عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان خبر داد؛

۳۰ درصد از توان صنعتی ایران بر پایه فناوری آلمان بنیان گرفته است

۱۳۹۶/۰۸/۲۵ - ۱۰:۱۸:۳۵
کد خبر: ۶۳۸۰۴۳
۳۰ درصد از توان صنعتی ایران بر پایه فناوری آلمان بنیان گرفته است
نشست بررسی فرصت های تجاری و سرمایه گذاری اصفهان و آلمان در حوزه صنایع ریلی برگزار شد.

به گزارش برنا از اصفهان، دکتر سید رسول رنجبران در این نشست با بیان اینکه اتاق بازرگانی اصفهان با بیش از ٢٨٠٠ عضو یکی از قدیمی ترین و بزرگ ترین اتاق های بازرگانی کشور است، گفت: یازده کمیسیون تخصصی اتاق بازرگانی اصفهان در حوزه های مختلف صنعتی و خدماتی مشغول به فعالیت هستند.

وی شورای عالی جوانان، شورای عالی بانوان و شورای توسعه پایدار را سه شورای عالی موجود در این اتاق عنوان کرد و افزود: بر اساس مطالعات آمایش سرزمین، اصفهان از پتانسیل های مطلوبی در زمینه گردشگری، جهانگردی و صنایع دانش بنیان برخوردار است.

رنجبران با بیان اینکه انتخابات هیات رییسه اتاق مشترک ایران و آلمان ده روز آینده برگزار خواهد شد، اتاق مشترک ایران و آلمان را یکی از قدیمی ترین اتاق های مشترک دانست و تصریح کرد: از ٢٦٠٠ عضو این اتاق مشترک، نزدیک به  ٢٥٠ عضو، شرکت های آلمانی و مابقی شرکت های ایرانی هستند. عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان با تاکید بر اینکه روابط تجاری، اقتصادی، بازرگانی و صنعتی این دو کشور از قدمت دیرینه ای برخوردار است، افزود: صنایع کشور ما ازتعامل با صنایع آلمان خاطره خوشی در ذهن داشته و به دنبال تقویت و گسترش این روابط هستند.

وی با بیان این نکته که ۳۰ درصد از توان صنعتی ایران بر پایه فناوری آلمان بنیان گرفته است،روابط ایران و آلمان را محدود به تعاملات اقتصادی ندانست و تصریح کرد: ایران با آلمان در زمینه های آموزشی، دانشگاهی، فرهنگی و تحقیقاتی نیز روابط خوبی داشته است.

دکتر رنجبران ظرفیت های همکاری بین ایران و آلمان را بسیار گسترده دانست و اظهار امیدواری کرد: با فعال شدن دیپلماسی بین دو کشور ، زمینه تعاملات اقتصادی بیشتر ایران و آلمان فراهم شود .

 آندریاس بکر( Andreas Becker)، نایب رییس انجمن صنعت ریلی آلمان نیز ضمن اظهار امیدواری از اینکه دو کشور بتوانند از سابقه فرهنگی و تاریخی مشترک خود در زمینه اقتصادی به توافقات مطلوبی دست یابند، گفت: ١٩٠شرکت عضو انجمن صنعت ریلی آلمان بوده ودر این انجمن شرکت های بزرگ صنعت ریلی با بنگاه های اقتصادی متوسط پیوندمی یابند.

بکر افزود: در صنعت ریلی آلمان انواع قطارها و لوکومتیو تولید شده و همچنین  مسیرهای ریلی، ایستگاه ها و اتصالات مربوطه ،الکتریزه، دیجیتالیزه و اجرای سیستم اتوماسیون کردن سیستم ریلی نیز از جمله خدماتی است که در شرکت های تحت حمایت این انجمن صورت می گیرد.

نایب رییس انجمن صنعت ریلی آلمان با بیان اینکه مولفه های تعمیر، نگهداری و بهسازی قطارها و هوشمندسازی آنها،روز به روز اهمیت بیشتری می یابند، گفت: کشور آلمان در زمینه صنعت ریلی در جایگاه نخست در دنیا قرار گرفته و محصولات این کشور با رقبای آسیایی قابل مقایسه نیست.

بکر افزود: اعضای این انجمن به عنوان نمایندگان صنایع ریلی آلمان خواستار تعامل با ایران به عنوان یک شریک تجاری بلند مدت بوده و قصد دارند در کنار ایرانی ها در یک فضای کاملا محترمانه و برابر ، محصولات خود را عرضه نمایند.

در پایان این نشست شرکت های عضو انجمن صنعت ریلی آلمان با شرکت های  ایرانی فعال در زمینه صنایع ریلی به صورت (b to b) مذاکره پرداختند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز