معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان:

تخفیف ۷۰ درصدی در بافت فرسوده فقط شامل پروانه‌های مسکونی است

۱۳۹۶/۰۹/۲۸ - ۱۲:۳۷:۱۰
کد خبر: ۶۵۱۵۴۳
تخفیف ۷۰ درصدی در بافت فرسوده فقط شامل پروانه‌های مسکونی است
معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان گفت: تخفیف 70 درصدی در بافت فرسوده فقط شامل پروانه‌های مسکونی است و واحدهای تجاری، اداری شامل این تخفیف نیستند.

به گزارش برنا از اصفهان، سید جمال الدین صمصام شریعت با اشاره به این که دوهزار و 300 هکتار بافت فرسوده در شهر اصفهان وجود دارد اذعان داشت: این میزان بافت شهر اصفهان ناکارآمد مصوب وجود دارد که با توجه به شاخص های ۳ گانه، به تایید شورای عالی شهرسازی و معماری کشور رسیده است.

وی  ادامه داد: خدمت‌رسانی در مواقع حوادث طبیعی یکی از مشکلات بافت فرسوده است که امکان امدادرسانی به شهروندان را کاهش می‌دهد.

وی با بیان این که شهرداری برای نوسازی بافت فرسوده بسته تشویقی برای اشخاص حقیقی و حقوقی و انبوه سازان در نظر گرفته است افزود:  تخفیف 70 درصدی در بافت فرسوده فقط شامل پروانه‌های مسکونی است و واحدهای تجاری، اداری شامل این تخفیف نیستند.

بیشترین بافت فرسوده در منطقه 10 اصفهان وجود دارد

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان با بیان این مطلب که در تمام مناطق 15گانه شهرداری اصفهان بافت فرسوده وجود دارد ادامه داد: بیشترین بافت فرسوده در منطقه 10 اصفهان وجود دارد و لازم است ساختمان ها در این بافت در برابر زلزله  و بلایای طبیعی مقاوم سازی و نوسازی شود.

 وی به تجمیع ریزدانه ها در بافت فرسوده شهر اشاره و بیان کرد: با تجمیع پلاک ها گلوگاه ها در معابر باز می شود همچنین با تجمیع ریزدانه ها توجیه اقتصادی به دنبال دارد.

شهروندان برای زنده سازی بافت فرسوده گام بردارند

صمصام شریعت با تاکید بر اطلاع رسانی تخفیف 70 درصدی در بافت فرسوده شامل پروانه‌های مسکونی تصریح کرد: لازم است  اهالی بافت فرسوده از این بسته تشویقی شهرداری که فرصتی برای نوسازی این بافت است به طور کامل اطلاع یابند تا برای زنده سازی محلات بافت فرسوده گام بردارند.

وی از  نوسازی  محله همت آباد به عنوان الگویی برای احیای بافت فرسوده  سخن به میان آورد و ادامه داد: تجمیع پلاک‌های ریزدانه بافت فرسوده همت‌آباد  در حال انجام است  بر این اساس پروانه ساخت برای پلاک‌هایی با متراژ 100 متر صادر می‌شود، شهرداری نیز بخشی از زمین‌های همت‌آباد را برای ایجاد فضای سبز خریداری کرده است.

وی با اشاره به این که شهروندان برای آگاهی از وجود ملکشان در بافت فرسوده باید به نقشه‌های طرح تفصیلی شهر اصفهان مراجعه کنند، افزود: این نقشه‌ها بر روی سایت معاونت معماری و شهرسازی شهرداری اصفهان درج شده و همه شهروندان اصفهانی و حتی شهروندان خارج از کشور می‌توانند به این نرم‌افزار دسترسی داشته باشند.

 

 

نظر شما