به منظور رونق ساخت و ساز صورت گرفت؛

ارائه بسته تشویقی ساخت و ساز در ۳ بازه زمانی

۱۳۹۶/۰۹/۰۴ - ۱۵:۲۰:۵۹
کد خبر: ۶۴۱۴۶۴
ارائه بسته تشویقی ساخت و ساز در ۳ بازه زمانی
مدیر امور درآمد شهرداری اصفهان از ارائه بسته تشویقی ساخت و ساز در ۳ بازه زمانی ۲۹ آبان تا۳۰ آذر، اول دی ماه تا آخر ۱۵ بهمن ماه و از ۱۶ بهمن ماه تا ۲۸ اسفند ماه خبرداد.

به گزارش برنا از اصفهان، نادر آخوندی اظهارکرد: شهرداری اصفهان در راستای رونق بخشی صنعت ساخت و ساز و اقتصاد شهر قصد دارد به عنوان یکی از عناصر تعیین کننده قیمت در این صنعت، در همراهی با سیاست های کلان دولت، مطابق مصوبه شماره ۲۸/۹۶/۲۲۹۲ مورخ ۹۶/۰۸/۰۸ شورای اسلامی شهر اصفهان، تصمیم به اهدا بخشی از ارزش افزوده تجاری و تراکم مسکونی و پرونده های دارای بدهی مربوط به آراء کمیسیون ماده ۱۰۰ گرفته است.

وی تصریح کرد: دستورالعمل این مصوبه از طرف شهردار به مدیران مناطق ۱۵گانه شهرداری اصفهان ابلاغ شده و شهروندان می توانند برای اطلاع دقیق از جزئیات این مصوبه به تارنمای شهرداری اصفهان مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص بافت های فرسوده شهری نیز شهرداری ها به کمک دولت باید وظایف خویش را در احیا و بازسازی این مناطق به صورت خاص پیگیری نمایند.

 مدیر امور درآمد شهرداری اصفهان ایمن سازی شهر به صورت متعادل و حفظ جان شهروندان را از وظایف شهرداری ها خواند و تاکید کرد: بخشی از این وظیفه با بازسازی هدفمند بافت فرسوده و پیشگیری از حوادث تلخی مانند حادثه زلزله کرمانشاه پیگیری می شود.

وی ادامه داد: در این خصوص نیز شهرداری اصفهان وظیفه خود می داند که تمام تلاش خود را در راستای توسعه متوازن شهر انجام دهد و در همین راستا اقدام به ارائه تخفیف ۷۰درصدی در محدوده بافت فرسوده شهر کرده است.

آخوندی یادآور شد: این محدوده مطابق آخرین مصوبه موجود بر روی سامانه یکپارچه شهرسازی و درآمد قابل مشاهده است.

آخوندی با بیان اینکه این بسته تشویقی در سه دوره زمانیِ ۲۹ آبان لغایت ۳۰ آذر، اول دی ماه تا آخر ۱۵ بهمن ماه و از ۱۶ بهمن ماه لغایت ۲۸ اسفند ماه ارایه می شود، گفت: متقاضیان پروانه های ساختمانی بر اساس این سه دوره زمانی مشمول اهدا بخشی از ارزش افزوده تجاری و تراکم مسکونی به ترتیب به ۱۵ درصد، ۱۰ درصد و ۵ درصد خواهند شد که در صورت پرداخت نقدی به ترتیب ۳۵درصد، ۳۰درصد و ۲۵ درصد خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان می توانند بدون مراجعه به شهرداری های مناطق از طریق آدرس Esup.isfahan.ir اطلاعات ملک خود را مشاهده، ضوابط ساخت و امکان های موجود را بررسی و از مبالغ مربوط به صدور پروانه به صورت تقریبی مطلع شوند.

 

نظر شما