رئیس میراث فرهنگی شهرستان کاشان عنوان کرد:

اقامت شبانه در کاشان با نوای لالایی عروسک‌ها

۱۳۹۶/۰۹/۱۴ - ۱۳:۰۷:۵۰
کد خبر: ۶۴۵۷۰۵
اقامت شبانه در کاشان با نوای لالایی عروسک‌ها
محسن جاوری رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان کاشان از اقامت شبانه در کاشان با نوای لالائی عروسک های قدیمی خبر داد.

به گزارش برنا از اصفهان، محسن جاوری رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان کاشان، صبح امروز 14 آذرماه با اعلام این خبر گفت: موزه عروسک و اسباب بازی کاشان پس از مرمت طولانی دوباره بازگشایی شد.

او خاطر نشان کرد: این موزه که یکی از منحصر بفردترین موزه‌های منطقه است، در طرح گسترش موزه، بخش اقامتی را به مجموعه خود اضافه کرده که گردشگران و علاقمندان به میراث کهن این مرز و بوم می توانند تجربه اقامت شبانه در بین عروسک‌ها و اسباب‌بازی‌های قدیمی را داشته باشید.

جاوری در بخش دیگری از سخنانش گفت: قدیمی‌ترین عروسک‌های خیمه ‌شب ‌بازی ایران با قدمت ۱۵۰ سال، عروسک‌های محلی ایران، نمونه‌هایی از عروسک‌های ملل دیگر، و اسباب‌ بازی‌هایی از حدود ۱۰۰ سال پیش در خانه‌ تاریخی منسوب به «جعفر علامه فیضی»، شاعر و روحانی اواخر قاجار، در قالب موزه عروسک و اساب بازی توسط بخش خصوصی گردآوری شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان کاشان تاکید کرد: مرمت قدیمی‌ترین عروسک خیمه شب بازی ایران که متعلق به دوران قاجار می باشد، نیز امروز، همزمان با بازگشایی موزه، آغاز شد و همچنین اجرای خیمه شب بازی سنتی، کارگاه آشنایی و ساخت اسباب‌بازی و عروسک، فروشگاه اسباب ‌بازی و عروسک‌های دست ‌ساز، شربتخانه و بخش اقامتی توانسته است این موزه را به یک مجموعه منحصر بفرد گردشگری در کاشان تبدیل کند.

در همین رابطه امیر سهرابی، پژوهشگر و مدیر موزه اسباب بازی کاشان نیز هدف از افزودن بخش اقامتی به این موزه را تبدیل این مجموعه به خانه موزه دانست.

نظر شما