شهردار اصفهان:

هیچ ابهامی در جهان شهر شدن اصفهان وجود ندارد

۱۳۹۶/۰۹/۲۵ - ۱۲:۱۲:۴۵
کد خبر: ۶۴۹۸۹۲
هیچ ابهامی در جهان شهر شدن اصفهان وجود ندارد
شهردار اصفهان گفت: اصفهان شهری است که می تواند بروز و ظهور خوبی در عرصه های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی داشته باشد از این رو هیچ ابهامی در جهانی شدن این شهر وجود ندارد.

به گزارش برنا از اصفهان، دوازدهمین نشست از سری سلسله نشست های هم اندیشی اصفهان فردا با حضور جمعی از فعالان دانشجویی دانشگاه های اصفهان و با حضور شهردار اصفهان در تالار شریعتی دانشگاه اصفهان برگزار شد.

قدرت الله نوروزی در این نشست با بیان اینکه امیدواریم در این جلسات مشکلات شهری به خوبی مطرح و سپس رفع شود، اظهار کرد: طی جلسات گذشته با بخش های مختلف نظرات و ایده های بسیاری مطرح شده و امید است در این باره نیز با مشکلات شهری آشنا و راه حل هایی را ارائه کنیم.

وی استفاده از حضور صاحبان خرد و اندیشه را یکی از مزایای برگزاری چنین نشست هایی مطرح کرد و افزود: امیدواریم این سنت به سایر بخش ها نیز تعمیم داده شود تا صحبت های نسل جوان و بانوان شنیده شود، در آغاز راه در شهرداری  عنوان کردیم باید در پایان یکصد مدیر جوان تربیت شده باشند اما به نظر می رسد با روش در پیش گرفته شده  این عدد از 200 هم بالاتر رود. انتصاب شهردار خانم در این دوره نیز یکی دیگر از اهداف ما بود که از این رو علاوه بر حضور جوانان دو خانم در سمت مدیر عامل یک سازمان و مدیر یک منطقه منصوب شدند. با وجود نقل قول هایی نیز که در این مورد مطرح شد به دلیل رویه شایسته سالاری که در پیش گرفتیم دلیلی بر ختم این رویه وجود ندارد.

نوروزی با اشاره به آموزنده بودن دیدگاه های دانشجویان، گفت: تعدد تخصص ها و حضور رشته های مختلف در این جمع بسیار آموزنده بود. امید است دانشگاه این حرکت های امید بخش و چنین جلساتی را ادامه دهد تا در راستای تحقق مطالبات به حق شما در اداره شهر پیشرفت هایی در فضای زندگی و اشتغال خوب برای شما محقق شود.

شهردار اصفهان مدیریت همراه با امید و شادی و زیست همراه با فضای آرام و ایجاد آسایش را خواست همگان ذکر کرد و افزود: انتخابات اخیر در اصفهان هم همین پیام را داشت تا اصفهان پویا باشد و مسیر واقعی خودش را طی کند. از این رو از 8 محور برنامه های من گردشگری اولویت اول بوده و با حضور در مکان های مختلف می فهمیم که این موضوع یک دغدغه عمومی است. اصفهان توان اداره شهر در تمامی ابعاد را دارا و حتی می تواند در کشور اثر گذار باشد. بنده در این مدت بمباران ایده شدم و با اشخاص متعدد داخلی و خارجی گفتگوهای زیادی داشته ام و هیچ کسی این ابهام را ندارد که اصفهان می تواند به عنوان یک جهان شهر مطرح بوده و اقتصاد کشور را متحول کند.

توسعه امور به دست مردم را دنبال می کنیم

وی با بیان اینکه ما به دنبال توسعه امور به دست مردم هستیم، اضافه کرد: قصه درمانی که یکی از بانوان مطرح کرد کار بسیار خوبی بود اما باید فضا و ابزار برای تحقق ایده های شما محقق شود. ابزار شما یک تشکل است تا با شهرداری همکاری کند و البته سیاست ما هم این است که گره های کور شهر به این وسیله باز شود.

نوروزی انجام شدن تمام امور به دست شهرداری را غیرممکن دانست و ادامه داد: ما باید زیرساخت های لازم را ایجاد کنیم تا شما در آن فعالیت کنید، تمامی خانه های فرهنگ شهرداری می تواند به محلی برای فعالیت و خدمت رسانی به مردم توسط شما باشد و اگر شما چنین توانایی را از خود نشان دهید ما زیرساخت ها را تامین می کنیم.

وی با اشاره به لزوم توجه به زبان خارجی برای جذب گردشگر، گفت: آیا چنین امکانی فراهم است که یک خارجی به اصفهان سفر کند و اطلاعات لازم را از سایت شهرداری کسب کند؟ اصفهان با داشتن میدانی مانند میدان نقش جهان که مظهر هنر، حکومت و اقتصاد  بوده است آیا حضور یک خارجی را می تواند اداره کند؟

 

باید در کنار شهرسازی به دنبال شهروند سازی باشیم

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه باید به دنبال شهروندسازی در کنار شهرسازی باشیم، گفت: شهرسازی و جامعه شناسی باید در کنار هم باشد تا آن شهر از پویایی لازم برخوردار باشد و زندگی در آن به کسی آسیب وارد نکند، ماموریت های شهرداری بخش عظیمی از امور فرهنگی، اجتماعی، انسانی و اقتصادی است، کارآفرینی یک مسئله انتفاعی نیست بلکه سیستمی را ایجاد می کند که ممکن است در آن  درآمد هم باشد اما نکته مهم این است که در آن مسئله ای حل می شود، شما هم باید با توجه به چنین راهکارهایی مسائل را حل کنید.

وی در ادامه با اشاره به حضور اتباع خارجی ساکن اصفهان، گفت: اگر این موضوع جزو برنامه های شهرداری باشد جلسه ای با حضور اتباع خارجی خواهیم داشت، در نهایت باید بگویم این جلسات بسیار خوب است اما به نظر بنده شما برای شفاف سازی این جلسات را دنبال کنید و برای مسائل راهکار داشته باشید تا ما با طرح های شما مشکلات شهر را رفع کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز