ستاد ویژه ای برای احیای زاینده رود تشکیل می شود

هنر مدیریت استان باید افزودن درآمدها باشد

۱۳۹۶/۰۹/۱۸ - ۱۱:۱۱:۰۱
کد خبر: ۶۴۶۸۳۵
هنر مدیریت استان باید افزودن درآمدها باشد
استاندار اصفهان با بیان اینکه پیش بینی شده بیشتر از آنچه آورد زاینده رود است به اصفهان آورده شود، تصریح کرد: ستاد ویژه ای برای احیای زاینده رود تشکیل می شود تا بین دستگاه های مرتبط با موضوع آب هماهنگی ایجاد کند و شبانه روزی موضوع آب را پیگیری کند.

به گزارش برنا از اصفهان، استاندار اصفهان در برنامه ی زنده تلویزیونی گزارشی از عملکرد ۱۰۰ روزه دولت دوازدهم در استان اصفهان را منتشر کرد.

دکتر محسن مهرعلیزاده در برنامه ی زنده گفت و گوی هفته از شبکه اصفهان ضمن ارائه ی گزارش۱۰۰ روزه عملکرد دولت دوازدهم در استان، اظهارداشت: ستاد ویژه ای برای احیای زاینده رود تشکیل می شود تا بین دستگاه های مرتبط با موضوع آب هماهنگی ایجاد کند و شبانه روزی موضوع آب را پیگیری کند.

وی اظهارداشت: در یک ماه گذشته با تمام دقت و شبانه روز تلاش نمودیم که واحدهای تولیدی بتوانند به کار خود ادامه دهند و اعتقاد داریم که اصفهان همه زیر ساخت های انسانی و صنعتی را برای الگو شدن در اقتصاد مقاومتی دارد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه پیش بینی شده بیشتر از آنچه آورد زاینده رود است به اصفهان آورده شود، تصریح کرد: ستاد ویژه ای برای احیای زاینده رود تشکیل می شود تا بین دستگاه های مرتبط با موضوع آب هماهنگی ایجاد کند و شبانه روزی موضوع آب را پیگیری کند.

وی با اشاره به پروژه های عمرانی استان اظهارداشت: کنار گذر شرق و غرب از طرح های مهم استان است که برای دریافت بودجه تکمیل آن رایزنی های صورت گرفته است و همچنین برای توسعه فرودگاه اصفهان با سرمایه گذاری فرانسوی ها اقدام می شود.

مهرعلیزاده افزود: اصفهان بخش خصوصی قدرتمندی دارد که اگر به میدان بیاید نیازی به اعتبارات دولتی نیست.

وی با بیان اینکه برای تکمیل ورزشگاه نقش جهان با مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه مذاکره شده است، افزود: طرح های بزرگ عمرانی را به همین شیوه و با تقسیم وظایف می توانیم به نتیجه برسانیم.

استاندار اصفهان یادآور شد: سهراب مرادی به شایستگی قهرمان وزنه برداری جهان شد، در رشته های دیگر هم اصفهان می تواند جایگاه خود را باز هم به دست آورد و در این راستا سپاهان و ذوب آهن در لیگ برتر فوتبال توازن قدرت ایجاد کردند.

محسن مهرعلیزاده به تکمیل سالن اجلاس اشاره کرد و افزود: سالن اجلاس ۲۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل احتیاج دارد، برای طرح های جنبی این رقم به ۱۲۰۰ میلیارد تومان می رسد؛ برای این کار بهتر است سرمایه گذاری داخلی و خارجی را جذب کرد.

وی خاطر نشان کرد: سالن اجلاس، می تواند اصفهان را به قطب میزبانی از همایش های بین المللی تبدیل کند که گردشگری را هم رونق می بخشد.

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه سرمایه گریزی و سرمایه گذار ستیزی را باید با اصلاح فرآیندها و بروکراسی اداری در اصفهان از بین برد، افزود: با افرادی که کار مردم و سرمایه گذاران را عقب می اندازند به هیچ وجه مماشات ندارم؛ کاری که با یک تلفن حل می شود چرا باید شش سال طول بکشد؟!

