مدیرکل دفتر هماهنگی خدمات شهری سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور:

در سال های آتی با معضل بی آبی در حوزه فضای سبز روبه رو هستیم

۱۳۹۶/۱۰/۲۶ - ۱۴:۰۵:۵۲
کد خبر: ۶۶۳۵۳۲
در سال های آتی با معضل بی آبی در حوزه فضای سبز روبه رو هستیم
مدیرکل دفتر هماهنگی خدمات شهری سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: فضای سبز شهری جایگاه بسیار مهمی دارد، اما با توجه به کمبود منابع آبی در سال های آتی با معضل بی آبی در حوزه فضای سبز روبه رو هستیم نه کم آبی.

به گزارش برنا از اصفهان، مسعود احمدی با اشاره به این که  از مجموع ۱۲۴۰ شهر کشور، ۶۰۰ شهر با بحران آب آشامیدنی مواجه هستند، گفت: وظیفه کلان برنامه ریزی آب بر عهده وزارت نیرو است و تاکنون تفاهم‌نامه‌های متعددی با وزارت نیرو منعقد شده است، طبق تحقیقات و محاسبات انجام شده بر اساس منابع آبی موجود می‌توانیم تنها برای هفت مترمربع سرانه فضای سبز برنامه‌ریزی کنیم، بنابراین با این وضعیت کاشت گیاهان مقاوم به خشکی و کم آبی ضرورت دارد.

وی اضافه کرد: لازم است  مسئله آب کی از محورهای اصلی این نشست باشد و برای آن راهکارهای اساسی اتخاذ شود تا بتوانیم با وجود معضل کم آبی، فضای سبز شهرها را حفظ کنیم چرا  در حوزه آب وضعیت بغرنجی خواهیم داشت.

مدیرکل دفتر هماهنگی خدمات شهری سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با بیان اینکه حفظ و توسعه باغ ها می‌تواند در افزایش سرانه فضای سبز نقش موثری داشته باشد، گفت: یکی از راهکارهای نگه داشت فضای سبز، توجه ویژه به باغات است که متاسفانه در سال های اخیر با چالش های جدی روبرو بوده است.

وی  تاکید کرد: تکنولوژی های نوین فضای سبز شهری مورد توجه ویژه قرار گیرد تا با بهره گیری از روش های نوین آبیاری  فضای سبز موجود حفظ و حراست شود.

گفتنی است؛ در بیست و چهارمین نشست تخصصی فضای سبز کلان شهرهای کشور در خصوص راهکارهای اجرایی نحوه حمایت از باغات خصوصی و فضای سبز شهری تبادل نظر شد همچنین در این نشست نظام نامه تامین منابع آبی و کارگروه آب با محوریت منابع آبی و ارائه مدلی برای تصفیه خانه های لوکال، ذخیره سازی و انتقال آب، حوزه مصرف بررسی شد.

 

 

نظر شما