رییس خانه صنعت، معدن و تجارت در قم تاکید کرد؛

رتبه ایران در شاخص های کسب و کار هشدار دهنده است

۱۳۹۶/۰۹/۱۲ - ۱۳:۴۲:۵۴
کد خبر: ۶۴۴۷۸۵
رتبه ایران در شاخص های کسب و کار هشدار دهنده است
همایش تجلیل از صادرکنندگان برگزیده استان قم با حضور علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی ،سید عبدالوهاب سهل آبادی رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران، استاندار، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و جمعی از فعالان اقتصادی استان قم در سالن همایش های اتاق بازرگانی برگزار شد.

به گزارش برنا از اصفهان، سید عبدالوهاب سهل آبادی در آیین تجلیل از صادر کنندگان برگزیده استان قم گفت: فکر می‌کنم که در کل کشور گرایش به موضوع صادرات افزایش یافته است و این موضوع در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری نیز بارها تاکید شده است.

وی ادامه داد: توجه به صادرات در بحث‌های مطرح شده اقتصادی نیز وجود دارد و در ادبیات سیاسی و اقتصادی در این زمینه به این بلوغ رسیده‌ایم که اگر قصد ایجاد تحول در اقتصاد کشور وجود دارد، باید صادرات به‌عنوان یک محور مهم جای خود را نشان دهد و این در اسناد بالادستی نیز بیان شده است.

سهل آبادی تصریح کرد: در سند چشم‌انداز و در سیاست‌های تدوین شده و همچنین در محورهای اقتصاد مقاومتی توجه به صادرات بسیار ضروری است و این یعنی در درون قابلیت انجام این مهم وجود داشته باشد و صادرات را باید ساماندهی کرد و در برنامه ششم توسعه نیز می‌بایست این بخش لحاظ شود. البته در این رابطه مشکلی در اسناد بالادستی وجود ندارد.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان افزود: رتبه کسب و کار ایران در جهان بالای یکصد است که این یک هشدار است و باید توجه کرد تعدادی از کشورهای منطقه توانسته‌اند رتبه خود را در این حوزه کاهش دهند، بنابراین تعداد بخشنامه‌های زیاد باعث می‌شود که میل به سرمایه‌گذاری کم شود و نباید فراموش کرد که سرمایه‌گذاران خارجی به رتبه ایران و فضای کسب و کار برای سرمایه‌گذاری توجه دارند.

وی ادامه داد: مشکلات ساختاری و میراث گذشته درخصوص اقتصاد باعث بروز معضلاتی شده است، البته بخشی از این مشکلات در حال رفع شدن است و وفاق بین نخبگان اقتصادی و سیاسی کمک می‌کند مشکل حل شود و به طور طبیعی باید در این‌خصوص تعجیل شود.

سهل آبادی توجه به مشکلات صنعتگران و تولید کنندگان را ضروری دانست و افزود: باید بخش خصوصی را برای حضور فعال‌تر حمایت کرد و پیگیر مشکلات آنان بود تا احساس کنند پشتوانه سیاسی، اقتصادی و رسانه‌ای دارند.تحریم‌ها با وجود مشکلات‌شان این موضوع را روشن کرد که اقتصاد کشور تنها بواسطه تکیه بر توان داخلی شکوفا خواهد شد و امیدوارمسربازان جبهه اقتصادى بیش از گذشته مورد حمایت قرارگیرند.

وی تاکید کرد: نیازمند اسنادی هستیم که نگرانی‌های فعالان اقتصادی را رفع کند به طوری که آنان بدانند برای دو الی سه دهه اصول اقتصادی رعایت می‌شود.

 

نظر شما