رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان:

ضرورت تشکیل انجمن صنفی برای هنرمندان تئاتر

۱۳۹۶/۰۸/۰۱ - ۱۱:۲۵:۴۷
کد خبر: ۶۲۸۱۹۵
ضرورت تشکیل انجمن صنفی برای هنرمندان تئاتر
رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت:اصفهان نیازمند رخدادهای فرهنگی جهانی است و نباید تنها به برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان به عنوان یک رخداد فرهنگی جهانی بسنده کنیم.

به گزارش برنا از اصفهان، فریده روشن ضمن حضور در مراسم دیدار شهردار اصفهان با هنرمندان تئاتر در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی اظهار داشت: ما در شهری زندگی می کنیم که به عنوان یک کلانشهر و پایتخت فرهنگ و تمدن شناخته شده است و انتظار می رود که هنرمندانی که از این شهر به دیگر نقاط کشور صادر می شوند مشمول توجه بیشتری واقع شوند.

وی اضافه کرد: نمی خواهم بگویم در دوره های قبلی این توجه به هنرمندان صورت نگرفته، اما حداقل در این دوره جدید من به نوبه خود قول می دهم که در خدمت شما عزیزان باشم و تلاش کنم تا انسجام لازم در میان شما ایجاد شود.

وی  افزود: البته این مسئله به عملکرد خود شما هم بازمی گردد و شاید چنانچه مطرح شد عدم وجود یک انجمن صنفی در گذشته موجب ایجاد مشکلات بسیاری برای شما شده است.

روشن با تاکید بر اینکه تشکیل انجمن صنفی نخستین قدم برای رفع مشکلات هنرمندان است گفت: بزودی و در آینده ای نزدیک باید نسبت به تشکیل این انجمن اقدام کنیم تا این انجمن بتواند پیرو قوانین و مقررات اداره کار حمایت های لازم را از شما داشته باشد.

او  تصریح کرد: طی صحبت هایی که تاکنون انجام شده، ما برنامه جامعی را برای هنرمندان ارائه خواهیم کرد، چرا که اصفهان امروز به عنوان یک قطب گردشگری شناخته می شود و روز به روز به تعداد توریست های اصفهان افزوده می شود، لذا ما باید هم به مسئله اقتصاد فرهنگی توجه داشته باشیم و هم به توسعه و گسترش این هنر و در بحث رخدادهای جهانی بایستی تنها به رخداد جهانی جشنواره فیلم کودک و نوجوان بسنده نکنیم.

وی ادامه داد: در حوزه تئاتر و هنرهای نمایشی همه باید دست به دست همدیگر بدهیم، چراکه این هنر تاثیر بسیار زیادی در جامعه دارد و باعث فرهنگسازی غنی در جامعه می شود. پس باید بتوانیم فرهنگ خودمان را با بهره گیری از هنر نمایش به توریست ها و گردشگران خارجی ارائه کنیم و با دید و نگرشی وسیع تر به این هنر بنگریم.

وی خاطرنشان کرد: مطالبات به جای شما هنرمندان عزیز نشان می دهد که نسبت به خواسته های خودتان حساس و مطالبه گر هستید.

وی ادامه داد: ما هم از شما انتظار داریم که به دنبال رخدادهای جهانی باشید و بتوانید فرهنگ غنی سرزمینمان را از طریق هنر تئاتر به جهان منتقل کنید.

وی درخصوص کارخانه ریسباف اصفهان خطاب به شهردار اصفهان گفت: جناب آقای دکتر نوروزی، اگر بتوانیم درخصوص کارخانه ریسباف اصفهان که در موقعیت مکانی بسیار خوبی در شهر اصفهان واقع شده پیگیری مناسب و مفیدی داشته باشیم، این مکان می تواند به مرکزی فرهنگی و هنری برای ترویج و توسعه هنرهای نمایشی و تئاتر تبدیل شود.

 

 

نظر شما