جلوگیری از جدایی ۱۱ هزار زوج توسط کارشناسان مشاوره پلیس اصفهان

۱۳۹۶/۱۲/۲۶ - ۱۴:۴۳:۳۷
کد خبر: ۶۸۹۶۶۳
جلوگیری از جدایی ۱۱ هزار زوج توسط کارشناسان مشاوره پلیس اصفهان
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گفت: با تلاش کارشناسان مرکز مشاوره و مددکاری آرامش این معاونت ، اختلافات 11 هزار زوج که در آستانه جدایی بودند به صلح و سازش مبدل شد.

به گزارش برنا از اصفهان، سرهنگ جهانگیر کریمی اظهار کرد: در سال96، معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان تلاش کرد تا با ارائه برنامه های آموزشی و آگاه سازی مردم، نقش موثری در پیشگیری از جرایم و آسیب های اجتماعی در جامعه ایفا کند.

وی در ادامه افزود: در سال 96 نزدیک به 30 هزار نفر از خدمات مشاوره ای مرکز مشاوره آرامش این معاونت و واحدهای مشاوره و مددکاری مستقر در کلانتری ها و پاسگاه ها به صورت رایگان بهره مند شدند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان همچنین بیان داشت: بیشترین علت مراجعه افراد به این واحدها، اختلافات خانوادگی بوده که 22 هزار نفر آنان در آستانه طلاق قرار داشتند و بحمدالله کارشناسان خبره واحدهای مشاوره پلیس استان توانستند با استفاده از تکنیک های خاص مشاوره ای، صلح و سازش را به این خانواده ها هدیه کنند.

استقبال مردم از طرح مشاوره فعال

سرهنگ کریمی خاطرنشان کرد: در سال گذشته بر اساس ارزیابی های صورت گرفته، مرکز مشاوره آرامش این معاونت، در بین مراکز مشاوره پلیس سراسر کشور توانست رتبه اول را در شاخص های تعیین شده کسب کند.

وی همچنین اذعان داشت: در سال 96 با همکاری شهرداری اصفهان، کارشناسان مشاوره و مددکاری مجرب مشاوره پلیس هر ماه یک مشاوره گروهی در فرهنگسرای همایی اصفهان برای خانواده های در معرض آسیب برگزار کردند که ااین برنامه در سال 97 نیز تداوم خواهد داشت.

سرهنگ کریمی ادامه داد: علاوه بر این، بیش از 4 هزار بروشور، گاهنامه، کتابچه های آموزشی با موضوع مسائل خانوادگی و روانشناختی تهیه و در بین مراجعان توزیع شده است.

خدمات ویژه مرکز مشاوره آرامش در ایام نوروز

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان بیان داشت: در ایام نوروز 97 مرکز مشاوره آرامش این معاونت و تمامی واحدهای مشاوره و مددکاری کلانتری ها به صورت مضاعف آماده ارائه خدمات مشاوره ای رایگان به شهروندان و مسافران در زمینه های فردی، روانی، خانوادگی، تحصیلی، انتظامی،حقوقی، روانشناختی، روانسنجی و مددکاری است.

وی افزود: شهروندان و مسافران نوروزی در ایام نوروز حتی روزهای تعطیل از ساعت 8 صبح الی 14 بعد ازظهر می توانند به منظور بهره مندی از خدمات مرکز مشاوره آرامش به معاونت اجتماعی پلیس استان واقع در میدان امام (ره) بالاتر از مسجد شیخ لطف الله مراجعه و یا با شماره تلفن 2183030 تماس حاصل کنند.

راه اندازی کانال تخصصی صدای پای آرامش

سرهنگ کریمی اظهار کرد: به منظور خدمات رسانی بیشتر و بهتر به شهروندان و پاسخ گویی به نیازهای مشاوره ای مردم، کانال تخصصی صدای پای آرامش در فضای مجازی به آدرس @sedae_paye_aramesh راه اندازی شده که شهروندان می توانند با عضویت در آن، از مطالب آموزشی و مشاوره ای بهره مند شوند و پاسخ های لازم در خصوص سوالات خود را دریافت کنند.#

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز