در هفتمین جلسه کمیسیون آموزش، پژوهش و توانمندسازی اتاق بازرگانی اصفهان تاکید شد:

ضرورت ایجاد صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر در اصفهان

۱۳۹۶/۰۸/۰۹ - ۱۴:۳۶:۱۴
کد خبر: ۶۳۱۵۶۱
ضرورت ایجاد صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر در اصفهان
رییس کمیسیون آموزش، پزوهش و توانمندسازی اتاق بازرگانی اصفهان بر ضرورت تشکیل صندوق سرمایه گذاری خطر پذیر در اصفهان تاکید کرد.

به گزارش برنا از اصفهان، امیر کشانی، ضمن ابراز تاسف از اینکه در کشور برنامه ریزی دقیقی به منظور تحویل شهر و کشوری ایده آل به نسل بعدی وجود ندارد، گفت: دست اندرکاران آموزشی کشور لازم است اقدامات مطلوبی در حوزه آموزش آینده سازان کشورانجام داده و مسوولیت خود در بعد فرهنگی و اجتماعی جامعه را به خوبی ایفا نماید.

وی افزود: باید بستر لازم برای اجرایی کردن طرح و فکرهای نسل جوان فارغ التحصیل دانشگاهی ایجاد شده و آنها را به آینده امیدوار نمود.

رییس کمیسیون آموزش اتاق بازرگانی اصفهان با تاکید بر ضرورت نیاز استان بر ایجاد صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر،تصریح کرد: لازم است با تعامل و هم افزایی تمامی ارگان های ذیربط، این صندوق هر چه زودتر تشکیل شود. کشانی در پایان از دست اندرکاران آموزشی اصفهان خواست تا فضای سیاسی حاکم در کشور را به نفع فضای فرهنگی، اقتصادی تغییر دهند.

تنها 20 درصدآموزش های کشور در حوزه مهارتی است

در ادامه مجید وفادار، معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه علمی کاربردی واحد استان اصفهان با بیان اینکه در جهان بیش از 70 درصد آموزش ها در قالب آموزش های مهارتی و 30 درصد آموزش ها در حوزه آکادمیک و نظری است، گفت: این در حالی است که در ایران تنها 20 درصد آموزش ها مهارتی و 80 درصد آن آکادمیک است.

عضو کمیسیون آموزش، پزوهش و توانمندسازی اتاق بازرگانی اصفهان دلیل بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی را غافل بودن سیستم آموزشی کشور از دانش های مهارتی عنوان کرد و افزود: آموزش های دانشگاه جامع علمی کاربردی تقاضا محور بوده، آموزش ها حول موضوعات شغلی است، دانش آموخته این دانشگاه کارگشا و کارآفرین بوده، آموزش ها بر توانایی تکیه داشته و تئوری و عمل در محیط کار توأمان است.

وفادار با تاکید بر اینکه گسترش آموزش های علمی کاربردی به منظور توسعه اقتصادی، اشتغالزایی و افزایش ظرفیت های کارآفرینی کشوراست، اظهار امیداوری کرد تا در تعامل این دانشگاه با اتاق بازرگانی اصفهان نیاز آموزشی صنعتگران و فعالان اقتصادی احصاء و نیروی متخصص با توجه به نیاز روز تربیت شوند ودانشگاه جامع علمی کاربردی استان بتواند از تجربیات خبرگان تجارت و صنعت استفاده کرده و آنرا به نسل جوان منتقل نماید.

نبود تفکر و نگرش کارآفرینی یکی از مشکلات سیستم آموزشی کشور است

محمدعلی نادی، معاونت برنامه ریزی و اقتصاد دانش بنیان دانشگاه آزاد واحد اصفهان نیز در این جلسه ضمن انتقاد از عدم وجود تفکر و نگرش کارآفرینی در کشور گفت: تنها در صورت تغییر نگرش، بستر ها برای ایجاد فضای مثبت به وجود خواهد آمد. وی تصریح کرد: بیشتر آموزش های کشور کاربردی نبوده  وآموزش ها یا بسیار جدید یا قدیمی و یا خنثی است.

مشاور کمیسیون آموزش اتاق بازرگانی اصفهان در ادامه با تاکید بر اینکه شکل آموزش ها و روش های آموزشی در کشور باید به گونه ای باشند که در جوانان ایجاد انگیزه کنند، تصریح کرد: عدم ارزشیابی آموزش ها در بستر مهارتی و نبود مشتری بعد از آموزش در کشور از دیگر مشکلات موجود است.

نادی در ادامه با بیان اینکه نگرش نسبت به آموزش در کشور رو به افول است، افزود: بر این اساس مرحله دوم نیاز سنجی آموزشی اتاق بازرگانی اصفهان آغاز شد. معاونت برنامه ریزی و اقتصاد دانش بنیان دانشگاه آزاد واحد اصفهان در ادامه به ارایه گزارشی از مراحل نیاز سنجی آموزشی پرداخت.

قرارگرفتن تیم «اترس» در بین 50 تیم برتر مسابقات  GITEX 2017    

حمیدرضا فاتحی، رییس کمیته کسب و کار دانش بنیان  نیز ضمن ارایه گزارشی از حضور این کمیته در نمایشگاه GITEX 2017   گفت: در این نمایشگاه که در فضایی 92 هزارو 903 مترمربعی و با حضور بیش از 4 هزار غرفه دار برگزار شد، 97 کشور دنیا حضور یافته، 13 تکنولوژی جدید رونمایی و 45  ساعت محتوای آموزشی در قالب سمینار در این رویداد ارایه شد. وی 5 تیم منتخب برای حضور در این رویداد را شامل تیم های مجیک اسکین، نشر یار، ویرا، افرند تجارت و اسمارت وی تکس عنوان کرد.

رییس کمیته کسب و کار دانش بنیان دستاورد اتاق بازرگانی در این رویداد را قرار گرفتن تیم «اترس» درطی مسابقات Gitex Future Star از بین 420 تیم شرکت کننده در میان 50 تیم برتر عنوان و تصریح کرد: در طول برگزاری این نمایشگاه سرمایه گذاران داخلی و خارجی از کشورهای انگلیس، لهستان، نیجریه و امارات ضمن تشویق استارتاپ اترس برای همکاری و سرمایه گذاری با این تیم وارد مذاکره شدند.

فاتحی با مثبت ارزیابی کردن فرایند شناسایی استارتاپ های مستعد توسط کمیسیون آموزش اتاق بازرگانی اصفهان، بر شرکت تیم های استارتاپی منتخب برای حضور در نمایشگاه GITEX سال های آینده در نمایشگاه های مختلف داخلی و خارجی به منظور معرفی به سرمایه گذاران داخلی و خارجی تاکید کرد.

لیلا پهلوان زاده، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد واحد اصفهان و عضو کارگروه «چگونگی تاسیس مهد کودک » کمیسیون آموزش اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه بعد از اینکه ضرورت ایجاد مراکز پیش دبستانی و مهدکودک هایی مطابق با استانداردهای جهانی در کشور و به ویژه اصفهان احساس شد، گفت: به همین منظور این کارگروه به انجام مطالعات گسترده در این خصوص پرداخت.

وی افزود: در این مطالعات مواردی چون معماری خاص فضاهای مربوط به کودکان، ریز فضاهای مورد نیاز هر کودک، رنگ ها، گیاهان خاص، سرفصل های آموزشی مربوط به مربیان این مراکز و تمامی اصول و ضوابط مورد نیاز پیش دبستانی ومهد کودک های معتبر جهان به ویژه مهد کودک های کارآفرین مورد بررسی قرار گرفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز