استاندار اصفهان:

اصفهان می تواند محل دائمی فدراسیون بین المللی چوگان باشد

۱۳۹۶/۱۲/۲۲ - ۱۴:۱۹:۱۶
کد خبر: ۶۸۷۹۱۱
اصفهان می تواند محل دائمی فدراسیون بین المللی چوگان باشد
مهرعلیزاده اظهارداشت: اصفهان با داشتن میدان نقش جهان، می تواند محل دائمی فدراسیون بین المللی چوگان باشد.

به گزارش برنا از اصفهان، دکتر مهرعلیزاده در دیدار رئیس و دبیر فدراسیون چوگان کشور و عضو فدراسیون جهانی چوگان و مدیران ذیربط استانی با ایشان، اظهارداشت: میدان تاریخی نقش جهان، اولین میدان ایجاد شده در دنیا برای ورزش چوگان است و این ثروتی است که موجب می شود اصفهان محل دائمی فدراسیون بین المللی چوگان باشد.

دکتر مهرعلیزاده اظهارداشت: بازگرداندن میدان نقش جهان به کاربرد اصلی خود و برگزاری روزانه ی مسابقات چوگان در این میدان می تواند جاذبه توریستی بالایی داشته باشد.

محسن مهرعلیزاده به حمایت مدیریت استان از ورزش چوگان و سوارکاری اشاره کرد و اظهارداشت: سوارکاری ورزشی است که درآمد نهفته دارد و این ورزش می تواند رونق پیدا کند و درآمدزایی خوبی داشته باشد و باید از سرمایه گذاران بخش خصوصی برای حضور در این بخش بهره برد.

دهخدایی رئیس فدراسیون چوگان کشور نیز در این دیدار اظهارداشت: فدراسیون چوگان در دوران ریاست دکتر مهرعلیزاده بر سازمان تربیت بدنی کشور پایه گذاری گردید.

وی اظهارداشت: دکتر مهرعلیزاده موجب شکوفا شدن و پیوست تاریخی دوباره این ورزش شدند و حمایت ایشان لازم است تا این ورزش به مجد و عظمت گذشته خود بازگردد.

حبیب الله دهخدایی با بیان اینکه میدان نقش جهان اولین میدان تاریخی چوگان است، افزود: اصفهان تاریخچه چوگان است و این ورزش در اصفهان باید پویاتر و بهتر از قبل فعالیت داشته باشد و در این دوره بسیار امیدوار به تحقق این موضوع هستیم.

رئیس فدراسیون چوگان کشور با اشاره به اینکه ورزش چوگان به نام ایران بعنوان میراث ناملموس در یونسکو به ثبت رسیده است، اظهارداشت: در طول تاریخ مردم اصفهان چوگان را با ظرافت و هوش وافر خود حفظ کرده اند و امید است از این پس نیز اصفهان مرکز چوگان جهان باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز