نشست صمیمی اصحاب رسانه حوزه ورزش با مدیرکل ورزش و جوانان در ورزشگاه نقش‌جهان

زحمت‌های ما در ورزشگاه نقش‌جهان را نادیده نگیرید

۱۳۹۶/۰۸/۰۲ - ۱۱:۲۴:۵۰
کد خبر: ۶۲۸۶۷۰
زحمت‌های ما در ورزشگاه نقش‌جهان را نادیده نگیرید
مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: نصب صندلی در طبقه دوم ورزشگاه نقش‌جهان در برنامه افتتاح فاز یک نبود.

به گزارش برنا از اصفهان، دوشنبه اول آبان ماه مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان اصفهان به مناسبت هفته تربیت‌بدنی با اصحاب رسانه در حوزه ورزش نشست صمیمانه‌ای در ورزشگاه نقش‌جهان برگزار کرد و امکان بازدید از این ورزشگاه را برای همه ازجمله بانوان ورزشی نویس فراهم ساخت.

نشستن در سالن کنفرانس خبری و گپ و گفت دوستانه یک‌طرف، دیدن رختکن تیم‌ها و برنامه‌های تاکتیکی کرانچار روی دیوار رختکن تیم سپاهان هم یک‌طرف.

رنگ بدنی صندلی تماشاگران و چیدمان درست آن‌ها حظ بصری فراوانی را در پی داشت و چم استاندارد و بسیار مناسب ورزشگاه نقش‌جهان هم از دیگر جذابیت‌های بازدید از بزرگ‌ترین ورزشگاه ساخته‌شده بعد از انقلاب اسلامی بود.

محمد سلطان حسینی در این نشست جزئیات ریزی از بازسازی ورزشگاه بزرگ اصفهان داد و گفت: اگر قرار بود از ابتدا ورزشگاه بزرگی را در اصفهان بسازیم، به‌مراتب با مشکلات و هزینه کمتری برای ساخت مواجه بودیم، چراکه تخریب فاز یک و بازسازی آن بسیار زمان‌بر و هزینه‌بر بود.

وی ادامه داد: با ورود شرکت فولاد مبارکه توانستیم نقش‌جهان را با استانداردهای روز دنیا بازسازی کنیم و تأییدیه AFC برای برگزاری مسابقات را در آن بگیریم. نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا بعد از بازدید و تایید به تطابق ورزشگاه با فاکتورهای AFC در خصوص ورزشگاه ها، اجازه بازی در این ورزشگاه ها را صادر کرده اند.

چمن استاندارد

عضو هیات مدیره باشگاه سپاهان به کیفیت چمن ورزشگاه اشاره کرد و افزود: ما کارشناس کشت چمن زمین فوتبال در کشور بسیار کم داریم و به همین خاطر کشت چنین چمنی متناسب با استانداردهای به روز دنیا هزینه سنگینی در پی داشت. با این حال طبق گفته کارشناسان چمن ورزشگاه بسیار استاندارد و عالی است.

سلطان حسینی یادآور شد: شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی، اداره کل ورزش و جوانان و استانداری در بخش ساخت ورود کردند تا با همکاری فولاد مبارکه این پروژه در فاز اول با حضور مقامات ارشد جمهوری اسلامی به بهره برداری رسید.

وی به معضلات پیش روی ورزش اصفهان برای بهره برداری از فاز اول ورزشگاه بزرگ نقش جهان اشاره کرد و گفت: مشکلاتی نظیر تخریب فاز اول و باز سازی آن، اشتباه در سیستم طراحی برای نصب چادر ها و معارضین ریز و درشت زمین های روزشگاه سبب شد این پروژه با وقفه زیاد آماده شود.

مدیرکل ورزش و جوانان به تعبیر اشتباه از صحبت‌هایش در خصوص چادرهای ورزشگاه نقش‌جهان تصریح کرد: من درجایی گفته بودم که لزوم نصب چادر در ورزشگاه برای شهرهایی است که دارای بارندگی فراوان یا آفتاب سوزان در زمان برگزاری بازی هستند. درحالی‌که عده‌ای حرف‌های من را این‌گونه تعبیر کرده بودند که اعراب لیاقت نصب چادر محافظ در ورزشگاه را دارند و اصفهانی‌ها ندارند.

وی تأکید کرد: من اصلاً چنین منظوری نداشتم. حرف من این است که چه دلیل دارد در اصفهان که میزان بارش بسیار کم است و از طرف دیگر بازی‌ها در عصر و شب برگزار می‌شود، چادر محافظ نصب شود. هزینه اضافی بود که به ما تحمیل شد. الآن دوسوم چادرها دوخته‌شده و متریال یک‌سوم باقی‌مانده نیز خریداری‌شده است.

سایز دور کمر خبرنگاران

از حاشیه‌های این نشست صمیمی واکنش گزارشگران شبکه خبر به صحبت‌های چند وقت اخیر مدیرکل در خصوص سایز دور کمر خبرنگاران بود که سلطان حسینی با خونسردی پاسخ داد: ما طی این چند سال تلاش کردیم باوجود مشکلات فراوان مالی، نقش‌جهان را برای برگزاری مسابقات فوتبال آماده کنیم، اما شما در گزارش خود به عدم نصب صندلی در طبقه دوم و بر خواستن به هوا در روز افتتاحیه پرداختید. این درحالی‌که بود که طبق برنامه قرار نبود صندلی‌های ردیف دوم برای بهره‌برداری از فاز اول نصب شود.

سلطان حسینی ادامه داد: این‌همه کار مثبت خوب در نقش‌جهان انجام‌شده بود و شما به صندلی‌هایی که نباید نصب می‌شد پرداختید. این موضوع بعدازاین همه فشار کاری برای به نتیجه رساند پروژه نقش‌جهان آزاردهنده است. جدای از اینکه نه‌تنها خبرنگاران ورزشی بلکه همه مردم باید مراقب سایز دور کمر خود باشند که یکی از نشانه‌های سکته قلبی سایز بزرگ دور کمر است.

عدم امکان حضور در ورزش قهرمانی

وی در خصوص نبود نمانیده ای از اصفهان در لیگ برتر والیبال و بسکتبال اظهار داشت: بخش خصوصی باید در این زمینه ورود پیدا کند که متأسفانه به دلیل افزایش بی‌رویه مبالغ قراردادها این امکان از آن‌ها سلب شده است. پیش‌تر یک تیم برای ورود به لیگ برتر والیبال به مبلغی بسیار پایین احتیاج داشت، درحالی‌که الآن یک تیم والیبال هزینه‌ای نزدیک به یک تیم فوتبال را به خاطر افزایش مبلغ قرارداد بازیکنان لازم دارد. هزینه‌ای که بخش خصوصی قادر به تأمین آن نیست. از سوی دیگر ورود دولت به این عرصه جدای از منع قانونی و نبود بودجه، با توجه به نمونه‌های عینی مانند تیم نفت تهران بی‌نتیجه و فقط هزینه‌بر است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز