استاندار اصفهان تاکید کرد:

گره های مربوط به خیریه ها و تشکل های فعال در حوزه معلولین باید با جدیت باز شوند

۱۳۹۶/۰۹/۱۴ - ۱۲:۲۹:۵۶
کد خبر: ۶۴۵۶۷۲
استاندار اصفهان اظهارداشت: مدیران باید گره های مربوط به خیریه ها و تشکل های فعال در مورد معلولین را بعنوان یک دستورالعمل با جدیت باز کنند.

به گزارش برنا از اصفهان، دکتر محسن مهرعلیزاده در دیدار با تشکل های معلولین استان اصفهان ضمن تبریک روز جهانی معلولین، اظهارداشت: این روز را به کسانی که بی منت و بی مزد خودشان را وقت این عزیزان کرده اند تبریک می گویم.

استاندار اصفهان با بیان اینکه برخی از مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد ناشی از عدم اشراف به قوانین و مقررات است؛ افزود: لازم است که تمامی سازمان ها و ارگان ها و نهادها وظیفه ی خود را در قبال جامعه ی معلولین بدانند و به آن عمل نمایند.

مهرعلیزاده با بیان اینکه در نامه ای به دستگاه ها، وظایف آنان در خصوص معلولین تذکر داده شده است، افزود: باید مشاور استاندار در امور معلولین و همچنین فرمانداران در این خصوص پیگیری جدی داشته باشند.

دکتر مهر علیزاده با اشاره به دستور العمل ابلاغی مدیریت استان در خصوص وظایف دستگاهها در قبال معلولین، تاکید کرد: ساز و کارها و امکانات در مورد معلولین باید فراتر از تعداد و نسبت جمعیت آنان فراهم شود و مدیران باید گره های مربوط به خیریه ها و تشکل های فعال در مورد معلولین را با جدیت باز کنند.

وی تاکید کرد: سازوکارها باید بگونه ای فراهم شود که همه حقوق معلولین را بدانند و در عمل این حقوق پیاده شود.

محسن مهرعلیزاده افزود: سازوکار و مکانیزمی که می تواند در این خصوص کمک کننده باشد ، تشکل ها، سمن ها و بویژه خیریه ها هستند و دستگاه ها باید بگونه ای برنامه ریزی نمایند که تشکل ها ارتباط مستقیم و راحتی با آنان داشته باشند.

استاندار اصفهان تاکید کرد: تشکل ها، خیریه ها و سازمان های مردم نهاد حامی معلولان باید وظایف مسئولان را در قبال خدمت رسانی بیشتر به معلولان و جانبازان به آنها یادآوری و حل مشکلات این قشر را مطالبه گری کنند.

وی جامعه ی ۱۲۰ هزار نفری معلولان استان را بزرگ خواند و افزود: تشکل ها بعنوان سازوکارهای جدی باید نقش خود را بخوبی ایفا نمایند.

محسن مهرعلیزاده با تاکید بر اینکه مسئولین باید رابط های معلولین خود را انتخاب و به کار گمارند، یادآور شد: امکانات باید به گونه ای باشد که براحتی و به خوبی و به مراتب بیشتر از گذشته به معلولین اختصاص یابد و این در واقع یک دستور اداری است.استاندار اصفهان بابیان اینکه تسهیلات کم بهره باید به اینگونه افراد اختصاص یابد، گفت: حل مشکلات معلولان باید اولویت اول دستگاههای ذیربط و مسئولان اجرایی قرار گیرد زیرا معتقدم که توجه بیشتر موجب خواهد شد تا مشکلات این قشر حل شود.

وی با بیان اینکه برای دولت امکانپذیر نیست که همه کارها را به تنهایی انجام دهد، افزود: کارهای خیر و خیریه ها باید در جامعه توسعه یابد تا زمینه حل مشکلات جامعه افزایش یابد و ایجاد فرهنگ خیر رساندن قطعا اثرات مثبتی در جامعه خواهد داشت.

مهرعلیزاده با اشاره به نقش و تاثیر موسسه های خیریه و سازمان های مردم نهاد در حل مشکلات جامعه، از مسئولان دستگاههای اجرایی خواست برای برطرف شدن مشکلات موسسه های خیریه، تشکل ها و سازمان های مردم نهاد تلاش و به امور آنها در کوتاه ترین زمان ممکن رسیدگی کنند.

استاندار اصفهان از شهرداری و شورای اسلامی شهر اصفهان نیز خواست با ارائه لایحه ای در زمینه خدمت رسانی به معلولان اثر خوبی از خود به یادگار بگذارند و فرهنگسرا و مراکز مناسبی برای تفریح و سرگرمی این قشر ایجاد کنند.

گفتنی است دکتر مهر علیزاده استاندار اصفهان به همراه فرمانداران اصفهان و خمینی شهر و مدیر کل بهزیستی استان از موسسه خیریه توانبخشی معلولین ذهنی محمودیه بازدید نمود و در فضایی صمیمانه با معلولین حاضر در این مرکز دیدار و گفتگو کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز