رییس کمیته داوران کشتی کشور:

داوران ایرانی در عدالت و بی طرفی شهره اند

۱۳۹۶/۰۹/۲۳ - ۱۳:۰۹:۰۲
کد خبر: ۶۴۹۱۹۴
داوران ایرانی در عدالت و بی طرفی شهره اند
رییس کمیته داوران کشتی کشور تصریح کرد: در داوری کردن فقط رنگ دوبنده برای احقاق حق مهم است و کاری به ملیت کشتی گیر نداریم.

به گزارش برنا از اصفهان، محمد ابراهیم امامی بیان کرد: همانطور که در جریان هستید این دور از مسابقات در رده سنی بزرگسالان باشگاه های جهان برگزار می شود و قرار است 3 تیم از ایران و 10 تیم از کشورهای خارجی در آن حضور پیدا کنند.

وی افزود: سعی شده تا جمعا 9 نفر از داوران درجه یک بین المللی ما یعنی برای هر تشک 3 نفر حاضر شوند، این درحالی است که مسابقات در 3 تشک برگزار خواهد شد.

رییس کمیته داوران کشتی کشور با اشاره به مقررات داوری که اتحادیه جهانی کشتی تعیین کرده است گفت: با توجه به مقررات جدید هر تیم باید یک داور همراه با خود داشته باشد از این رو حداقل 10 داور در درجه های مختلف در این دور از مسابقات شرکت می کنند.

امامی با اشاره به حضور «آشوک کومار» نماینده اتحادیه جهانی کشتی اضافه کرد: حضور این فرد به منظور ارزیابی و کنترل درجه داورانی است که از کشورهای همسایه ایران و سایر کشورهای خارجی حضور دارند.

 وی ادامه داد: با توجه به این موضوع ساعت 15 امروز (22 آذر) کلینیک داوری با حضور آقای کومار برگزار می شود.

رییس کمیته داوران کشتی کشور ادامه داد: این جلسه همراه با حضور داوران و مربیان به صورت مشترک برگزار می شود تا به بهبود برگزاری مسابقات کمک کند، البته کشتی گیران بر مبنای مقررات کشتی می گیرند اما داوران باید این مقررات را اجرایی و مربیان هم براساس آن باید کشتی گیران خود را هدایت کنند.

امامی با اشاره به اینکه این مسابقات قرار است در 4 گروه برگزار شود گفت: حضور داوران ارشد ایرانی و برگزاری کلینیک های داوری به منظور بهبود برگزاری مسابقات امید برگزاری مطلوب این مسابقات را افزایش می دهد.

*هییت ژوری؛ خطای داوری را به حداقل می رساند

وی در پاسخ به این سوال که معمولا مشکلات داوری وجود داشته و بعضا حق بازیکن های ایرانی ضایع شده است از این رو چه برنامه ای برای جلوگیری از این موضع می توان داشت اذعان کرد: به طور کلی اختلاف نظر در امر داوری زیاد است از این رو اتحادیه جهانی کشتی نفراتی را به عنوان هییت ژوری در مسابقات حاضر می کند.

این عضو هییت ژوری اضافه کرد: با توجه به حضور این هییت اگر مشکلی از نظر مربیان وجود داشته باشد با پرتاب یک قطعه اسفنجی در تشک اعتراض خود را بیان می کنند؛ پس از این، هییت ژوری فلیم را بازبینی کرده و حق را به حق دار می رساند.

امامی تصریح کرد: البته گاهی اوقات به نظر برخی از مربیان و رسانه ها این حق از برخی از کشتی گیران ضایع شده است اما با توجه به حضور آقای خادم در هییت رییسه اتحادیه جهانی و ارتقا جایگاه داوران ما در دنیا این امیدواری وجود دارد که روز به روز قدرت داوری ما افزایش یابد تا شاهد این مشکلات نباشیم، این درحالی است که داوران ایرانی در بی طرفی و توجه به عدالت همیشه شهره بودند.

وی اضافه کرد: با توجه به رویکرد ایرانیان در داوری، سایر کشورها نیز داوری های خوبی نسبت به دوره های قبلی دارند و مقایسه با سایر دوره ها نشان می دهد این مشکلات به حداقل کاهش یافته است.

رییس کمیته داوران کشتی کشور تصریح کرد: امیدواریم مشکلات داوری برای تمامی کشورها وجود نداشته باشد، برای ما مهم نیست از چه کشوری باشند، برای ما فقط رنگ دو بنده برای احقاق حق مهم است.

 

نظر شما