تسریع در روند توسعه گردشگری اصفهان به توسعه پایدار استان می انجامد

۱۳۹۶/۱۰/۰۵ - ۱۴:۰۷:۰۴
کد خبر: ۶۵۴۷۱۹
تسریع در روند توسعه گردشگری اصفهان به توسعه پایدار استان می انجامد
استاندار اصفهان ظهر روز گذشته گفت: تسریع در روند توسعه گردشگری اصفهان به توسعه پایدار استان می انجامد.

به گزارش برنا از  اصفهان،کار گروه گردشگری و میراث فرهنگی استان اصفهان به ریاست استاندار اصفهان و با حضور محمد علی شجاعی معاون امور اقتصادی، امیر کریمی دستیار ویژه استاندار و همچنین با حضور فریدون الله یاری مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان، تنی چند از مدیران این اداره کل و فعالان گردشگری استان برگزار شد.

در ابتدای این نشست فریدون الله یاری مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان گزارشی از روند فعالیتهای این اداره کل در سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان ارائه کرد. وی خاطرنشان کرد: استان اصفهان دارای 22 هزار اثر تاریخی و فرهنگی در استان است که از این تعداد 9 اثر به ثبت جهانی (اعم از 7 اثر ملموس و 2 اثر نا ملموس) رسیده و 1850 اثر نیز در فهرست آثار ملی به ثبت رسیدن است .

اله یاری  تصریح کرد: در سه سال گذشته با تسریع در روند ثبت آثار ملی توانسته ایم بیش از یکصد اثر را در پهنه استان به ثبت ملی رسانده و همچنین در همین دوران 282 اثر نیز در حوزه ثبت حرائم آثار تاریخی به ثبت ملی رسیده است.

در ادامه این نشست استاندار اصفهان گفت: بر اساس ابلاغ رهبر فرزانه انقلاب در برنامه ششم توسعه کشور و بر اساس برش استانی این برنامه تاکید شده است که باید ورود گردشگران به استان به 5 برابر افزایش یابد، لذا انتظار داریم تا توسط دستگاه های مسئول در این حوزه، برنامه ریزی در راستای افزایش ورود گردشگران به اصفهان انجام پذیرد.

محسن مهر علیزاده با اشاره به پیشگامی اصفهان در توسعه گردشگری تصریح کرد: انتظار داریم تا با توجه به جایگاه ویژه اصفهان در حوزه های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی تعداد ورود گردشگران ورودی به اصفهان در آینده ای نه چندان دور به 10 برابر میزان فعلی برسد.

وی ادامه داد: حمایت از سرمایه گذاران و تشویق آنها جهت ورود به حوزه گردشگری راه کار مناسبی جهت توسعه پایدار گردشگری است، لذا با استفاده از میراث فرهنگی و صنایع دستی که سرمایه ائی ارزشمند از نیاکان هنرمندمان می باشد و با استفاده از افراد باهوش و توانمند و صاحب فکر و ایده می توان به توسعه پایدار گردشگری است یافت.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز