استاندار اصفهان تاکید کرد:

باید به سمت استقلال اقتصادی آموزش و پرورش حرکت کنیم

۱۳۹۶/۰۹/۲۰ - ۱۳:۰۶:۲۱
کد خبر: ۶۴۷۹۷۶
باید به سمت استقلال اقتصادی آموزش و پرورش حرکت کنیم
استاندار اصفهان با بیان اینکه بودجه ی آموزش وپرورش باید افزایش یابد افزود: مشارکت های مردمی موجب شریک شدن مردم خواهد شد و فرهنگ مشارکت را ارتقا می دهد و این در استان اصفهان دست یافتنی است.

به گزارش برنا از اصفهان، دکتر محسن مهرعلیزاده در نشست شورای آموزش و پرورش استان که با حضور معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری، فرماندار اصفهان و مدیران ذیربط و سایر اعضاء تشکیل شد، اظهار داشت: در مجموع وضعیت خوبی در استان در خصوص آموزش و پرورش وجود دارد و آمارها نیز بیانگر همین واقعیت است و البته از استان اصفهان نیز همین توقع می باشد.

وی بر پرداختن به مسئولیت های اجتماعی آموزش و پرورش تاکید کرد و افزود: نباید پرداختن به سخت افزارها، موجب غفلت از محتوا و نرم افزار، شود و باید به کیفیت محتوا نیز توجه ویژه داشته باشیم که با وضعیت اجتماعی استان و منطقه و با هنجارهای حاکم بر جامعه مطابقت داشته باشد.

استاندار اصفهان تاکید کرد: باید در تدوین نرم افزارها از افراد فرهیخته، خبره و جامعه شناس استفاده شود.

مهرعلیزاده بر حضور پر رنگ تر بخش خصوصی در اداره مدارس و همکاری با نهاد تعلیم و تربیت تاکید نمود و افزود: نسبت مدارس غیردولتی به دولتی می تواند باز هم بهبود یابد و باید جامعه، اداره ی آموزش و پرورش را بیش از پیش به عهده بگیرد و این به معنای حضور بخش خصوصی است که می تواند موجب ارتقای کیفیت شود.

استاندار اصفهان افزود: مشارکت هرچه بیشتر مردم در ساختن آینده ی جامعه البته به معنای واقعی غیرانتفاعی بودن، موجب رشد و ارتقای آموزش و پرورش خواهد شد.

مهرعلیزاده با تاکید بر اهمیت بعد پرورشی با توجه به رشد برخی آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد، گفت: باید بر روی طرح های مقابله با آسیب های اجتماعی بسیار کار کرد و جوانان و نوجوانان که در محیط آموزش و پرورش و یا دانشگاه ها هستند باید با دقت پایش لازم را داشته باشند که در این راه همکاری سایر دستگاهها نیز ضروری است.

وی با بیان اینکه بودجه ی آموزش وپرورش باید افزایش یابد، افزود: مشارکت های مردمی موجب شریک شدن مردم خواهد شد و فرهنگ مشارکت را ارتقا می دهد و این در استان اصفهان دست یافتنی است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه اتکا به درآمدهای ملی غیرقابل قبول است، افزود: در استانی همانند اصفهان که فرهیختگی و سرمایه های مادی و معنوی بالایی دارد می توان بر حرکت به سمت استقلال اقتصادی آموزش و پرورش کار کرد.

مهرعلیزاده با اشاره به اینکه در برخی از کشورهای پیشرفته تحصیلات ابتدایی در حد ۹۰ درصد در دست بخش خصوصی است، خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش رایگان نباید مانع حضور بخش خصوصی برای دستگاه تعلیم و تربیت باشد و استان اصفهان باید در این زمینه پیشتاز باشد.

وی با تصویب طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش اموزان با عنوان( نماد) در استان، افزود: ۳۰ عنوان فعالیت درمدارس برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی همچون خشونت ، طلاق ، اعتیاد ، خودکشی در این طرح پیش بینی شده است.

مدیر ارشد استان همچنین از تصویب برگزاری نشست های علمی بزم اندیشه با موضوعات مهارت های زندگی، تاب آوری؛ حسن زندگی، گفتمان سازی سند تحول بنیادین که مبنای برنامه های وزارت آموزش و پرورش در برنامه ی ششم می باشد با تاکید بر مفهوم هویت ایرانی- اسلامی، جهانی و بومی خبر داد.

استاندار اصفهان در پایان بر برگزاری منظم جلسات این شورا و حضور شخص مدیران کل عضو، تاکید کرد و گفت: شورای آموزش و پرورش یکی از مهمترین و زیربنایی ترین جلسات است و باید با جدیت برگزار گردد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه ی منابع استانداری اصفهان نیز در این جلسه اظهارداشت: آموزش و پرورش سنگ زیربنای توسعه و پیشرفت کشور است و بدون پرداختن به آموزش و پرورش راه را به بیراهه رفته ایم.

وی افزود: پرداختن به مصوبات گذشته و مرور آن ها در تحقق مصوبات می تواند موثر باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز