رئیس هیات اسکواش استان اصفهان:

افزایش سرانه اسکواش با حمایت اداره کل ورزش و جوانان و خیرین ورزشیار

۱۳۹۶/۱۲/۱۷ - ۱۶:۵۶:۲۸
کد خبر: ۶۸۶۴۹۷
افزایش سرانه اسکواش با حمایت اداره کل ورزش و جوانان و خیرین ورزشیار
رئیس هیات اسکواش استان اصفهان گفت: در چند سال اخیر شاهد رشد رشته اسکواش در اصفهان بودیم که بدون حمایت اداره کل ورزش و جوانان این رشد و توسعه یافتگی میسر نبود.

هدا محمدی در مصاحبه با برنا گفت: با توجه به ورود بخش خصوصی به ورزش استان اصفهن، شاهد رشد و توسعه رشته های ورزشی زیادی از جمله اسکواش بودیم.

وی ادامه داد: ما از لحاظ نرم افزاری و سخت افزاری، برگزاری مسابقات بین المللی ، افزایش سرانه اسکواش و برنامه های آموزشی عملکرد بسیار خوبی داشتیم به عنوان مثال: دو کورت توسط بخش خصوصی در مجموعه پرواز، در ورزشگاه امین و شهید نصر نیز با کمک خیرین فعال در حوزه ورزش، کورت اسکواش احداث کردیم.

محمدی اضافه کرد: نمی گوییم تا پیش از این سالن اسکواش در اصفهان نبوده است، بلکه سالن های موجود غیر استاندارد و نا مناسب بودند که به لطف اداره کل ورزش و جوانان و خیرین ورزشیار موفق به بازسازی و ساخت کورت های جدید شده ایم.

رئیس هیات اسکواش استان اصفهان با اشاره به برگزاری مسابقات معتبر بین المللی در سال اخیر افزود: برای اولین بار اصفهان میزبان مسابقات جونیورز با رنک جایزه بزرگ 2000 دلاری نشنال کلوز بانوان بود که با همکاری انجمن اسکواش بازان حرفه ای دنیا (psa) زیر مجموعه فدراسیون جهانی این مسابقات را برگزار کردیم.

وی اضافه کرد: در خصوص این رقابت ها باید بگویم که هر سال به هر کشور یک بار اجازه برگزاری مسابقات داخلی با رنک جهانی در بخش بانوان و مردان داده می شود تا ورزشکارانی که امکان شرکت در این رقابت ها را ندارند از شانس حضور در رنکینگ جهانی محروم نشوند. به همین خاطر ما موفق به کسب میزبانی مسابقات نشنال کلوز شدیم  و دو سال متوالی این رقابت ها را در اصفهان برگزار کردیم که آخرین مسابقه برای بانوان در آذرماه سال جاری بود.

محمدی یادآور شد: در میزبانی لیگ اسکواش و دوره های دانش افزایی نیز در کشور پیشرو هستیم  و در بحث استعدادیابی که تا پیش از این سابقه جدی و مکتوبی وجود نداشت، عملکرد قابل قبولی ثبت کردیم به طوری که بعد از سه دوره آزمون و خطا، راه اندازی مدارس اسکواش را به کمیته فنی فدراسیون اسکواش پیشنهاد دادیم. این پیشنهاد مورد قبول واقع و قرار شد اصفهان به عنوان پایلوت این طرح را اجرا کند و بعد از بررسی فرصت ها ، تهدید ها و آسیب ها آن در کل هیات های سراسر کشور اجرایی شود.

وی گفت: به تازگی اولین مدرسه اسکواش در اصفهان راه اندازی شده و عزم جدی برای ادامه این کار وجود دارد. هیات اسکواش استان نیز برای تشویق مربیان و مدرسان اسکواش جهت بازگشایی مدارس اسکواش هیچ هزینه ای که عرف معمول است فعلا دریافت نمی کند.

رئیس هیات اسکواش استان اصفهان مشکل عمده رشته اسکواش در اصفهان را عدم توزیع مناسب امکانات و خدمات در شهرستان های مختلف عنوان کرد و ادامه داد: در استان پهناور اصفهان تنها دو شهر اصفهان و آران و بیدگل مجهز به فضای فیزیکی برای اسکواش هستند و امیدواریم بتوانیم در سراسر استان این رشته را ترویج و توسعه دهیم. البته به تازگی با اعضای شورای شهر شاهین شهر برای توسعه و ترویج اسکواش جلسه داشتیم و قرار شد زمینه این کار هرچه زود تر فراهم شود.

وی اضافه کرد: مشکل بزرگ ورزش اصفهان سرمایه گذاری اندک در بخش ورزش است که البته با حمایت های مدیرکل ورزش و جوانان و حضور خیرین ورزشیار بهتر از قبل شده است.

رئیس هیات اسکواش استان اصفهان تاکید کرد: بدون حمایت های اداره کل ورزش و جوانان هر آنچه برای اسکواش ظرف این چندسال رخ داده، اتفاق نمی افتاد و باید گفت اداره کل نقش موتور محرک برای هیات ها را دارد تا رو به جلو حرکت کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز