مدیر کل میراث فرهنگی استان عنوان کرد:

موافقت با تاسیس ۱۸ اقامتگاه بومگردی در استان اصفهان

۱۳۹۶/۰۹/۲۹ - ۱۲:۰۴:۰۴
کد خبر: ۶۵۱۹۷۷
موافقت با تاسیس ۱۸ اقامتگاه بومگردی در استان اصفهان
فریدون الله یاری مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان، از موافقت با تاسیس 18 اقامتگاه بومگردی جدید در پهنه استان اصفهان خبر داد و تصریح کرد: از این تعداد 6 اقامتگاه بومگردی جدید در غرب استان اصفهان تاسیس می شود.

به گزارش برنا از اصفهان، هفدهمین نشست کمیته فنی اقامتگاه های بومگردی استان با موضوع بررسی پرونده درخواستهای تاسیس اقامتگاه های بومگردی تشکیل گردید.

در پایان این نشست مدیر کل میراث فرهنگی استان تصریح کرد: از مجموع درخواست های ارائه شده به هفدهمین کمیته فنی اقامتگاه های بومگردی استان، 18 درخواست با اکثریت آراء به تصویب رسید.

او در همین راستا تاکید کرد: از مجموع درخواستهای تصویب شده، با توجه به سیاست اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان در راستای حمایت از توسعه گردشگری در غرب استان، 6 مجوز صادر شده مربوط به غرب استان و شامل شهرستان چادگان، روستاهای این شهرستان به ویژه روستای مشهد کاوه و شهرستان گلپایگان می باشد.

در زمینه سایر مجوزهای صادر شده در این نشست حمید امینی معاون سرمایه گذاری و طرح های اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان تاکید کرد: در این نشست مجوز تاسیس یک اقامتگاه در محور تاریخی آتشگاه اصفهان و همچنین مجوز تاسیس یک اقامتگاه بومگردی در بافت تاریخی کاشان صادر شده.

او همچنین تصریح کرد: در این نشست مجوز تاسیس 2 اقامتگاه بومگردی در سمیرم، یک مجوز در شهرستان دهاقان،  یک مجوز در روستای هونجان از توابع شهرضا، دو مجوز بومگردی در شهرستان خوروبیابانک، دو مجوز بومگردی در شهرستان نطنز و یک مجوز بومگردی در شهرستان نائین صادر گردید.

معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان همچنین تصریح کرد: در این نشست مجوز یک کمپ عشایری نیز در محور شهرضا به سمت شیراز در جنوب استان اصفهان صادر شد، روی همین اصل استان اصفهان هم اینک از استانهای پیشرو در امر صدور مجوز تاسیس کمپ های عشایری کشور می باشد.

هم اینک 230 اقامتگاه بومگردی استان اصفهان فعال است که در این راستا استان اصفهان رتبه اول تاسیس اقامتگاه های بومگردی کشور را به خود اختصاص داده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز