راه اندازی شبکه فرهیختگان فرهنگی ناجا

شناسایی ۱۰هزار چهره برجسته فرهنگی در نیروی انتظامی

۱۳۹۶/۱۲/۰۲ - ۱۴:۱۴:۱۲
کد خبر: ۶۸۰۲۴۹
شناسایی ۱۰هزار چهره برجسته فرهنگی در نیروی انتظامی
معاون تبلیغات و روابط عمومی سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی از راه اندازی شبکه فرهیختگان این نیرو برای اولین بار خبر داد و گفت: بیش از 10 هزار فرهیخته در نیروی انتظامی وجود دارد که می توانند نقش موثری در عرصه فرهنگ دینی و انقلابی کشور داشته باشند.

به گزارش برنا از اصفهان، سردار "رمضان شعبانی ساروئی" در حاشیه همایش منطقه ای «فرهیختگان فرهنگی کارکنان ناجا» گفت: فضای 40 سالگی انقلاب اسلامی اقتضاء می کند که چهره های فرهنگی کشور وارد میدان شده و مردم را در مقابله با جنگ نرم و جنگ بی رحمانه فرهنگی دشمن یاری دهند.

وی افزود: در همین زمینه سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی بنابر وظیفه ذاتی خود بهره برداری از چهره هایی که توانمندی و ظرفیت در عرصه های فرهنگی جامعه دارند و می توانند به تقویت نظام فرهنگی و دینی کشور کمک کنند را در دستور کار قرار داد.

این مقام مسئول عنوان داشت: در این رابطه برای اولین بار «شبکه فرهیختگان فرهنگی ناجا» راه اندازی شد و 2 هزار نفر در 5 شاخص چهره برتر فرهنگی، شامل قاری و حافظ قرآن، مبلغ فرهنگی، مولف ، اهل قلم و مداح از بین نیروهای انتظامی در سراسر کشور شناسایی و جذب این شبکه شدند.

سردار شعبانی تصریح کرد: از این تعداد افرادی که دارای آثار و توانمندی های خاص بوده و چهره برتر فرهنگی شناخته شدند در همایش های منطقه ای مورد تقدیر قرار گرفتند که امروز از چهره های برتر فرهنگی پلیس از استان های اصفهان، چهارمحال و بختیاری ، مرکزی، یزد، یگان ویژه، مراکز آموزش مالک اشتر اراک و شهید بهشتی اصفهان در همایشی به میزبانی عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان اصفهان تقدیر خواهد شد.

وی با بیان اینکه در یک برنامه 3 ساله بنا داریم 30 موضوع برای شاخص های انتخاب چهره برتر و فرهیخته فرهنگی تعیین کنیم، اظهار داشت: با این شاخص ها می توان گفت نیروی انتظامی بیش از 10 هزار چهره برجسته و برتر فرهنگی در درون خود دارد که در حوزه های فرهنگی توانمند هستند و می توانند هم سازمان ناجا را به یک پلیس در تراز جمهوری اسلامی ارتقاء دهند و هم برای عرصه فرهنگ جامعه مفید و موثر واقع شوند.

سردار شعبانی در خصوص ویژگی های انتخاب فرهیخته فرهنگی در ناجا گفت: فرهیخته فرهنگی کسی است که ظرفیت و توان ویژه فرهنگی داشته باشد به طور مثال فردی که حافظ یک تا 30 جزء قرآن یا قاری قرآنی که در مسابقات استانی، ملی و بین المللی رتبه کسب و یا فردی که اهل قلم و مولف بوده و مقالات علمی و پژوهشی زیادی را تالیف کرده و یا مداح و روحانی مبلغ دین باشد.

معاون تبلیغات و روابط عمومی سازمان عقیدتی سیاسی ناجا با بیان اینکه هر چهره فرهنگی می تواند به عنوان یک رسانه عمل کند، اظهار داشت: بایستی از درون خود ناجا چهره های برجسته، فرهیخته و نخبه را به میدان بیاوریم تا هر کدام به مانند یک رسانه قوی به تقویت و توسعه فرهنگ دینی و انقلابی کشور کمک کنند.

این مقام انتظامی در خصوص هدف از راه اندازی شبکه فرهیختگان فرهنگی ناجا گفت: این شبکه کمک می کند تا همه این طیف ها در کنار هم قرار بگیرند و ما بتوانیم ظرفیت های این افراد را شناسایی و آموزش های خاصی به آنها ارائه کنیم و از ظرفیت آنها نه تنها در نیروی انتظامی بلکه در مجموعه فرهنگی سایر نیروهای مسلح، دستگاه های دیگر و عموم جامعه استفاده کنیم.

سردار شعبانی با اشاره به وجود چهره های برجسته فرهنگی در فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: اصفهان پایتخت فرهنگ و تمدن اسلامی کشور به شمار می آید و چهره های برجسته فرهنگی در پلیس این استان وجود دارند و رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی استان ، هم در حوزه تبلیغ دینی و هم در عرصه قلم یک چهره برجسته فرهنگی است که با وجود این چهره ها می توان مسائل فرهنگی را در ناجا دنبال و به عموم جامعه تعمیق داد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز