لزوم بهره گیری از نخبگان علمی در حوزه امنیت

۱۳۹۶/۰۹/۲۷ - ۱۳:۲۰:۵۴
کد خبر: ۶۵۱۰۲۷
لزوم بهره گیری از نخبگان علمی در حوزه امنیت
فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه ماموریت ها و طرح های این فرماندهی براساس تحقیق و پژوهش اجرا و عملیاتی می شود از تعیین ساز و کاری به منظور بهره گیری از ظرفیت نخبگان علمی در حوزه امنیت خبر داد.

به گزارش برنا از اصفهان، سردارمهدی معصوم بیگی اظهار داشت: پژوهش مهمترین عامل پیشرفت و توسعه است و هر کاری اگر بدون تحقیق انجام شود قطعاً یک کار بیهوده  خواهد بود و نتیجه مطلوب را در پی نخواهد داشت.

وی امنیت امروز را نیازمند پشتوانه تحقیق و پژوهش عنوان کرد و بیان داشت: امروز برآوردهای اجتماعی و نتایج تحقیقات و پژوهش های روز در حوزه های مختلف امنیتی ابزاری بسیار قوی برای تصمیم گیری بهتر و برنامه ریزی دقیق تر در انجام بهتر ماموریت ها و طرح های انتظامی است.

این مقام مسئول با بیان اینکه اساس کار فرماندهی انتظامی استان بر تحقیق و پژوهش استوار است افزود: به جرأت می توانم بگویم که هیچ طرح و ماموریتی در این فرماندهی بدون تحقیق و پژوهش و کار علمی انجام نمی شود و در حوزه پلیس های تخصصی آگاهی ، مبارزه با مواد مخدر و فتا نیز شاهد هستیم که بیش از 90 درصد جرایم به صورت علمی کشف می شوند.

سردار معصوم بیگی اظهار داشت: هر چند کار پژوهشی هزینه زیادی را می طلبد و زمان بر است اما مطمئناً نتیجه ای که از آن به دست می آید به سود مردم بوده و آرامش و رفاه جامعه را فراهم خواهد کرد و از صرف هزینه های بیهوده نیز جلوگیری می کند.

فرمانده انتظامی استان خاطر نشان کرد : نیروی انتظامی از یک دهه گذشته کار تحقیق و پژوهش در حوزه نظم و امنیت را با جدیت دنبال کرده و در همین راستا پژوهشگاه علوم انتظامی و مطالعات اجتماعی ناجا را تاسیس و مراکز تحقیقات کاربردی را در سراسر فرماندهی انتظامی استان ها نیز راه اندازی کرده که به حمد الله این گونه اقدامات تاثیر بسیار زیادی در روند بهبود ماموریت های این نیرو به همراه داشته است.

این مقام انتظامی گفت : هدف فرماندهی انتظامی استان در اجرای طرح های تحقیقاتی و کارهای پژوهشی فقط تحقیق صرف نیست بلکه تحقیقی است که کاربردی باشد و بتواند زمینه پیشرفت و توسعه امنیت استان را بیش از پیش فراهم کند.

سردار معصوم بیگی به ارتباط بسیار قوی پلیس استان با مراکز علمی و دانشگاهی اشاره کرد و اظهار داشت:در پی تعیین سازوکاری هستیم تا بتوانیم از توان و ظرفیت نخبگان علمی استان در حوزه نظم و امنیت بهره بیشتری ببریم.

فرمانده انتظامی استان از مراکز علمی و دانشگاهی به عنوان بازویی قوی برای پلیس یاد کرد و گفت: بی شک پلیس استان از هر تحقیق و پژوهش دانشگاهی که به ارتقای هرچه بیشتر نظم و امنیت و پیشگیری از جرایم و آسیب ها و تهدیدات کمک کند استقبال می کند.

سردار معصوم بیگی گفت: تمام نخبگان و محققان و صاحب نظران حوزه نظم و امنیت می توانند از طریق ارتباط با دفتر تحقیقات کاربردی این فرماندهی و ارائه طرح ها، پیشنهادها و نظرات علمی و تحقیقاتی خود مارا در اجرای بهتر ماموریت ها و برقراری امنیت پایدار و مطلوب استان یاری کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز