مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان مطرح کرد:

مرکز خیریه مرآت محلی برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار

۱۳۹۶/۱۰/۲۷ - ۱۳:۲۰:۴۸
کد خبر: ۶۶۴۰۲۶
مرکز خیریه مرآت محلی برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار
مدیر منطقه 10 شهرداری اصفهان گفت: مرکز خیریه مرآت محلی مناسب برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار است.

به گزارش برنا از اصفهان، مرکز رشد، آموزش و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار مرآت با مشارکت معاونت فرهنگی اجتماعی منطقه 10 و موسسه خیریه صدیقین با حضور شهردار اصفهان و تنی چند از اعضای شورای شهر اصفهان آغاز به کار کرد.

عبدالرسول امامی در آیین افتتاحیه این مرکز اظهار داشت: یکی از معضلات اجتماعی برای بانوان سرپرست خانوار ما این است که در جامعه یکسری از مشکلات آنها را تهدید می کند. در صورتیکه زن سرپرست خانوار نتواند گلیم خود را آب بیرون بکشد و حداقل ها را برای زندگی خود تهیه کند دچار یکسری از مشکلات می شود.

وی با بیان اینکه این مرکز برای نخستین بار در منطقه 10 شهرداری راه اندازی شده است، تصریح کرد: مرکز رشد، آموزش و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار مرآت با همکاری و مشارکت موسسه خیریه صدیقین راه اندازی شده است که کاری بسیار ارزشمند است.

مدیر منطقه 10 شهرداری اصفهان افزود: با توجه به زمان کمی که از راه اندازی این مرکز می گذرد استقبال بسیار خوبی از آن به عمل آمده و امیدواریم این کار را بتوانیم در قالب کار فرهنگی در مناطق دیگر انجام داده تا با انجام چنین اقداماتی معضلات  و آسیب های اجتماعی کاهش یابد.

وی با بیان اینکه این اقدام در راستای اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری است، اضافه کرد: بانوان پس از آموزش های لازم می توانند محصولات خود را با همکاری مرکز به فروش برسانند که این موضوع باعث می شود چرخ اقتصاد این خانواده ها به خوبی به گردش دربیاید.

امامی گفت: با توجه به اینکه مکان مرکز رشد مرآت در منطقه 10 قرار دارد تنها بانوان این منطقه و افرادی که نزدیک به محل هستند با توجه به محدودیت های موجود پذیرش می شوند.

وی با اشاره به رشته های موجود در مرکز افزود: صنایع دستی، آشپزی، بافتنی ها و مشاغل خانگی از جمله مشاغلی است که در  مرکز رشد مرآت آموزش داده می شود.               

 

 

نظر شما