مهرعلیزاده با بیان اینکه در حال طراحی پنجره واحدی هستیم که نمایندگان تمام دستگاه ها مستقر می شوند و مردم برای دریافت مجوز می توانند به آن مراجعه کنند، گفت: مردم اگر حداکثر ظرف ۱۵ روز مجوز مورد نیاز خود را نگیرند اطلاع دهند.

استاندار اصفهان بابیان اینکه برخورداری فقط بحث مالی نیست و داشتن نیروی انسانی فعال، تحصیلکرده و ماهر هم نمادهای برخورداری است، گفت: اصفهانی ها از سال ها قبل وارد مباحث اقتصاد دانش بنیان شده اند و این نشانه شناخت ضرورت های آینده است.

وی یادآور شد: محرومیت و عدم برخورداری در این است که نتوانیم مشکل حضور یک سرمایه گذار را حل کنیم.

استاندار اصفهان تاکید کرد: هنر مدیریت استان باید افزودن درآمدها باشد و در بودجه ۹۷ پیش بینی شده درصد بالایی از درآمد به خود استانها بیاید تا خود استانها هزینه کنند.

وی با اشاره به سفرهای استانی خود افزود: تاکنون به خوانسار و نجف آباد رفته ام و برنامه ریزی کرده ام هر دو هفته از یکی از شهرستانها بازدید کنم.

محسن مهرعلیزاده با بیان اینکه توسعه متوازن استان در دستور کار است؛ افزود: طرح آمایش شهرستانها طرح خوبی است که مدیران قبلی استان تهیه کرده اند.

وی با اشاره به اینکه اگر قانون اجازه دهد ۹۰ درصد از اختیارات را به فرمانداران تفویض می کنم، گفت: همین تفویض اختیار را از مدیران کل برای مدیران شهرستانها مورد تاکید قرار داده ام.

مهرعلیزاده افزود: ظرفیت اصلی اصفهان بعد از مردم، صنعت و کشاورزی، گردشگری است که باید با برنامه هایی آن را توسعه داد و در این راستا باید از ظرفیت های ۱۴ خواهرخوانده اصفهان برای گسترش گردشگری استفاده کنیم.

وی خاطر نشان کرد: با برنامه مثلث سیاحتی اصفهان- شیراز-یزد قصد داریم جاذبه ای برای گردشگران خارجی ایجاد و تورهای یک هفته ای راه اندازی کنیم.

استاندار اصفهان اضافه کرد: شرکت هواپیمایی اصفهان را اگر تقویت کنیم می توانیم کیش را هم به این مثلث اضافه کنیم و پروازهای مختلف برای گردشگران این مربع سیاحتی تدارک ببینیم.

وی با بیان اینکه زیرساخت های گردشگری مناسب نداریم؛ گفت: فرهنگ و اعتباری که باید برای گردشگر قائل شود وجود ندارد و اصفهان به ۳ تا ۴ برابر تعداد فعلی هتل نیاز دارد و ساعت کاری بسیاری از اماکن تاریخی ما متناسب با نیاز گردشگر نیست.

مهرعلیزاده افزود: یکی از زیبایی های شهرها نورپردازی های شبانه است که در اصفهان هم باید مورد توجه قرار بگیرد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه برای تعیین مدیران اصل بر شایسته سالاری است، افزود: بدون در نظر گرفتن سلایق سیاسی باید افرادی را منصوب کرد که خدمتگزار مردم باشند.

وی افزود: می توانم دو ماه یا سه ماه یک بار دست پر به صدا و سیما بیایم و به مردم گزارش دهم و ماهانه دیدار مردمی خواهم داشت و صحبت های آنها را خواهم شنید.

محسن مهرعلیزاده در پایان با اشاره به رفتارهای سخیف ترامپ، افزود: از مردم شریف استان دعوت می کنم فردا در راهپیمایی حمایت از قدس شریف و انتفاضه مردم فلسطین شرکت و به رفتارهای سخیف ترامپ و مستکبران در حمایت از رژیم جعلی و کودک کش اعتراض کنند.

استاندار اصفهان افزود: تصمیم اخیر نشان داد آمریکا قابل اعتماد نیست و صهیونیست ها بر موضع گیری آمریکایی ها سلطه دارند و بجز مردم ایران دیگر ملت ها هم نشان دادند که به رفتار صهیونیست ها اعتراض دارند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز