رییس انجمن تولید کنندگان فولاد ایران؛

تنها راه نجات اقتصاد ایران خصوصی سازی واقعی است

۱۳۹۶/۱۲/۲۳ - ۱۵:۰۶:۳۹
کد خبر: ۶۸۸۸۵۰
تنها راه نجات اقتصاد ایران خصوصی سازی واقعی است
نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان تاکید کرد: هدف از خصوصی سازی کسب درآمد برای دولت نیست بلکه هدف اصلی بالا بردن بهره وری بنگاه های اقتصادی است

به گزارش برنا از اصفهان، محمود اسلامیان در گردهمایی پایان سال اعضای اتاق بازرگانی اصفهان گفت: یکی از سوتدبیرهایی که قبل از انقلاب انجام شد و متاسفانه همچنان ادامه دارد دولتی شدن اقتصاد است.

وی افزود: تفکر اقتصاد دولتی ٨٠ سال بر نیمی از جهان حکومت کرد ولی در سال ١٩٩٠ به بن بست رسید و به تاریخ پیوست ولی متاسفانه در ایران همچنان تفکرات دولتی اقتصاد کشور وجود دارد.

وی اضافه کرد: شوروی با خسارات فراوان این تفکر را به دست فراموشی سپرد و بایستی از این کشور درس بگیریم که اقتصاد دولتی راه حل صحیح و منطقی نیست.

نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان از تصمیم دولت دوازدهم برای خارج شدن از مسیر اقتصاد دولتی در سال ٩٧ خبر داد و گفت: دستور مقام معظم رهبری به نیروهای مسلح مبنی بر خارج شدن از اقتصاد یک گام موثر در راستای توانمندشدن بخش خصوصی در عرصه اقتصاد است.

وی تاکید کرد: اجرای صحیح این فرمان در کنار خصوصی سازی واقعی بر مبنای اصل ٤٤ می تواند نوید دهنده آینده امیدوارکننده برای فعالان اقتصادی بخش خصوصی باشد.

وی با اشاره به حضور موثر مردم در دفاع مقدس گفت: در دورانی که نه ارتش قوی داشتیم و  سپاه به تازگی تشکیل شده بود این مردم بودند که مقابل ارتش بعث عراق ایستادند و مقاومت کردند و امروز این مردم می توانند اقتصاد را اداره کنند.

اسلامیان تاکید کرد: هدف از خصوصی سازی نباید کسب درآمد برای دولت باشد بلکه هدف اصلی بالا بردن بهره وری بنگاه های اقتصادی است.  

وی توجه به اهلیت در خصوصی سازی را مهم و ضروری دانست و گفت: بنگاه های اقتصادی دولتی باید به افرادی واگذار شود که اهلیت آن برای مدیریت ثابت شده باشد

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز