۷۰درصد گردشگران از روان بودن مسیرهای تردد در شهر اصفهان رضایت داشتند

رضایت ۹۷ درصد مسافران نوروزی اصفهان از زیبا سازی شهر

۱۳۹۷/۰۱/۱۴ - ۱۱:۵۷:۰۷
کد خبر: ۶۹۲۷۱۳
رضایت ۹۷ درصد مسافران نوروزی اصفهان از زیبا سازی شهر
مسوول نظرسنجی ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرداری اصفهان گفت: نظرسنجی های انجام شده در ایام نوروز نشان می‌دهد بیش از ۹۷ درصد مسافران از زیباسازی شهر و نظافت و پاکیزگی اصفهان رضایت دارند.

به گزارش برنا از اصفهان، سعید ابراهیمی در آخرین جلسه هماهنگی ستاد خدمات سفر شهر اصفهان اظهار کرد: نظرسنجی‌های انجام شده از مسافران نوروزی از اول تا ۱۲ فروردین ماه با رعایت نسبت جنسیتی زن و مرد انجام شده است.

وی میزان رضایت مسافران از تعداد پارکینگ‌های سطح شهر را مناسب خواند و گفت: البته ۱۷ درصد مسافران از این پارکینگ‌ها استفاده نکرده اند، اما از لحاظ دسترسی مسافران به پارکینگ ها ۵۰ درصد اعلام رضایت ثبت شده است.

ابراهیمی با بیان اینکه حدود ۷۰ درصد مسافران از روان بودن مسیرهای عبور و مرور راضی بودند، اظهار کرد: نظرسنجی انجام شده نشان داد ۹۰ درصد مسافران با خودروهای شخصی به اصفهان سفر کرده و از تابلوهای راهنمای مسیر درون شهری رضایت داشتند.

مدیر مطالعات و پژوهش شهرداری اصفهان اعلام کرد: رضایت مسافران از نظافت سرویس های بهداشتی در اطراف مراکز دیدنی و تاریخی شهر و حاشیه زاینده رود در رده های مناسب و بسیار مناسب ارزیابی شده است.   

وی گفت: بیش از ۸۰ درصد مسافران از برخورد شهروندان اصفهانی اعلام رضایت داشتند، همچنین میزان رضایت از محل اقامت خوب ارزیابی شده است.

ابراهیمی افزود: ۸۳ درصد از مسافران از هتل ها راضی و ۱۷ درصد ناراضی بودند. در بخش مهمانپذیرها رضایت خوب و در بخش منازل استیجاری رضایت نسبی، ارزیابی می شود. ۶۶ درصد مسافران از مدارس راضی و ۳۳ درصد ناراضی بودند، همچنین خوابگاه های دانشجویی رضایت بالای مسافران را به همراه داشته است.   

وی با اشاره به فراوانی مکان های مورد بازدید، اظهار کرد: آمارها نشان می دهد بیشترین بازدید گردشگران در شهر اصفهان از باغ پرندگان، کاخ موزه چهلستون، منارجنبان، باغ گلها و عمارت هشت بهشت بوده است.  

وی در خصوص نحوه اطلاع یابی مسافران از مراکز گردشگری شهر بیان داشت: بر اساس نظرسنجی ها، درصد بالایی از افراد برای یافتن پاسخ سؤالات خود به نرم افزارهای تلفن همراه و افراد محلی مراجعه کرده اند و این بدان معنا است که راهنمایان دوچرخه سوار و اطلاع رسانی های مجازی ما مورد توجه قرار گرفته و در آینده نیز بیشتر باید به این سمت حرکت کنیم.

ابراهیمی ادامه داد: البته مسافرانی که به کیوسک ها و ستادها مراجعه داشتند نیز از نحوه اطلاع رسانی راضی بوده اند.

مسوول نظرسنجی ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرداری اصفهان به نظرسنجی های انجام شده در باغ فدک اشاره و خاطرنشان کرد: در کمپینگ باغ فدک تعداد ۲۴۳ پرسشنامه تکمیل شد و نتایج به دست آمده حاکی است ۷۰ درصد مسافران برای نخستین بار برای اقامت به باغ فدک مراجعه کردند که ۳۳ درصد آنها با معرفی آشنایان و ۲۶ درصد از طریق تابلوها و ستاد اسکان به باغ فدک هدایت شده اند. همچنین بیش از ۹۵ درصد مسافران از نظم و امنیت این کمپینگ راضی بودند.

وی با اعلام اینکه ۷۰ درصد مسافران اطلاعات ضروری خود را از طریق راهنمایان گردشگری باغ فدک دریافت کردند، افزود: بیش از ۸۰ درصد از نظافت سرویس های بهداشتی، آبخوری ها و ظرفشویی های باغ فدک اعلام رضایت داشته و ظرفیت پارکینگ های این کمپینگ را نیز خوب ارزیابی کردند.

به گفته وی، ۳۶ درصد مسافران در منزل اقوام و آشنایان، ۲۳ درصد در مدارس آموزش و پرورش و بعد از آن در مهمانسرای ادارات و ۴.۵ درصد نیز در هتل‌ها و مهمانپذیرها اقامت داشته اند.  

مسوول نظرسنجی ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرداری اصفهان اظهار داشت: ۵۵ درصد مسافران اعلام کردند که نقشه اطلاعات ترافیکی را دریافت نکرده و بیشتر از نرم‌افزارهای تلفن همراه، جستجو در اینترنت و سؤال از اقوام و آشنایان، اطلاعات لازم را به دست آورده اند.

وی با بیان اینکه آمارها نشان می دهد بیش از ۳۵ درصد ورود مسافران به باغ فدک هر روز در ساعات بین ۱۷ تا ۲۰ انجام شده است، خاطرنشان کرد: بر اساس این نظرسنجی ها مقصد سفر ۵۴ درصد مسافران تنها اصفهان بوده و ماندگاری اقامت این دسته بین سه تا چهار شب بوده که مدت زمان قابل توجهی محسوب می شود.

ابراهیمی تصریح کرد: حدود ۱۰ درصد مسافران اعلام کردند که زودتر از برنامه مقرر خود، اصفهان را ترک می کنند. آنها مهمترین دلیل خود را خشکی زاینده رود اعلام کردند و این نشان می دهد که زاینده رود به عنوان یک شاهراه حیاتی در جذب گردشگر بسیار تأثیرگذار است.

 

نظر شما