با حضور رییس اتاق بازرگانی اصفهان در انجمن کارفرمایان پاریس؛

گشایش پنجره فرصت‌های سرمایه‌گذاری اصفهان برابر پاریس

۱۳۹۷/۰۱/۲۲ - ۱۳:۳۰:۳۱
کد خبر: ۶۹۵۸۸۰
گشایش پنجره فرصت‌های سرمایه‌گذاری اصفهان برابر پاریس
سید عبدالوهاب سهل‌آبادی که به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در پاریس به سر می‌برد در ادامه برنامه‌های این هفته، در انجمن کارفرمایان فرانسه (MEDEF)حضور یافت و به تشریح دستاوردها و مزیت‌های نسبی و رقابتی ایران و اصفهان در بخش‌های صنعتی و بازرگانی پرداخت.

به گزارش برنا از اصفهان، رئیس اتاق بازرگانی اصفهان که در جمع  مدیران عامل شرکت های بزرگ فرانسوی مانند توتال وایرباس سخن می‌گفت، تصریح کرد: باعث مسرت و خوشحالی است که تفکر مثبتی از اصفهان در میان صنعتگران، اصحاب کار و تولید و فعالان اقتصادی فرانسه وجود دارد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران تاکید کرد: اصفهان با داشتن بیش از هشت هزار واحد تولیدی و تجاری بزرگ، متوسط و کوچک در زمینه‌های مختلف بازرگانی، صنعتی، معدنی و کشاورزی، اولین شهر صنعتی ایران است.

سهل‌آبادی اصفهان را قطب صنعت ایران خواند و به حضور صنایع بزرگ ایران همچون فولادمبارکه، ذوب‌آهن، پتروشیمی، پالایشگاه، صنایع سیمان، کاشی، سرامیک و شیشه در این استان اشاره کرد و افزود: از افتخارات صنعت اصفهان، رعایت استانداردهای محیط‌زیستی است به طوری که تولیدات فولادمبارکه با دارا بودن این استانداردها و دیگر استانداردهای بین‌المللی، به اکثر کشورهای اروپایی صادر می‌شود.

وی با اشاره به موفقیت‌های جامعه تولید و صنعت اصفهان با وجود شرایط سخت دوران جنگ تحمیلی و تحریم‌ها، اضافه کرد: با وجود شرایط سخت و طافت‌فرسای کشور، فعالان اقتصادی در صنایع متوسط و کوچک با تامین قطعات و تجهیزات کارخانه‌ های بزرگ توانستند از اشتغال و تولید کشور حفظ و حراست کنند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با ابراز خرسندی از کنار رفتن ابر سیاه تحریم‌ها از آسمان ایران تاکید کرد: پنجره واحد و مرکز خدمات سرمایه‌گذاری به عنوان کانون سرمایه‌گذاران برای حمایت و رفع مشکلات آنان و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان اصفهان ایجاد شده است.

وی به سفر و بازدید رئیس و فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی پاریس به اتاق بازرگانی اصفهان اشاره کرد و افزود: خوشبختانه وضعیت شرکت‌های صنعتی و تجاری اصفهان از نظر مدیریت و تکنولوژی مطلوب است.

وی ادامه داد: پیشینه ارتباطات فرهنگی دو کشور ایران و فرانسه و سوابق مثبت مراودات میان دو شهر بزرگ اصفهان و پاریس می‌تواند به سرعت بخشیدن توسعه و رشد تبادلات صنعتی و تجاری در آینده بیانجامد.

در ادامه رئیس اتاق بازرگانی اصفهان به تشریح مزیت‌های نسبی ایران و اصفهان پرداخت و با اشاره به رتبه سوم کشور در دارا بودن تعداد دانشگاه‌ها و دانشجویان در جهان، اصفهان را شهر علم و دانش خواند که با وجود کریدور علم و فناوری در اصفهان، ارتباط علمی نزدیکی میان شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان با دانشگاه سوفیا آنتی پولیس فرانسه برقرار است.

سهل‌آبادی با اظهار تاسف از برخی تبلیغات نادرست سیاسی علیه جامعه زنان کشورمان، رتبه مشارکت زنان در امور اقتصادی را با ٤/٢٨درصد در جایگاه پنجم جهان معرفی کرد.

به گفته وی، از دیدگاه سازمان ملل متحد ایران در بین ٩٦ کشور جهان، جایگاه دوم در چاپ کتاب‌های مرتبط با تکنولوژی را داراست. وی معتقد است، این مساله اشتیاق ایرانیان، به مطلع بودن و به‌روزبودن در زمینه‌های فنی و تکنولوژی روز را نشان می‌دهد.

نکته دیگری که رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران به آن اشاره کرد مبادلات تجاری ایران و فرانسه در سال ٢٠١٧ بود. وی دستیابی به رقم ٨/٣میلیارد یورو در این زمینه را تنها به رفع تحریم‌ها محدود ندانست و آن را در سایه پیشینه درخشان مبادلات فرهنگی و تجاری دو کشور در گذشته خواند.

سهل‌آبادی نقش این عامل را در استقبال گروه‌های صنعتی و بازرگانی فرانسوی بعد از تحریم‌ها و فعال شدن دفاتر اقتصادی و تجاری مهم دانست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در معرفی ظرفیت‌های همکاری بین دو کشور ایران و فرانسه به فضای توام با امنیت و آرامش در ایران و اصفهان اشاره کرد و قوانین سرمایه‌گذاری در ایران را از بهترین قوانین در نوع خود برشمرد و گفت: قوانین تجاری ایران به نحوی است که به اتباع دیگر کشورها اجازه می‌دهد تا صددرصد سرمایه‌گذاری کنند و از سهام‌داران صنایع ایران باشند بدون آن که برای آینده مالکیت و سرمایه خود نگران شوند.

سهل‌آبادی در پایان سخنان خود خواستار زمینه‌سازی برای آشنایی بیشتر سرمایه‌گذاران فرانسوی با فرصت‌های سرمایه‌گذاری شد و نقش اتاق بازرگانی پاریس در ترغیب و تسهیل سرمایه‌گذاری فرانسوی‌ را مهم ارزیابی کرد.

نظر شما