نشست پایان سال شهردار اصفهان با اصحاب رسانه

قدرت الله نوروزی: به وعده خود برای بهره برداری کامل از خط یک مترو عمل کردم

۱۳۹۶/۱۲/۲۸ - ۱۴:۱۸:۲۰
کد خبر: ۶۸۸۹۶۸
قدرت الله نوروزی: به وعده خود برای بهره برداری کامل از خط یک مترو عمل کردم
شهردار اصفهان گفت: در پانزدهم مهرماه شهرداری اصفهان را با تحقق کمتر از 30درصد بودجه تحویل گرفتم و در کمتر از شش ماه موفق شدم با همکاری مشاوران ام این عدد را به 80 درصد برسانم.

به گزارش برنا از اصفهان، دکتر قدرت الله نوروزی در نشست پایان سال با اصحاب رسانه گزارشی از عملکرد پنج ماه  18 روزه خود در شهرداری اصفهان داد که در زیر می خوانید.

تحقق 80درصدی بودجه

زمانی که شهرداری اصفهان را تحویل گرفتم 23 درصد بودجه جذب تقریبا سی درصد آن محقق شده بود و

از اون موقع به دنبال جذب بودجه بودیم و وارد مذاکره با بخش های درگیر و مرتبط شدیم. در این لحظه که با شما صحبت می کنم ۸۰ درصد بودجه محقق شده است و باید گفت با وجود انتخابات و تغییر در مدیریت بودجه امسال ما بیش از ۵ درصد نسبت به سال قبل محقق شده است.

مترو

500 میلیارد تومان بودجه برای مترو در نظرگرفتم که با فروش اروق مشارکت قابل تامین است و دولت تضمین کرده 250 میلیارد تومان آن را پرداخت نماید و بقیه آن بر عهده شهرداری است.

با تشکیل کمیته جذب و کمیته تخصیص و سنجش اقدامات انجام شده می توانیم بگویم در سال آینده علی رقم شرایط اقتصادی موجود، در سال آینده وضعیت بهتری خواهیم داشت.

سالن اجلاس

کلنگ زنی سالن اجلاس در سال 1390 زده شده و قرار بوده تا سال 91 این پروژه به بهره برداری برسد. در این بین قرار بوده دولت وقت ۱۰۰ میلیارد کمک کند که فقط ۲۰ میلیارد تومان کمک کرده و با 80 میلیارد تومان کسری روبرو بوده، با این حال مشکل سالن اجلاس هتل و مجموعه تجاری  آن است که به بخش خصوصی واگذار شده و تا الان ۶-۷ درصد پیشرفت بیشتر نداشته است و با مشکل روبرو شده است.

ساخت سالن که با شهرداری بود پیشرفت داشته است، ولی بهره برداری از سالن بدون بخش تجاری و هتل ها بی نتیجه است. دولت قرار بود۶۵ میلیارد تومان برای سالن اجلاس کمک کند که به زودی وصول خواهد شد.

املاک بدون استفاده

ساختمان هایی مانند ارگ جهانما به دلایل معلوم با مشکل مواجه شده اند و بخش دیگر مشکل بخاطر اختلافات بین خریداران است. ما نیز از اینکه از مغازه ها استقبال نشده ناراحت هستیم، اما برنامه های خوبی برای خروج از این مشکل داریم که اهم آن :وارد کردن مشاغل به این مکان ها، گره زدن بخش هایی از این مجموعه به شهرک علمی تحقیقاتی و راه اندازی کارخانه تکنولوژی مشابه آنچه در تهران انجام شده است که اگر توافقات قطعی شود تحول خوبی صورت خواهد گرفت.

به تحول درجهان نما امیدوارم و به زودی این ساختمان به مرکز تردد تبدیل می شود. به مرور مشکل حل خواهد شد.

میدان امام علی (ع) در احاطه قهر مردمی است و رضایت مردم باید حاصل شود تا رونق کسب و کار صورت بگیرد. باید فرصت های موجود در اختیار مردم قرار بگیرد تا این میدان نیز رونق بگیرد. فکر می کنم در سال آینده میدان امام علی (ع)از این وضعیت بیرون خواهد آمد. البته بستگی به خروج از رکود دارد .

وضعیت شهرداری نیز به دلیل عدم رونق در بخش مسکن خوب نبود ولی الان شرایط کمی بهتر شده است.

افزایش درصد تحقق بودجه با کمک مشاوران

تعداد مشاورینم را نمی دانم، ولی آنها کمک کرده اند در این ۵ ماه و نیم بتوانم جذب بودجه را از ۲۳درصد به ۸۰درصد افزایش دهم.

تغییرات مدیریتی

واژه تغییر الزاما به معنی به تغییر افراد نیست. تغییر مورد نظرما ایجاد اصلاحات در امور اداره شهر است. آمده ایم رویه را تغییر دهیمکه برای این کار باید زیرساخت ها فراهم باشد. اگر مدیران به اصلاحات امور اعتقادی نداشته باشند حضورشان بی فایده است. در شهرداری برای تغییر و تغییر رویه کار کرده ایم و مدیران را نیز بر این اساس تغییر دادیم.

