رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان:

سرانه مطالعه شهروندان اصفهانی ۲۰ دقیقه است

۱۳۹۶/۰۸/۲۲ - ۱۲:۵۴:۲۹
کد خبر: ۶۳۶۶۵۵
سرانه مطالعه شهروندان اصفهانی ۲۰ دقیقه است
رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در تحقیقی که از سوی دانشگاه اصفهان انجام گرفت، عنوان شده که سرانه مطالعه هر شهروند اصفهانی۲۰ دقیقه است.

به گزارش برنا از اصفهان، فتح الله معین با اشاره به ۲۴ آبان روز کتاب و کتابخوانی، ادامه داد: همه ما مفتخریم که پیرو دین مبین اسلام هستیم و اسلام تنها دینی است که کتاب الهی را به عنوان معجزه معرفی کرد.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه طی سالهای گذشته در شهرداری اصفهان تلاش های زیادی برای توسعه کتابخوانی انجام شده است، گفت: البته راه های نرفته زیادیداریم و امیدواریم کمیسیون فرهنگی شورا و سایر مسئولان فرهنگی شهر قدم هایی برای افزایش فرهنگ کتابخوانی بردارند.

معین با اشاره به سرانه مطالعه چند کشور گفت: سرانه مطالعه به عنوان میزان مطالعه هر نفر در یک شبانه روز است و طبق آمار بیشترین سرانه مطالعه با ۹۰ دقیقه متعلق به ژاپن است درحالی که  در کشور ما این آمار از ۲ الی ۱۸ دقیقه بیان شده است.

وی افزود: عدد دیگری که برای ایران ذکر شده بر اساس میزان خرید و کرایه کتاب است که نشانگر ۱۴ دقیقه مطالعه بوده است.

رییس شورای شهر اصفهان با اشاره به اینکه در سال ۹۴، تعداد ۳۴ هزار عنوان کتاب در کشور منتشر شده است، گفت: این تعداد نسبت به سالهای قبل تا حدودی افزایش داشته اما این عدد برای یک کشور ۸۰ میلیونی جای تامل دارد.

معین تصریح کرد: در تحقیقی که از سوی دانشگاه اصفهان انجام گرفت، عنوان شده که سرانه مطالعه هر شهروند اصفهانی۲۰ دقیقه است.

وی افزود: تنها ۵ درصد از جمعیت جامعه ترجیح می دهند اوقات خود را با مطالعه پر کنند اما با این حال تعداد کتابخانه های عمومی در شهر اصفهان نسبت به سایر شهرهای کشور مناسب تر است.

رییس شورای شهر اصفهان در پایان پیشاپیش شهادت امام رضا(ع) و امام حسن مجتبی (ع) را تسلیت گفت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز