کشف ۱۲۶۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در اصفهان

۱۳۹۶/۱۲/۰۹ - ۱۵:۴۵:۴۸
کد خبر: ۶۸۳۲۴۹
کشف ۱۲۶۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در اصفهان
فرمانده انتظامی استان از کشف یک هزار و 260 میلیارد ریال انواع کالاهای خارجی قاچاق و انهدام 7 باند و شبکه دانه درشت قاچاق کالا توسط مأموران این فرماندهی طی مدت 11 ماهه امسال خبر داد.

به گزارش برنا از اصفهان، سردار" مهدی معصوم بیگی" اظهار داشت: از آنجا که مقام معظم رهبری در سخنرانی نوروزی امسال خود تاکید ویژه ای به نقش نیروی انتظامی در مبارزه با قاچاق کالا و عرضه آن در بازار به منظور حمایت از تولیدات داخلی و توسعه اشتغال در کشور داشتند، به همین منظور و براساس تدابیر فرمانده ناجا این موضوع به صورت جدی در دستور کار قرار گرفت و طرح ها و عملیات های قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا نیز با شتاب بیشتری دنبال شد.

وی افزود: فرماندهی انتظامی استان اصفهان هم در همین راستا اقدامات بسیار خوبی را در سال جاری انجام داده که از آن جمله می توان به اجرای 19 طرح منطقه ای مبارزه با قاچاق در قالب قرارگاه "عملیاتی اقدام و عمل" که منجر به کشف ده ها میلیارد ریال کالای قاچاق شد اشاره کرد.

این مقام ارشد انتظامی استان بیان داشت: در همین رابطه طی 11 ماهه سال جاری تعداد یک هزار و 9 دستگاه خودروی سبک و سنگین حامل کالای خارجی قاچاق توقیف و بیش از هزار و 260 میلیارد ریال کالای قاچاق کشف شده است.

وی به رشد 35 درصدی توقیف خودروهای حامل کالای قاچاق نسبت به مدت مشابه سال قبل اشاره کرد و اظهار داشت: در مجموع تعداد 3 هزار و 777 پرونده در زمینه کالای قاچاق در انتظامی استان تشکیل شده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش 8 درصدی روبرو بوده است و علت آن هم تمرکز بیشتر پلیس استان بر روی پرونده های بزرگ و به اصطلاح دانه درشت است به طوری که در کشف پرونده های بالای 5 میلیارد ریال با رشد 36 درصدی روبرو شدیم.

سردار معصوم بیگی از انهدام 7 باند و شبکه بزرگ تهیه و توزیع کالای قاچاق توسط مأموران پلیس استان خبر داد و گفت: این باند ها در زمینه قاچاق لوازم صوتی و تصویری، لوازم آرایشی و بهداشتی ، لوازم خانگی، برنج و پوشاک فعالیت می کردند.

فرمانده انتظامی استان عمده کالاهای قاچاق کشف شده در سال جاری را لوازم آرایشی و بهداشتی، سوخت، دارو، وسائل نقلیه، قطعات یدکی وسائل نقلیه، لوازم خانگی، لوازم صوتی و تصویری، ابزار آلات صنعتی، پارچه، دام، سیگار، چای، برنج،کفش ، البسه، لامپ ، مواد نیروزا و اسباب بازی عنوان کرد.

وی افزود: در این میان کشف برخی کالاهای قاچاق از قبیل وسائل نقلیه 75 درصد، لوازم خانگی 128 درصد، کفش 48 درصد، چای 504 درصد و پارچه 36 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

سردار معصوم بیگی در خصوص اقدامات پیشگیرانه و مقابله ای پلیس اصفهان برای جلوگیری از ورود محموله های قاچاق از مسیرهای ورودی استان گفت: در این رابطه یک عدد دستگاه "ایکس ری " به منظور کنترل خودروهای حامل بار در ایستگاه ایست و بازرسی شهید "شرافت" نائین نصب شده است.

وی همچنین از کنترل محورهای مواصلاتی اصلی از طریق ایستگاه های ایست و بازرسی 5 گانه، استقرار سامانه پنجره واحد تجارت فرامرزی گمرگ در ایستگاه ها به منظور کنترل محموله های خودروهای سبک و سنگین، انجام بازرسی از 837 انبار دپوی کالا و شناسنامه دار کردن 536 باب انبار و ارائه آموزش همگانی در جامعه با همکاری رسانه ها به ویژه صدا و سیما به منظور افزایش قبح اجتماعی استفاده از کالای قاچاق به عنوان برخی از اقدامات صورت گرفته در جهت جلوگیری از ورود و عرضه کالای قاچاق در استان ذکر کرد.

فرمانده انتظامی استان خاطر نشان کرد: موضوع مبارزه با قاچاق کالا همچنان به عنوان یکی از اولویت های اصلی و مهم نیروی انتظامی قرار دارد و امیدواریم با موفقیت هایی که در این زمینه به دست آمده و در مأموریت های آتی کسب خواهد شد، بتوانیم نقش مثبت و سازنده ای در حمایت از تولیدات داخلی و توسعه اشتغال در کشور داشته باشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز