کشف بیش از ۲ تن مواد افیونی در عملیات ضربتی پلیس اصفهان

۱۳۹۶/۱۱/۰۲ - ۱۵:۱۳:۵۰
کد خبر: ۶۶۶۳۲۹
کشف بیش از ۲ تن مواد افیونی در عملیات ضربتی پلیس اصفهان
فرمانده انتظامی استان از عملیات ضربتی پلیس مبارزه با مواد مخدر ، انهدام 7 باند قاچاق و کشف 2 تن انواع مواد افیونی با اجرای طرح ذوالفقار 5 خبر داد.

به گزارش برنا از اصفهان، سردار "مهدی معصوم بیگی" اظهار داشت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان در پی اجرای موفق طرح ذوالفقار 5 با انجام اقدامات بسیار دقیق، تخصصی، علمی، پلیسی و بررسی‌های میدانی موفق شدند در عملیاتی ضربتی، 7 باند قاچاق مواد افیونی را در محورهای شمالی و شمال شرقی استان شناسایی و منهدم کنند.

وی افزود: در این عملیات 2 تن و 17 کیلوگرم انواع مواد مخدر شامل تریاک، حشیش و هروئین کشف، 27 نفر دستگیر و 18 دستگاه خودرو سبک و سنگین نیز توقیف شدند.

این مقام مسئول با اشاره به این که مقصد بیشتر مواد افیونی کشف شده، استان های شمالی، اصفهان و تهران بود، خاطرنشان کرد: 70 درصد از این مواد تریاک، 17 درصد حشیش، 4 درصد هروئین و مابقی سایر مواد است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: از آنجا که خرده فروشان و معتادان متجاهر تکمیل کننده چرخه مواد مخدر هستند، به طور همزمان سلسله اقداماتی در این خصوص نیز انجام گرفت که در مجموع 500 خرده فروش و معتاد متجاهر دستگیر و تحویل مراجع قانونی شدند.

وی از کشف ۲۵ تن انواع مواد مخدر از ابتدای سال جاری تاکنون توسط ماموران این فرماندهی خبر داد و افزود: تا این لحظه ۱۲۰ باند عمده مواد مخدر شناسایی و با آنها برخورد شده که این رقم نسبت به سال گذشته ۲۱ درصد رشد داشته است.

فرمانده انتظامی اصفهان به اجرای طرح های پاک سازی نقاط آلوده در استان اشاره و بیان کرد : در همین راستا 2 هزار و ۲۰۰ طرح پاک‌سازی نقاط آلوده در سال جاری توسط فرماندهی انتظامی استان طراحی و عملیاتی شده که این تعداد طرح نیز نسبت به سال گذشته ۳۲ درصد رشد داشته است.

سردار معصوم بیگی همچنین از توقیف ۷۰۰ دستگاه خودرو حامل مواد مخدر متعلق به باندهای قاچاق از ابتدای سال جاری خبر داد که این رقم نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۷ درصد رشد داشته است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به تلاش‌های شبانه‌روزی نیروی انتظامی استان در حوزه مبارزه با مواد مخدر ، اظهار کرد: از ابتدای سال تا کنون ۱۶ هزار پرونده در موضوع مواد مخدر تشکیل‌شده است.

این مقام ارشد انتظامی استان با بیان اینکه مواد مخدر در وقوع سایر آسیب‌ها تأثیرگذار است، خاطرنشان کرد: وقتی به بیشتر قتل ها، طلاق ها و نابسامانی‌هایی که امروزه در جامعه وجود دارد و تعداد زندانیانی که در زندان هستند نگاه می‌کنیم، ردپایی از مواد مخدر در آنها مشاهده می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز