مشاور عالی شهردار اصفهان:

بیش از ۵۰ درصد منابع شهرداری در اختیار مترو است تکمیل ایستگاه میدان امام حسین (ع) تا اواخر بهمن ماه

۱۳۹۶/۱۰/۲۲ - ۱۶:۲۰:۳۰
کد خبر: ۶۶۱۷۰۳
بیش از ۵۰ درصد منابع شهرداری در اختیار مترو است

تکمیل ایستگاه میدان امام حسین (ع) تا اواخر بهمن ماه
مشاور عالی شهردار اصفهان گفت: دو ایستگاه میدان امام حسین (ع) تا اواخر بهمن ماه و ایستگاه انقلاب تا پایان اسفندماه سال جاری به بهره برداری می رسد.

به گزارش برنا از اصفهان، جلسه هیات مدیره قطار شهری اصفهان با حضور شهردار اصفهان، مدیرعامل سازمان قطار شهری، رئیس و تنی چند از اعضای شورای شهر اصفهان و معاونین شهردار برگزار شد.

جواد شعرباف با اشاره به این جلسه و روند تکمیل خطوط مترو اظهار کرد: همه هفته روزهای پنج شنبه جلسات هیات مدیره مترو به صورت مستمر برگزار می شود که به دلیل اهمیت این جلسات حضور شهردار و اعضای شورای شهر در آن بسیار موثر و راهگشا برای مشکلات فنی، اقتصادی و مدیریتی پروژه مترو است.

وی با اشاره به حضور معاون عمرانی استاندار در جلسه هیات مدیره مترو، تصریح کرد: سهم دولت در این پروژه که مجری آن شهرداری است سهمی 50 درصدی است که با توجه به اینکه ابعاد مالی و اجرایی آن بسیار زیاد بوده و با دستگاه های بسیار زیادی مانند آب، برق، مخابرات، میراث فرهنگی و ... درگیر می باشد حضور معاون استاندار نقش کلیدی در این جلسات دارد چراکه به عنوان نماینده دولت اقدامات این حوزه را می تواند در سازمان برنامه و بودجه، اقتصاد دارایی و معاونت رییس جمهوری پیش برده و پیگیر منابع مالی مترو باشد. اصل اساسی در این پروژه عظیم تامین مالی آن است که اگر از طریق فاینانس یا وام های خارجی صورت بگیرد تکمیل مترو را می توانیم در زمانبندی های مناسب نه مانند زمان بسیار طولانی که در خط یک داشتیم به پایان برسانیم.

مشاور عالی شهردار اصفهان ادامه داد: در صورت تامین منابع مالی ظرف پنج الی 6 سال می توانیم خطوط مختلف مترو را به پایان برسانیم اما در صورت عدم وجود منابع مالی و تکیه صرف به منابع جاری دولت و شهرداری پیشرفت پروژه قابل توجه نخواهد بود.

وی با اشاره به خط یک مترو اضافه کرد: مردم از این خط از ایستگاه قدس تا ایستگاه میدان آزادی به طول 16 کیلومتر و 14 ایستگاه بهره مند هستند و دو ایستگاه میدان امام حسین (ع) تا اواخر بهمن ماه و ایستگاه انقلاب تا پایان اسفندماه به بهره برداری می رسد. تلاشمان بر این است 4 کیلومتر باقیمانده این خط از ایستگاه میدان آزادی تا صفه نیز با حمایت های شهردار اصفهان، شورای شهر و استانداری تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.

شعرباف تاکید کرد: به غیر از منابع مالی برای تکمیل خط یک مترو نیاز به یک اراده جمعی و قوی در تمام دستگاه ها داریم که خوشبختانه این اراده هم اکنون وجود دارد.

وی با اشاره به خطوط دو و سه متروی اصفهان گفت: عملیات عمرانی خط دو مترو نیز از شرق اصفهان و شهرک امام حسین آغاز شده و در انتظار ورود تجهیزات حفاری از آلمان هستیم تا ادامه کار با سرعت بیشتری پیش برود.

مشاور عالی شهردار اصفهان گفت: در صورتیکه بتوانیم روی خط دو جذب فاینانس داشته باشیم عملیات این خط با موفقیت بسیار بیشتری پیگیری می شود.

وی اضافه کرد: در مورد خط سه نیز قراردادهایی پیرامون سازه آن با بنیاد مستضعفان بسته شده که پیگیر تصویب آن در وزارت کشور هستیم. تکمیل این خطوط کارهای بسیار سنگینی است که نیاز به منابع مالی بسیار دارد.

شعرباف اولویت اول شهرداری را تکمیل خطوط مترو دانست و افزود: بیش از 50 درصد منابع مالی شهرداری در اختیار مترو قرار گرفته و امیدوارم با این توجهات شبکه مترو اصفهان هر چه سریعتر تکمیل شود.

وی تاکید کرد: کاهش سرفاصله زمانی حرکت قطارها برای سال آینده از تابستان یا مهرماه از 15 دقیقه به 10 دقیقه کاهش می یابد.    

       

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز