استاندار اصفهان در دیدار رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی مطرح کرد:

مقدمات تبدیل کارخانه ریسباف به موزه هنری اصفهان فراهم شده است

۱۳۹۶/۱۱/۱۴ - ۱۲:۵۵:۲۴
کد خبر: ۶۷۱۹۴۱
مقدمات تبدیل کارخانه ریسباف به موزه هنری اصفهان فراهم شده است
کارخانه ریسباف اصفهان از قدمت تاریخی برخوردار است و مقدمات تبدیل این کارخانه به موزه هنری اصفهان فراهم شده است.

به گزارش برنا از اصفهان، دکتر غلامعلی حداد عادل ، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و عضو شورای سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی ایران با دکتر مهرعلیزاده استاندار اصفهان دیدار و در خصوص مسائل مختلف استان بویژه موزه بزرگ اصفهان گفتگو نمود.

دکتر محسن مهرعلیزاده در این دیدار با اشاره به اینکه مقدمات تبدیل کارخانه ریسباف به موزه هنری فراهم شده است، اظهارداشت: این مکان تاریخی بعنوان مکان فرهنگی با ایجاد غرفه هایی از توانمندی های هنری وصنایع دستی موجب توسعه گردشگری، اشتغالزایی و توسعه اقتصاد این شهر خواهد شد.

استاندار اصفهان با اشاره به فعالیت موزه داران خانگی در استان، خواستار همکاری موزه داران خانگی برای نمایش آثار هنری خود در این موزه متمرکز شد.

وی اضافه کرد: کارخانه ریسباف اصفهان از قدمت تاریخی برخوردار و مکانی مناسب برای به نمایش گذاشتن آثار هنری با قدمت این شهر هنر پرور است.

محسن مهرعلیزاده با بیان اینکه مدیریت استان در صدد فراهم کردن راهکارهای لازم برای توسعه همکاری اقتصادی با سرمایه گذاران در استان می باشد، اظهارداشت: تلاش خواهیم کرد برای توسعه گردشگری با بیشتر خواهر خوانده های این شهر پرواز هوایی مستقیم برقرار نماییم.

رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی نیز در این دیدار اظهارداشت: استان اصفهان دارای پیشینه تاریخی و فرهنگی است و این استان هویت فرهنگی خود را حفظ کرده است.

غلامعلی حدادعادل با اشاره به هوش، استعداد هنری و اعتقادات مذهبی مردم این شهر عالم پرور گفت: اصفهانی ها در صنعت و فرهنگ سابقه دیرینه ای دارند به طوری که این شهرنمادی از تمدن و فرهنگ اسلامی ایرانی محسوب می شود.

حداد عادل نبود موزه متمرکز برای نمایش آثار هنری اصیل این شهر را از کمبود های این استان فرهنگی برشمرد و اظهارداشت: این شهر با وجود فعالان عرصه هنر نیازمند ایجاد موزه ای متمرکز و تخصصی برای گردآوری آثار هنری این شهر هنرپرور است.

رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در پایان با اشاره به بحران آب زاینده رود، بر رفع این مشکل با تلاش همگانی مردم و مسئولان تاکید کرد.

نظر شما