نایب رییس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی اصفهان

توسعه پایدار کشور با مهار تورم و تقویت تولید ملی محقق می‌شود

۱۳۹۶/۱۰/۳۰ - ۱۴:۱۶:۲۵
کد خبر: ۶۶۵۲۰۵
توسعه پایدار کشور با مهار تورم و تقویت تولید ملی محقق می‌شود
همایش چالش‌های اقتصاد ایران در مسیر توسعه پایدار به همت کمیسیون سیاستگذاری و پایش اتاق بازرگانی اصفهان با سخنرانی سید محمد بحرینیان عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران برگزار شد.

به گزارش برنا از اصفهان، مصطفی رناسی در این همایش با اشاره به محورهای فعالیت‌ اتاق بازرگانی اظهار داشت: علم آموزی و افزایش دانایی محور فعالیت‌های اتاق بازرگانی است که در قالب برنامه های مختلف از جمله  کلاس‌های آموزشی، سمینارها و همایش تخصصی و یا حتی به صورت بازدیدهای صنعتی و علمی اجرا می گردد.

نایب رئیس اتاق بازرگانی اصفهان افزود: مسیر زندگی و تجارت بعضی فعالان اقتصادی با حضور در کلاس‌ها و همایش‌های اتاق بازرگانی انتخاب می‌شود.

وی با مقایسه آمارهای اقتصادی سال‌های ٧٠ تا ٩٥ گفت:در این سال ها قیمت کالاهای وارداتی ٤٠ برابر، تورم حدود ٨٠ درصد، افزایش قیمت تولید داخل ٨١ برابر، مزد کارگر ١٦٠ برابر و قیمت ارز ٢٦ برابر افزایش یافته است.

این فعال اقتصادی بیان کرد: این تفاوت‌ها حکایت از آن دارد که مسیر کشور به سوی واردات است و عزمی برای توجه به تولید داخلی وجود ندارد.

رناسی ادامه داد: در حال حاضر تولیدات داخلی با مشکل جدی مواجه شده و شهرک های صنعتی تعطیل یا نیمه تعطیل هستند.

سردبیر نشریه اتاق بازرگانی به اهمیت ارز در اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت: راجع به مقوله ارز نگرش‌های زیادی وجود دارد و اما در همه این نگرش ها این اتفاق نظر وجود دارد که دلارهای نفتی نباید برای واردات کالاهای مصرفی یا تجملاتی مانند خودروهای لوکس، اسباب‌بازی های خارجی و پارچه‌های قاچاق مصرف شود.

نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد: دلارهای نفتی باید برای سرمایه گزاری های اساسی و ایجاد زیرساخت‌ها مورد نیاز کشور  هزینه شود تا نسل امروز و نسل های آینده از آن بهره مند شوند.

در حقیقت واردات و صادرات باید بالانس شوند و دولت با مدیریت منطقی از  تنش‌ها و نوسانات جلوگیری کند.

رناسی افزود: واردات و صادرات باید با هم تعادل داشته باشند و تورم با واردات مهار نشود. اگر تورم  با تولید کنترل شود کنترل پایدار شکل می‌گیرد و ما را به  مسیر توسعه پایدار هدایت خواهد کرد.

وی اظهار داشت: نرخ دستمزد کارگر در ایران بر خلاف اذهان عمومی، ارزان نیست،نرخ دستمزد کارگر در کشورهای همسایه مثل پاکستان و هند ١٨٠ دلار است در حالیکه در ایران، یک کارگر برای کارفرما ٣٠٠ دلار هزینه دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز