رییس بیمه سلامت کشور در دیدار با استاندار اعلام کرد:

فاصله ی بدهی تا پرداخت بیمه سلامت به دانشگاه ها از یکسال به ۴ ماه کاهش یافته است

۱۳۹۶/۱۲/۰۹ - ۱۸:۳۱:۳۱
کد خبر: ۶۸۳۲۵۰
فاصله ی بدهی تا پرداخت بیمه سلامت به دانشگاه ها از یکسال به ۴ ماه کاهش یافته است
طاهر موهبتی اعلام نمود: خوشبختانه در شش ماهه اخیر اتفاقات خوبی در این حوزه درمان و بیمه سلامت کشور افتاده است و فاصله ی بدهی تا پرداخت بیمه سلامت به دانشگاه ها از یکسال به ۴ ماه و فاصله ی بدهی بیمه سلامت به داروخانه های خصوصی از ۹ ماه به ۲.۵ کاهش یافته است که این زمان باز هم باید کاهش یابد.

به گزارش برنا از اصفهان، دکتر مهرعلیزاده در دیدار رییس بیمه سلامت کشور با ایشان در خصوص طرح های اجرایی استان در حوزه درمان اظهارداشت: طرح های توسعه ی بیمارستان ها از جمله طرح های استان در بخش درمان می باشد و در این راستا با سفر اخیر دکتر هاشمی، وزیر بهداشت به استان بخش های توسعه ای برخی از بیمارستان های استان افتتاح گردید و چند بیمارستان خیرساز مورد بازدید ایشان قرار گرفت.

دکتر مهرعلیزاده با بیان اینکه افزایش تخت های بیمارستانی کمک ارزنده ای به بخش درمان خواهد کرد، افزود: مدیریت ارشد استان تاکید زیادی بر دریافت خدمات از بخش خصوصی دارد و در این رابطه مذاکراتی با وزیر بهداشت و درمان صورت گرفت تا بتوانیم علاوه بر خیرین از کمک بخش خصوصی نیز در حوزه ی درمان استفاده نماییم.

استاندار اصفهان اضافه کرد: با این رویکرد کیفیت و کمیت خدمات بالا خواهد رفت و به این صورت بخشی از جامعه که توان مالی خوبی دارند می توانند از بخش خصوصی و مستقل از خدمات دولتی از خدمات بهداشتی و درمانی برخوردار شوند و به این ترتیب خدمات دولتی می تواند با کیفیت بالاتری در اختیار افراد با درآمد کمتر قرار گیرد.

محسن مهرعلیزاده خاطر نشان کرد: مدیریت استان در حال حاضر بر اساس این راهبردها اقدام خواهد کرد و امیدوارم با همکاری وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی بتوانیم به این مقاصد دست یابیم.

رییس بیمه سلامت کشور نیز در این دیدار اظهارداشت: ۴۱ میلیون نفر در کشور تحت پوشش خدمات سازمان بیمه سلامت هستند و ۸۵ درصد این جمعیت از بیمه رایگان برخوردار هستند و۱۰ میلیون نفر تحت پوشش بیمه ی سلامت همگانی هستند که در دولت یازدهم شکل گرفت و ۵ صندوق در این سازمان وجود دارد.

طاهر موهبتی با بیان اینکه بسته ی پایه ی خدمت توسط شورای عالی بیمه تصویب می شود و تمامی صندوق ها و سازمان های بیمه ای مکلف هستند که از تبعیت نمایند، اظهارداشت: خوشبختانه این خدمات در دنیا کم نظیر است و مشاوران اقتصادی حوزه ی سلامت که سایر کشورها به ایران سفر می کنند از فاصله درآمد بیمه ای ایران نسبت به هزینه ای که در حوزه ی سلامت صورت می گیرد تعجب می کنند و از این یاد می کنند که سخاوتمندی کشور در حوزه ی سلامت از کشورهای توسعه یافته نیز جلوتر است چرا که درآمد کلی و سرانه ی تولید ناخالص ملی سازمان های بیمه ای هزینه ها را تحت پوشش قرار نمی دهد و این نشان از اهمیتی است که در حوزه سلامت کشور وجود دارد.

موهبتی افزود: شاه بیت کلیدی این حوزه فرمایش مقام معظم رهبری است مبنی بر اینکه بیمار جز دغدغه ی بیماری دغدغه ی دیگری نداشته باشد و این موضوع شامل دسترسی عادلانه نیز می باشد.

وی با بیان اینکه بیشتر افراد در تحلیل این موضوع بلافاصله مسائل مالی را مورد توجه قرار می دهند، افزود: در سال های گذشته در بخش هایی از مناطق محروم کشور حتی اگر پول هم وجود داشت ولی دسترسی به خدمات امکان پذیر نبود و امروز خوشبختانه پس از استقرار طرح تحول سلامت کمتر مرکز بهداشتی و درمانی در کشور وجود دارد که فاقد پزشک باشد و این یک اتفاق خوب در دولت یازدهم بود که تداوم آن را در دولت دوازدهم نیز شاهد هستیم.

رییس بیمه سلامت کشور با بیان اینکه از چالش های جدی سازمان های بیمه ای تامین منابع مالی پایدار است، اظهارداشت: چالش های مالی که منحصر به سازمان بیمه سلامت نیست و مشکلی است که فراروی همه ی صندوق های بیمه است و به چند دهه گذشته باز می گردد.

طاهر موهبتی افزود: خوشبختانه در شش ماهه اخیر اتفاقات خوبی در این حوزه افتاد و در شش ماهه ی اول امسال بیش ۴ هزار میلیارد تومان پرداخت شد و در شش ماهه ی دوم این عدد چند برابر شده و فاصله ی بدهی تا پرداخت بیمه سلامت به دانشگاه ها از یکسال به ۴ ماه و فاصله ی بدهی بیمه سلامت به داروخانه های خصوصی از ۹ ماه به ۲.۵ کاهش یافته است که این زمان باز هم باید کاهش یابد.

وی افزود: در مواردی مشاهده می شود دانشگاه های علوم پزشکی، پزشکان و پرستاران علیرغم مطالبات طولانی مدت خود از بیمه ها باز هم مثل گذشته فعالیت می کنند که بسیار ارزشمند است و زیبایی حوزه ی سلامت هم به این اقدامات است

موهبتی با بیان اینکه عملکرد بیمه سلامت درسال ۹۵ در بخش خرید در ماه ۱۴ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بوده و در سال ۹۵ حدود ۸ هزار میلیارد تومان اوراق صادر شده است، اظهارداشت: در ماه های منتهی به سال ۹۵ حدود ۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان زیان انباشته داشتیم و ۱۰۷۰ میلیارد هم کسری وجود داشته است.

رییس بیمه سلامت کشور اضافه کرد: بودجه ۹۶ نسبت به عملکرد ۹۵ دو درصد رشد داشته و این در حالی است که نسبت به بودجه مصوب ۹۵ افزایش چشمگیری داشت و در سال ۹۷ بودجه سلامت نسبت به تخصیص سال ۹۶ حدود ۳-۴ درصد کاهش داشت و نسبت به عملکرد هزینه کاهش قابل توجهی داشته است و آنچه اهمیت دارد این است که باید یاد بگیریم در چارچوب اعتبارات خود هزینه کنیم و سقف بودجه را با خرید راهبردی و مدیریت هزینه رعایت نماییم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز