ساماندهی و آموزش ۱۰ هزار نگهبان محله توسط پلیس اصفهان

۱۳۹۶/۱۱/۰۴ - ۱۲:۲۴:۳۹
کد خبر: ۶۶۷۲۳۷
ساماندهی و آموزش ۱۰ هزار نگهبان محله توسط پلیس اصفهان
فرمانده انتظامی استان گفت: در راستای بهبود و افزایش تاثیر گذاری شبگرد ها و نگهبانان محله ، کلاس های آموزشی تخصصی برای 10 هزار نگهبان محله و شبگرد توسط پلیس اصفهان برگزار و گواهینامه آموزشی به آنان اعطاء و از علائم ، نشانه ها و تجهیزات مصوب برای آنها استفاده خواهد شد.

به گزارش برنا از اصفهان، سردار "مهدی معصوم بیگی" در همایش ساماندهی و آموزش نگهبانان محله و شبگردها اظهار داشت: جایگاه شبگرد و نگهبان محله در تولید امنیت مردم محور  که در فرهنگ ایرانی جایگاه ویژه ای دارد. بی بدیل، ماندگار و پایدار است.

وی با اشاره به اینکه از قدیم الایام عموم مردم به سمت و سوی ایجاد امنیتی مردمی حرکت می کردند، بیان داشت: هر کجا مردم حضور داشته باشند و ایفای نقش کنند بی شک در آنجا همه موضوعات سامان می گیرد و شرایط بهتری فراهم خواهد شد.

سردار معصوم بیگی تصریح کرد: در کشور ما ریش سفیدان ، بزرگان خاندان و اقوام از جایگاه ویژه و خاصی برخوردارند و  اگر کوچک ترین اشکالی در یک خانواده اتفاق بیفتد ، آنها مشکلات را حل و رفع می کنند که می بایست این فرهنگ حفظ شود و رشد کند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: در بررسی های تاریخ مشخص می شود، قدمت شبگردها از خود پلیس نیز بیشتر است و کلمه های شبگرد و نگهبان محله واژه های مقدس و پرمعنایی هستند که  مجاهدت در  این 2 واژه موج می زند.

معصوم بیگی مهم ترین ویژگی نگهبانان محله را مورد اعتماد و امین بودن این عزیزان دانست و بیان داشت: نگهبانان محله مظهر پاکی ، درستی و صداقت هستند که از قشر خود مردم برای خدمتگزاری آمده اند و هیچ جایگزینی نخواهند داشت.

این مقام ارشد انتظامی، پلیس را پیشگام در تولید امنیت دانست و اظهار داشت: با مشارکت مردمی می توان یک امنیت مردم پایه و ماندگار تولید کرد که بحمدالله تاکنون ساز و کارهای خوبی در این زمینه مانند ایجاد موسسات حفاظتی و مراقبتی که کاملا قانونی و مصوب هستند، انجام شده است.

وی شماره تلفن های 110 و 197 پلیس را کانال ارتباط مردم با پلیس اعلام کرد وگفت: هدف پلیس ، مشارکت مردم در تامین امنیت است و این سازوکارهای لازم توسط خود مردم انجام می شود تا یک امنیت ماندگار مردم پایه تولید شود.

سردار معصوم بیگی با تاکید بر اینکه روسای کلانتری ها باید با این افراد ارتباط دو طرفه و تنگاتنگی داشته باشند ، افزود: باید از این عزیزان مراقبت شود و این مهم را مدنظر داشته باشیم که با تقویت آنان میزان پیشگیری از جرم موضوعیت پیدا می کند و فرصت های ارتکاب جرم به مجرمان داده نمی شود.

این مقام انتظامی ادامه داد: پلیس استان اصفهان در راستای بهبود و افزایش تاثیر گذاری عملکرد شبگرد ها و نگهبانان محله ، کلاس های آموزشی تخصصی برای 10 هزار نفر از آنان برگزار خواهد کرد و گواهینامه آموزشی به آنان عطاء و از علائم ، نشانه ها و تجهیزات مصوب برای آنها استفاده می کند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در پایان بر پیشگیری از جرم تاکید کرد و بیان داشت: نگهبانان محله لایه اول پیشگیری از جرم و اولین افرادی هستند که می توانند به مردم کمک کنند، که این پتانسیل می بایست روز به روز ارتقاء یابد و از روش های تخصصی و علمی در این زمینه استفاده شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز