عضو شورای اسلامی شهر اصفهان:

در شهر اصفهان ۷۵ تا ۸۰ هزار زن سرپرست خانوار وجود دارد

۱۳۹۶/۱۰/۲۷ - ۱۳:۱۸:۳۸
کد خبر: ۶۶۴۰۲۵
در شهر اصفهان ۷۵ تا ۸۰ هزار زن سرپرست خانوار وجود دارد
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: راه اندازی مرکز رشد "مرآت" حرکتی پسندیده است که به زنان فرصت رشد و احیای توانایی آنها می دهد.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، کوروش محمدی در آیین افتتاحیه اولین مرکز رشد، آموزش و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار مرآت که در منطقه 10 برگزار شد، اظهار کرد: راه اندازی چنین مراکزی با وجود تعداد 75 تا 80 هزار زن سرپرست خانوار در شهر اصفهان امروز یکی از اولویت های اصلی شهر اصفهان در راستای حمایت از زنان سرپرست خانوار است.

وی راه اندازی مرکز رشد مرات را حرکتی پسندیده در راستای دادن فرصت رشد و احیای توانایی آنها دانست و ادامه داد: به دلیل ضعف هایی که تاکنون درنوع نگاه جامعه بوده این توانمندی ها تاکنون نادیده گرفته شده است و یک حرکت ارزشمند است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه زن سرپرست خانوار ما باید توانایی مراقبت از خانواده خود را داشته باشد، ادامه داد: بانوان در مرکز رشد مرآت در حوزه های مهارتی مانند آموزش های لازم فنی، خیاطی، صنایع دستی، قلاب بافی، چرم و بسیاری از حرفه های دیگر که هر کدام می تواند محل ارتزاق باشد توانمند می شوند.

وی راه اندازی مرکز رشد سرپرست خانوار مرآت را بسیار ستودنی دانست و اضافه کرد: منطقه 10 مملو از زنان سرپرست خانوار است و امیدوارم در آینده شاهد کاهش زنان محتاج و دارای مشکل باشیم. وجود زن سرپرست خانوار به دلایل مختلف از جمله بالا بودن آمار طلاق واقعیتی غیرقابل انکار است.

محمدی تاکید کرد: این واقعیت را امروز با راه اندازی و حمایت از مراکزی مانند مرکز رشد مرات پذیرفته و به درستی این موضوع را درک کرده ایم. توصیه من به تمام مناطق شهرداری این است که از این مرکز ارزشمند الگوبرداری کنند چراکه این مراکز  گداپروری محسوب نمی شود و برنامه ای عزتمندانه برای مراقبت از زن سرپرست خانوار برای دفاع از کیان خانواده خود و در راستای کمک به کاهش آسیب های اجتماعی است.

وی بیان داشت: یکی از آسیب های بوجود آمده در جامعه ناشی از نیازهای این قشر از جامعه بوده که به دلیل عدم توانایی و فرصت لازم گاهی اسیر آسیب های اجتماعی می شوند.

           

      

 

نظر شما