مدیر کل صندوق احیاء سازمان میراث فرهنگی کشور عنوان کرد:

آغاز فعالیت بورس احیاء خانه های تاریخی از شهرهای تاریخی به ویژه اصفهان

۱۳۹۶/۰۹/۲۶ - ۱۵:۱۱:۵۴
کد خبر: ۶۵۰۵۹۳
آغاز فعالیت بورس احیاء خانه های تاریخی از شهرهای تاریخی به ویژه اصفهان
پرهام جانفشان مدیر کل صندوق احیاء سازمان میراث فرهنگی کشور امروز در سفر به اصفهان و در نشستی با مدیر کل میراث فرهنگی استان از راه اندازی بورس احیاء خانه های تاریخی کشور در شهرهای تاریخی به ویژه اصفهان خبر داد.

به گزارش برنا از اصفهان، پرهام جانفشان مدیر کل صندوق احیاء بناها و اماکن تاریخی سازمان میراث فرهنگی کشور با حضور ابوالفضل عبیدی معاون فنی، علی کاظمی معاون سرمایه گذاری صندوق و فریدون الله یاری مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان از خانه های تاریخی اصفهان دیدار کرد.

او در این سفر و در طی نشستی با حضور مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان با ایراد سخنانی عنوان کرد: تلاش داریم تا در حوزه احیاء و مرمت خانه های تاریخی کشور انقلابی ایجاد کنیم.

او در همین راستا به طرحهای جدید صندوق احیاء سازمان میراث فرهنگی اشاره کرد و اظهار داشت:  در وهله اول در یک طرح گسترده به دنبال شناسائی خانه های تاریخی بخش خصوصی در سراسر کشور هستیم به گونه ائی که هم اینک 500 خانه تاریخی در سراسر کشور به ویژه اصفهان آماده واگذاری به بخش خصوصی است.

جانفشان در ادامه با اشاره به وجود چندین هزار خانه تاریخی در کشور و بلاتکلیفی بسیاری از آنها تصریح کرد: در طرحی جدید صندوق احیاء و بهره برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی کشور، با همکاری ادارات کل میراث فرهنگی استانها، بدنبال شناسائی فرهیختگان و فعالان میراث فرهنگی و اقتصادی در راستای تعریف شرکت های جدید کارگزاری جهت شناسائی و برنامه ریزی و همچنین هماهنگی سرمایه گذاران جهت احیاء و مرمت خانه های تاریخی در سراسر کشور هستیم.

مدیر صندوق احیاء بناهای تاریخی سازمان میراث فرهنگی در ادامه سخنان خود در این زمینه افزود: این کارگزاران پس از معرفی به صندوق احیاء از سراسر کشور، آموزشهای لازم را در حوزه مرمت و اقتصاد فراگرفته و پس از دریافت مجوزهای لازم، فعالیت های خود را در شهرهای تاریخی آغاز خواهند کرد.

او همچنین تصریح کرد: تلاش داریم تا در راستای نجات خانه های تاریخی از یکسو و توسعه فعالیت ها در حوزه مرمت و احیاء این خانه های تاریخی با همکاری فرهیختگان و بخش خصوصی علاقه مند به فعالیت در حوزه میراث فرهنگی بورس خانه های تاریخی کشور را از شهرهای تاریخی همچون اصفهان آغاز نموده و از این طریق به صورت رسمی با همکاری بخش خصوصی نهضتی را در حفاظت و بهره برداری از خانه های تاریخی ایجاد کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز