آمادگی بالای ماموران پلیس برای حوادث پیش بینی نشده

۱۳۹۶/۱۲/۰۶ - ۱۳:۲۸:۵۵
کد خبر: ۶۸۱۷۳۷
آمادگی بالای ماموران پلیس برای حوادث پیش بینی نشده
جانشین معاون تربیت و آموزش ناجا با بیان اینکه ماموران نیروی انتظامی از آمادگی جسمی و روحی بالایی برای مواجهه با هرگونه حوادث پیش بینی نشده برخوردارند، گفت: تاکنون چندین بار رفتارهای حرفه ای گرایانه پلیس مورد تقدیر مقام معظم رهبری قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار" علیرضا جهانگیری" در آیین افتتاحیه اولین دوره مسابقات سراسری مهارت های پلیسی کارکنان ناجا به میزبانی مرکز آموزش شهید "بهشتی" اصفهان گفت: این مسابقات نمایش توانمندی ها و مهارت های نیروهای پلیس در زمینه های آمادگی جسمانی، دفاع شخصی، تیراندازی عملیاتی و مهارت های عمومی و انتظامی است.

وی بیان داشت: در این مسابقات بیش از 40 تیم از پلیس های تخصصی، مراکز آموزش ناجا و فرماندهی انتظامی استان ها  طی 5 روز با هم به رقابت می پردازند و مراسم اختتامیه نیز با حضور فرمانده ناجا برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه ما در ورزش به رفاقت می پردازیم نه رقابت اظهار داشت: این رفاقت ها باعث می شود که ماموران با آمادگی بالای جسمی و روحی ماموریت های محوله را در راستای خدمت رسانی بهتر به مردم انجام دهند.

این مقام مسئول گفت: در فرهنگ اسلامی ما ، از برنده به عنوان قهرمان نام برده می شود و ما به دنبال حفظ اقتدار نظام جمهوری اسلامی همراه با اخلاق، متانت و رأفت اسلامی و پایه گذاری ارزش های انقلاب هستیم.

جانشین معاون تربیت و آموزش ناجا، هدف از برپایی مسابقات ورزشی در نیروی انتظامی را، کسب معنویت، بالا بردن مهارت های فردی و نمایش توانمندی و اقتدار پلیس نظام جمهوری اسلامی عنوان کرد و بیان داشت: تمام این اقدامات برای این است که حضور پلیس در جامعه امنیت ساز باشد و برای مردم آسایش به ارمغان بیاورد و آرامش را از متخلفان سلب کند.

این مقام مسئول گفت: ما ورزش می کنیم برای بالا بردن آمادگی خود به منظور دفاع از حریم ولایت و امنیت نظام جمهوری اسلامی و با برگزاری این مسابقات به کسانی که ماموران پلیس را مورد نقد قرار می دهند پاسخ خواهیم داد.

سردار جهانگیری خاطر نشان کرد: ماموریت هایی که امروز پلیس در رابطه با کنترل اجتماعات، تامین امنیت مراسم پیاده روی اربعین، ماموریت ایام نوروز و... انجام می دهد در مجموع نشان دهنده آمادگی بالای پلیس است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در حوادث دی ماه و حادثه ای که اخیراً در خیابان پاسداران تهران رخ داد ، عملکرد نیروهای انتظامی به گونه ای بود که همه مسئولان کشور به شرایط آمادگی جسمی و روحی و نحوه برخورد و حرفه ای گرایی پلیس اذعان داشتند.

وی افزود: امروز پلیس ایران یک پلیس ارزشی و اخلاق محور است و براساس مهارت های علمی و فنی و هوشمندانه، عمل می کند، برخورد نیروها منطبق با قانون نظام جمهوری اسلامی است و ضمن دارا بودن اشرافیت اطلاعاتی، آمادگی مواجهه با هرگونه حوادث پیش بینی نشده را هم دارد و الحمدلله امسال این شرایط برای پلیس فراهم بود و به نحو احسن توانست ماموریت هایش را انجام دهد به گونه ای که چندین بار رفتار های حرفه ای گرایانه پلیس مورد تقدیر مقام معظم رهبری قرار گرفت.

سردار جهانگیری این موفقیت را نشان دهنده توجه به موضوع آموزش، محتوایی بودن و مهارتی بودن آموزش ها و فرماندهی هوشمندانه فرمانده نیروی انتظامی و برنامه ریزی دقیق معاونت تربیت و آموزش ناجا و همکاری پلیس های تخصصی عنوان کرد.

جانشین معاون تربیت و آموزش ناجا گفت: باتوجه به اینکه پلیس های جهان در مسابقاتی تحت عنوان "مسابقات پلیس و آتش نشانان" شرکت می کنند برنامه ریزی خواهیم کرد تا در 2 سال آینده که این مسابقات در کشور چین برگزار می شود حضوری مقتدرانه داشته باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز