در نشست دوازدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت نساجی اصفهان مطرح شد؛

واردات پوشاک، کالسکه ،تنباکو و جام های شیشه ایی و غیره انگیزه ایی برای تولیدکنندگان داخلی ایجاد نمی کند

۱۳۹۶/۱۱/۲۸ - ۱۹:۵۸:۳۱
کد خبر: ۶۷۸۴۴۳
واردات پوشاک، کالسکه ،تنباکو و جام های شیشه ایی و غیره انگیزه ایی برای تولیدکنندگان داخلی ایجاد نمی کند
واردات رسمی و قاچاق، تولیدکنندگان نساجی را بی انگیزه ساخته است.

به گزارش برنا از اصفهان، سید عبدالوهاب سهل آبادی در نشست دوازدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت نساجی اصفهان  در تالار اجتماعات اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد: طی 10 ماهه سال جاری 69 هزار ثبت سفارش انجام شده نشان از واردات گسترده کالاهایی است که صدور مجوز آن قابل توجه و بررسی است.

وی افزود: واردات پوشاک، کالسکه ،تنباکو و جام های شیشه ایی و غیره انگیزه ایی برای تولیدکنندگان داخلی ایجاد نمی کند.

وی با اشاره به افزایش نرخ ارز طی یک ماه اخیر گفت: بنده همیشه مخالف افزایش نرخ ارز بودم زیرا ارزش پول ملی را از بین می برد.

سهل آبادی با اشاره به حضور برخی از فعالان اقتصادی در زندان به دلیل شرایط اقتصادی گفت: فرزندان آنان تلاش می کنند که چراغ واحدهای تولیدی خاموش نشود و دغدغه تولید همواره در بین فعالان اقتصادی مهمترین دغدغه است.

وی با اشاره به مشارکت و سهامداری  اتاق بازرگانی اصفهان در شرکت  نمایشگاههای بین المللی اصفهان گفت: اتاق بازرگانی در راستای توسعه کسب و کار اعضا و نقش نمایشگاه در معرفی محصولات و توانمندی های تولیدکنندگان اقدام به سرمایه گذاری در این شرکت کرده است .

تجارت باید در خدمت تولید باشد نه تولید در خدمت تجارت

گلنار  نصرالهی مشاور وزیر صنعت،معدن و تجارت در امور صنایع نساجی، پوشاک و چرم در این نشست گفت: در اصفهان دوران بدی را گذراندیم در حوزه نساجی. البته اکنون ظرفیت ها فعال شده اند و توسعه پیدا کرده اند که حاصل زحمت آنها بوده است.

وی تصریح کرد: بازسازی کارخانجات نساجی در دستور کار قرار گرفته و بخش نساجی پس از آغاز این بازسازی‌ها پیشرفت کرد.

نصرالهی خاطر نشان کرد: نساجی برای پیشرفت باید انعطاف داشته باشد و بخش خصوصی هم بیش از بخش دولتی انعطاف پذیر است. بنابراین نساجی باید توسط بخش خصوصی اداره شود.

اصفهان در حوزه صنعت نمایشگاهی توانسته گام های موفقی بردارد

افسانه محرابی مدیرکل دفتر پوشاک و نساجی وزارت صنعت، معدن و تجارت در این نشست گفت: تاثیر نمایشگاه در توسعه صنعت نساجی بسیار زیاد است. اصفهان در حوزه صنعت نمایشگاهی توانسته گام های موفقی بردارد.

وی خاطر نشان کرد: تعاملاتی که با گمرک، وزارت کشور، وزارت اقتصاد داشته‌ایم، در جهت این است که مشکلات فعالان صنعت نساجی برطرف شود.

محرابی اضافه کرد: صنعت نساجی هم سرمایه‌بری پایینی دارد و هم از ارزآوری بالایی برخوردار است. این صنعت همیشه تاثیر بسیار زیادی در توسعه و رشد اقتصادی کشورها داشته است.

وی تاکید کرد: صنعت نساجی می‌تواند مشکلات مرتبط با بیکاری و رونق اقتصادی را مرتفع کند. فقط باید شرایطی ایجاد شود که برای بهبود شرایط فعالان این صنعت، برنامه‌ریزی شود.

مسوولان می دانند که مشکلات گریبانگیر حوزه صنعت چیست، اما اقدامی انجام نمی‌دهند

مجتبی ملااحمدی نایب رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست گفت: صنعت نساجی اصفهان هنوز می‌تواند به عنوان مهد صنعت نساجی کشور مطرح باشد.

وی افزود: مسوولان می دانند که ریشه و علل مشکلات گریبانگیر حوزه صنعت چیست، اما اقدامی انجام نمی‌دهند. شعارهای خوبی مطرح می شود اما اراده ای که باید برای قدرت گرفتن بخش خصوصی وجود داشته باشد، نیست.

وی تصریح کرد: فریادهای فعالان بخش خصوصی و بخش صنعت کشور شنیده نمی شود. نیاز به هم افزایی در جمع مسئولان داریم تا این مشکلات مرتفع شود.

ملااحمدی خاطر نشان کرد: مدیران بخش خصوصی در شرایطی که باید در کارخانه ها و شرکت های خود برای ارتقای کیفیت و افزایش کمیت تولید وقت بگذارند، مجبور هستند که در ادارات دولتی دنبال نامه ها و امور پیش پا افتاده بدوند.

عضو انجمن نساجی اصفهان تاکید کرد: مدیران دولتی می دانند که تا زمانی که بخش خصوصی در اقتصاد نقش اساسی ایفا نکند، شرایط نه تنها بهتر نخواهد شد بلکه روز به روز بدتر می شود و آنوقت ستادهای ویژه و کارگروه ها هم کاری از پیش نخواهند برد.

در سال آینده 46 رویداد اقتصادی برگزار خواهیم کرد

 علی یارمحمدیان مدیر شرکت نمایشگاه ای بین المللی اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست گفت: اگر مشکلات در حوزه های اقتصادی و اجتماعی در اصفهان و ایران وجود دارد، همه ما مسوول هستیم و باید برای رفع این مشکلات تلاش کنیم.

وی تصریح کرد: در سال آینده 46 رویداد اقتصادی برگزار خواهیم کرد تا تحول اقتصادی در استان ایجاد شود. تلاش می کنیم فعالان اصلی و اساسی هر بخش را دور هم جمع کنیم تا به راهکارهای پیشرفت دست پیدا کنیم.

25 درصد اشتغال اصفهان مربوط به بخش نساجی است

مرتضی شاه کرمی رییس انجمن صنایع نساجی استان اصفهان در این نشست گفت: در اصفهان 9100 واحد صنعتی مشغول فعالیت هستند که 2200 واحد در زمینه نساجی فعالیت می کنند.57 هزار اشتغال رسمی مستقیم در صنعت نساجی اصفهان ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: مجموعه سرمایه گذاری صنعت نساجی نسبت به کل سرمایه گذاری صنعتی در اصفهان، 27 درصد است.25 درصد اشتغال اصفهان مربوط به بخش نساجی است.

نشست دوازدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت نساجی اصفهان به همت کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی و شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان برگزار شد.

نظر شما