در شهرداری تعداد مدیران خیلی زیاد است و قرار نیست همه شان را تغییر دهیم و از کار کنار بگذاریم. همه مدیران قبلی با برنامه های ما در تضاد نیستند

از همه کسانی که بتوانند برنامه ای که اعلام کرده ام را اجرا کنند استفاده می کنم

معاونین تغیر پیدا کردند و برخی مدیران سازمان ها نیز تغییر پیدا کرده اند.

هدف ما از تغییرات اجرای انضباط مالی و اداری بود و  توفیقات خوبی در این زمینه بدست آماده است.

مبارزه با فساد صورت گرفته و ادمه هم خواهد داشت. از سوی دیگر ما در راستای اجرای قانون حرکت می کنیم

هرکسی هم به وظایفش در چهارچوب قانون عمل کند به او احترام می گذاریم، چرا که ما برای کرامت انسانی آمده ایم.

استفاده از مدیران جوان

شهرداری در استفاده  از جوانان عملکرد قابل قبولی دارد و بنا داریم این روند را ادامه دهیم.

گردشگری

محور اول برنامه هفت محوری من گردشگری است  و برای اینکه گردشگری به معنای واقعی تححق پیدا کند به توسعه زیرساخت ها نیازمندیم.

از نظر هتل وضعیت مناسبی نداریم و از سرمایه گذاران تقاضای ساخت هتل داریم.

چندتا کار ویژه برای نوروز 97 درنظر گرفته ایم که راه اندازی سایت برای گردشگران برای اولین بار در کشور جهت رزرو ورودی مکان های دیدنی اصفهان یکی از آن ها است.

به فاوا گفتیم برای تجهیز اینترنت در نقاط گردشگر پذیر اقدام کند تا گردشگران در مکان های پر تردد گردشگری امکان استفاده رایگان از اینترنت را داشته باشند.

شروع برنامه های نورزی ما از 26 اسفند ماه است.

۵۰۰ برنامه در ۲۶ نقطه از شهر در سه بخش فرهنگی و هنری و ورزشی در نظر داریم که نمایش آداب ها و سنن، برگزاری نمایشگاه، کارگاه مشاغل سنتی، تک نواز و بازی های نمادین از جمله این برنامه ها است.

به اندازه چهارسال برای مترو کار کردیم

گفتم به اندازه چهارسال در این چهارماه برای مترو کار شده است و این کار من نبوده، بلکه کار کارگران و نیروهای کار در مترو است.

صبح یک شنبه درمیدان امام حسین شاهد بهره برداری از ایستگاه مترو در این منطقه و انقلاب خواهیم بود و من به وعده ای که برای بهره برداری کامل از خط یک مترو اصفهان در شبکه یک سیما دادم عمل می کنم.

در جواب این سوال که چطور مترو به صفه رسید ؟ جواب می دهم با سه شیفت کار در مترو.

من فقط پیگیر بودم و می دانستم نیروی کار در مترو این توانایی را دارد که کار را به سرانجام برساند.

ما به قول خودمان وفا کردیم و یکشنبه بهره برداری آزمایشی از مترو داریم.

تمایل داریم با حضور مسوولین کشوری برای مترو افتتاح رسمی داشته باشیم و یکشنبه 27 اسفندماه بهره برداری آزمایشی آن را انجام می دهیم تا بعد از نوروز با حضور مسئولان کشوری خط یک مترو اصفهان را بطور کامل بهره برداری کنیم.

معتقدم اگر در کشور مثل کار در مترو اصفهان کار شود ، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

امید

با شعار امید آمدیم و با امیدجلو می رویم و به امیدشما پیش می رویم.

در نظر داریم خیریه شهرسازان را با انبوه سازان راه اندازی کنیم.

غلبه بر آلودگی

غلبه بر آلودگی یعنی باید مترو شکل بگیرد، ناوگان حمل و نقل شهری نو شود و رفع آلودگی یعنی باید زاینده رود سیراب و تالاب پراز آب شود.

من استاندار و مسوول رفع معضل آب نیستم، بلکه به عنوان حقابه دار و کسی که سهم در آب دارد و نبود آب به شهرش آسیب زده پیگیر مسائل زاینده رود هستم.

خیلی از این جهت ناراحتیم که کشاورزان از بابت خشکی زاینده رود زجه می زنند.

امیدواریم کشاورزان در شب عید اگر آبی نیست که زمین هایشان را آبیاری کنند، لااقل کاری کنیم که از مشکلات مالی آنها بکاهیم.

باید همه کمک کنیم که مساله آب زاینده رود رفع شود.

مناسب سازی شهر برای معلولان

هنوز از معلولین و جانبازان به معنای خاص معلول استفاده نکردیم.

ایده داریم که مرکزی برای خرید و فروش و نمایش آثار هنر معلولان بنا کنیم.

امیدواریم بتونیم از مشاور معلول هم بهره ببریم.

دوستدارشما هستم و امیدوارم بشود فضایی ایجاد شود که هیچ معلولی احساس نکند شهر متعلق به اونیست و تلاش می کنیم زیرساخت هایش فراهم شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز