نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان تاکید کرد

عدالت مالیاتی یکی از الزام‌های اساسی توسعه پایدار کشور است

۱۳۹۶/۱۰/۳۰ - ۱۴:۴۰:۵۳
کد خبر: ۶۶۵۲۳۹
عدالت مالیاتی یکی از الزام‌های اساسی توسعه پایدار کشور است
اولین همایش نقش عدالت مالیاتی در توسعه پایدار با محوریت مالیات بر ارزش افزوده به همت اتاق بازرگانی اصفهان و با همکاری کمیسیون مالیات، کار و تأمین اجتماعی اتاق بازر گانی ایران و با حضور نمایندگان اتاق‌های بازرگانی در هیات‌های حل اختلاف مالیاتی سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش برنا از اصفهان، مصطفی رناسی در این همایش با معرفی محورهای فعالیت‌ اتاق‌ بازرگانی اصفهان اظهار داشت: علم‌آموزی و افزایش دانایی هدف اصلی اتاق بازرگانی است و در این راستا برنامه‌های مختلفی از جمله دوره های آموزشی، سمینارها و همایش تخصصی و بازدیدهای صنعتی برگزار شده است.

وی افزود: اگر دانایی در جامعه ما افزایش یابد در تمام زمینه‌ها پیشرفت خواهیم کرد، هرگونه انحراف از راه توسعه و علم راه پیشرفت ما را مسدود می‌کند و مشکلات امروز ما از کم دانایی‌ ما سرچشمه گرفته است.

رناسی نقش اتاق بازرگانی اصفهان در افزایش دانایی فعالان اقتصادی را مهم ارزیابی کرد و افزود: اتاق اصفهان با همکاری یک محقق دانشگاهی، تحقیقی درباره نحوه مالیات‌ستانی در استان اصفهان انجام داد و در این مطالعه مشخص شد، در ٥ سال اخیر شیب مالیات ستانی اصفهان بسیار شدید بوده و این شیب یک زاویه ٥٠ درجه‌ای را نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: اگر ما عدالت را رعایت کنیم، عملکرد نظام مالیاتی قابل قبول می‌شود اما این سال‌ها شاهد ناعدالتی زیادی هستیم به نحوی که شیب مالیاتی استان اصفهان تند شد و هر شیب تندی به توقف می انجامد.

رناسی به حضور بنگاه‌های اقتصادی بزرگ در اصفهان چون پتروشیمی، ذوب آهن و فولاد مبارکه و نقش مهم آن‌ها در پرداخت مالیات استان اشاره کرد که در سال‌های اخیر و با توجه به شرایط اقتصادی نتوانستند مالیات گذشته خود را پرداخت کنند.

 به اعتقاد وی در سال‌های اخیر اصناف نیز نتوانستند مالیات بپردازند و ناگزیر فشار مالیات‌ستانی به بنگاه‌های متوسط و کوچک وارد شد.

سردبیر نشریه اتاق بازرگانی اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود، توسعه پایدار را از دیگر محورهای فعالیت‌ اتاق معرفی کردو بیان داشت: ما سرمایه‌ها، داشته‌ها، طبیعت، محیط زیست و معادن را نباید کامل مصرف کنیم و باید برای نسل‌های آینده هم فرصت بهره‌مندی از این مواهب را فراهم کنیم.  

رناسی تصریح کرد: دولت منابع نامحدود ندارد و مثل یک بنگاه اقتصادی درآمد و هزینه دارد، تفاوت دولت با یک بنگاه اقتصادی در این است که دولت به هیچ وجه نمی‌تواند، هزینه‌هایش را کم کند. چرا که ٩٠ درصد هزینه دولت جاری و پرداخت حقوق است که امکان حذف آن وجود ندارد.

وی افزود: دولت برای این مساله باید درآمد ایجاد کند و درآمد دولت از راه مالیات، نفت و عوارض به دست می آید.

وی افزود:اگر چه دولت باید توسعه پیدا کند اما این توسعه، باید پایدار باشد که یکی از الزام‌های این توسعه پایدار، رعایت عدالت مالیاتی است.

نایب رییس اتاق بازرگانی در پایان تاکید کرد: مالیات بر ارزش افزوده نباید بر دوش تولید کننده باشد و بنا بر قانون باید از مصرف‌کنندگان اخذ شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز