنوان شهردار اصفهان با اقشار مختلف از جمله ورزشکاران ارتباط داشته و پس از آن نیز جلساتی با اقشار مختلف مردم داشته است گفت: هر جلسه متعلق به یک صنف خاص بود که در همین نشست‌ها دردهای جامعه را بیشتر درک کردم و به این نتیجه رسیدم که بهترین کار گفتگو با مردم و گل سرسبد هر صنف است.

نوروزی گفت: سلامتی به معنای واقعی در جامعه با توسعه علم پزشکی و ساختن بیمارستان‌های بیشتر حاصل نمی‌شود و کار اصلی در زمینه سلامتی بر عهده اهالی ورزش است و هرچه بیشتر در ورزش سرمایه‌گذاری شود، جامعه بیمه خواهد شد.

رسالت شهرداری در ورزش

شهردار اصفهان با بیان اینکه با سلامت جسم و روح مردم، جامعه‌ای توانمند و دانا خواهیم داشت، تصریح کرد: این کار بر عهده اهالی ورزش است که جای تقدیر تشکر دارد. شهرداری نیز در این زمینه رسالت و وظایفی بر دوش دارد و باید در راستای آن رسالت اقداماتی انجام دهد. اما این رسالت به معنای ورود به حوزه قهرمان پروری و باشگاه داری نیست. بلکه این امور را باید بخش خصوصی برعهده بگیرد.

نوروزی بیان داشت: نگاه من با کسانی که در گذشته سازمان ورزش شهرداری و چارت سازمانی آن را تشکیل دادند و آن وظایف را برای شهرداری تعیین کردند، کمی متفاوت است و معتقدم آن وظایف، مداخله در کار ورزشکاران و اهالی ورزش است.

تلاش برای تامین زیر ساخت ها

نوروزی اظهار کرد: شهرداری باید در راستای توسعه ورزش، تسهیل امور مربوط به آن و ایجاد ساختارهای لازم برای ورزش مانند ساختن سالن و باشگاه‌ها تا می‌تواند سرمایه‌گذاری کند ولی اگر شهرداری بخواهد قهرمان‌پروری و باشگاه‌داری انجام دهد و یا در میدان نقش یک ورزشکار را ایفا کند، مسیری انحرافی را پیموده است.

وی گفت: آمادگی داریم تا امور مربوط به ورزش را تسهیل و ورزشکاران راگرفتاری در  پیچ و خم‌های موجود نجات دهیم. تصدی‌گری ورزش باید بر عهده باشگاه‌ها، ورزشکاران و بخش خصوصی باشد، اما کمک به ورزشکاران تا بتوانند خدمات بهتری به جامعه ارائه دهند، وظیفه دولت و نهادهای عمومی مانند شهرداری‌ها است.

نوروزی ادامه داد: در این زمینه کوتاهی نمی‌کنیم و تلاش خواهیم کرد آنچه به عنوان سرمایه‌های عظیم ورزش در شهر اصفهان وجود دارد مانند فضاهای ورزشی، باشگاه‌ها و ... را در اختیار ورزشکاران قرار دهیم و به هنر و دانش شما در این زمینه اعتماد کنیم تا تصدی‌گری در ورزش را بر عهده بگیرید.

به حوزه قهرمانی ورود نمی کنیم

شهردار اصفهان بیان داشت: اصلاً به سمت ورزش قهرمانی نمی‌رویم چون متولیان خود را دارد اما همچنان در ورزش همگانی گام‌های بیشتری خواهیم برداشت و تلاش‌های خوبی در این زمینه انجام شده است.تداوم چنین نشست‌‌هایی با اهالی ورزش می تواند کمک شایانی برای ارائه خدمات بهتر به اهالی ورزش و آشنایی بیشتر با مشکلات و ضعف های زیر ساختی ورزش شهر کند و باید این نشست ها ادامه پیدا کند که چهار سال دیگر شما از حضور ما در شهرداری به نیکی یادکنید.

نوروزی ادامه داد: اگر دولت و نهادهای عمومی بخواهند بر اموری که باید در دست متخصصان خود باشد سلطه پیدا کنند و اداره آن را بر عهده بگیرند، به معنای نابودی آن امور است.

شهردار اصفهان تاکید کرد: اگر می‌بینید برخی رشته‌های ورزشی سقوط کرده و یا در حال سقوط هستند، یکی از دلایل آن همین مداخله‌های بی‌مورد بوده است؛ تا آنجایی که در حیطه وظایف من است اجازه نمی‌دهم شهرداری در ورزش قهرمانی دخالت کند ولی همچنان در ورزش همگانی و توسعه امکانات و فضاهای ورزشی گام برمی‌داریم.

وی با تأکید دوباره بر ادامه برگزاری نشست با اهالی ورزش در آینده تصریح کرد: وقتی می‌توانیم موفق شویم که هنر گوش دادن داشته باشیم و این نشست‌ها زمانی موثر است که شرکت‌کنندگان به جایی برسند که فردای نشست بر اساس رضایت درونی به ما کمک کنید تا برای شهر اصفهان کاری کنیم.

شهردار اصفهان در بخش پایانی سخنان خود در مورد حمایت از قهرمانان ورزش اصفهان افزود: تلاش می‌کنیم لایحه‌ای به شورای شهر ارائه دهیم تا هر ورزشکار اصفهانی در رشته خود قهرمان جهان شد بتوانیم باشگاهی را برای 4 تا 5 سال در اختیار او قرار دهیم تا قهرمان‌پروری کند و امیدوارم این لایحه پس از ارائه به شورا و دفاع ما به تصویب برسد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز