استاندار اصفهان:

خدمات آموزشی برونسپاری و از بخش خصوصی در اداره ی مدارس بهره گیری شود

۱۳۹۶/۱۰/۲۸ - ۱۲:۴۷:۲۴
کد خبر: ۶۶۴۴۳۵
خدمات آموزشی برونسپاری و  از بخش خصوصی در اداره ی مدارس بهره گیری شود
استاندار اصفهان گفت: با توجه به شرایط و چشم انداز اقتصادی کشور ، آموزش و پرورش نیز باید با همفکری افراد و مراکز تخصصی، نسبت به احصا و ارائه راهکارهایی برای برون سپاری خدمات آموزشی و واگذاری آن به بخش خصوصی، مطابق ضوابط اقدام نماید.

به گزارش برنا از اصفهان، دکتر محسن مهرعلیزاده در یکصد و بیست و سومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان که با حضور معاونین اقتصادی و عمرانی استانداری، فرماندار و شهردار اصفهان و سایر اعضا برگزار گردید، ضمن تقدیر از زحمات و تلاش های اداره کل نوسازی و اداره کل آموزش و پرورش استان در ساخت مدارس با نمای عالی و کلاس های خوب و مستحکم، اظهارداشت: بااین تلاش ها وجود حتی یک مدرسه کانکسی یا مدارس خشت و گلی قابل پذیرش نیست، هرچند تعداد این مدارس در استان کم و نسبت آن ها به کل هم بسیار کم باشد.

وی افزود: این امر فقط اختصاص به آموزش و پرورش ندارد و در سایر موارد هم اختلاف بین مناطقی از شهر اصفهان با مناطقی که فاصله ی چندانی از نظر مسافت ندارند؛ قابل پذیرش نیست.

استاندار اصفهان تاکید نمود: مدارس کانکسی به هر صورت باید برچیده شود، به طوری که در مهرماه سال آینده نباید هیچ مدرسه و کلاس کانکسی وجود داشته باشد و این کار باید از ۲۲ بهمن امسال آغاز شود چرا که وجود اینگونه مدارس بسیار کریه و زشت است.

وی با بیان اینکه، در مناطق انبوه سازی شده، سرانه های آموزشی رعایت نشده است، اظهارداشت: باید گزارش جامع و کاملی در این خصوص ارائه گردد تا تصمیمات لازم گرفته شود.

مهرعلیزاده با تاکید بر اینکه دستگاهها باید مطابق قوانین، با آموزش و پرورش هماهنگ شوند؛ افزود: در هیچ کجا، خلاف این موضوع تحمل نخواهد شد و فرمانداران نیز در توزیع اعتبارات باید مطابق با قوانین و ضوابط و با توجه به شاخص ها اقدام نمایند.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه مدارس غیرانتفاعی باید رونق پیدا کنند، افزود: بخش خصوصی باید در حوزه ی آموزش و پرورش فعالتر شوند.

مهرعلیزاده تاکید کرد: شهرداران سراسر استان باید هرچه سریعتر نسبت به پرداخت عوارض۵ درصد سهم آموزش و پرورش اقدام نمایند؛ گرچه مبلغ آن در صورت تحقق کامل، باز هم نسبت به کل کسری بودجه آموزش و پرورش استان عدد قابل توجهی نمی باشد.

وی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش باید با همفکری افراد و مراکز تخصصی، نسبت به احصا و ارائه راهکارهایی برای برون سپاری خدمات آموزشی و واگذاری آن به بخش خصوصی، مطابق ضوابط اقدام نماید.

مهرعلیزاده اضافه کرد: آموزش و پرورش تاکنون نسبت به اینکه بدنبال راهکارهای دیگر برای کسب درآمد باشد فکر نکرده است و یا قوی وارد نشده و همواره به کمبود اعتبار و بودجه عادت کرده است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر آموزش و پرورش استان ۷۵۰ میلیارد تومان کسری بودجه دارد، افزود: با توجه به اینکه حدود ۹۹ درصد بودجه فعلی آموزش و پرورش هزینه پرسنل است، دید اقتصادی باید در معاونت پشتیبانی و برنامه ریزی این اداره کل حاکم شود و باید آموزش و پرورش در این خصوص راهکار ارائه و در جلسات شورا مطرح نماید تا به نتیجه برسیم.

 مهرعلیزاده اضافه کرد: چنانچه در این رابطه محدودیت های قانونی وجود داشته باشد مدیریت استان کمک و حمایت خواهد کرد.

مدیریت ارشد استان اصفهان اظهار داشت: شرایط و چشم انداز اقتصادی کشور بگونه ای است که باید طرح های نو داشته باشیم و مشخص کنیم که در چه زمانبندی قابل عمل می باشد و با توجه به اینکه آموزش و پرورش به سیستم فعلی عادت کرده است، انتظار ارائه ی طرح های آنچنانی اقتصادی و برونسپاری خدمات آموزشی وجود ندارد.

وی اضافه کرد: باید با کمک افرادی که آشنایی با آموزش و پرورش، درآمد هزینه و سیستم های اقتصادی داشته باشند، این طرح ها را آماده و عملیاتی نمایند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع استانداری اصفهان نیز در این جلسه پیشنهاد نمودکه در ابتدا برای ۲۰۰ هزار نفر از دانش آموزان یک طرح برونسپاری برای ارائه خدمات آموزشی آنها پیش بینی و در جلسه آینده ارائه شود.

همچنین در این جلسه مدیرکل نوسازی مدارس استان در خصوص ایمنی مدارس، اظهارداشت: استان اصفهان حدود ۸۵۰ هزار نفر دانش آموز دارد و ۱۸ درصد مدارس استان غیر دولتی، ۷.۶ درصد مدارس دو نوبیته و میانگین تراکم ۲۴.۸ درصد می باشد.

وی افزود: ۴۳ درصد مدارس استان مستحکم؛ ۳۷ درصد نیازمند مقاوم سازی، ۱۹.۶ درصد تخریبی و ۲۵ مدرسه مستقل با میانگین ۹ دانش آموز و ۳۰ مدرسه ی غیر مستقل با میانگین ۲۷ دانش آموز کانکسی و خطر آفرین هستند.

محمدحسین سجاد با بیان اینکه در حال حاضر هیچ وسیله گارسوز غیر استاندارد در مدارس استان وجود ندارد؛ افزود: از ۳۹ مدرسه که باید تخلیه شود، ۲۵ مدرسه در محدوده شهرستان اصفهان قرار دارد و ۱۰.۵ درصد اعتبارات استانی معادل ۶۸ میلیارد تومان به اداره کل نوسازی مدارس اختصاص یافته است و ۷۲ درصد از پروژه های تحویلی نوسازی، توسط خیرین انجام شده و از ۱۶۴ پروژه ای که در حال تهیه نقشه و ساخت می باشد ۹۳ درصد مردمی و مشارکتی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز