نمایشگاه حمل و نقل پاک، زمینه‌ساز کاهش ترافیک و آلودگی هوا

۱۳۹۷/۰۱/۲۳ - ۱۱:۴۲:۳۵
کد خبر: ۶۹۶۱۸۷
نمایشگاه حمل و نقل پاک، زمینه‌ساز کاهش ترافیک و آلودگی هوا
عضو شورای شهر اصفهان با اشاره به تأثیر برپایی اولین نمایشگاه تخصصی حمل‌ونقل پاک گفت: این نمایشگاه می‌تواند زمینه مثبتی برای گام‌های بهتر در راستای کاهش میزان ترافیک و آلودگی‌ها و نیز عوارض ناشی از ترافیک در سطح شهر ایجاد کند.

به گزارش برنا از اصفهان، کوروش محمدی با اشاره به تأثیر برپایی اولین نمایشگاه تخصصی حمل‌ونقل پاک اظهار داشت: امروزه ترافیک به یک چالش و معضل جدی زیست محیطی و در عین حال به یک معضل برای سلامت روان جامعه تبدیل شده است.

وی افزود: ترافیک علاوه بر اینکه مسائل اجتماعی و اقتصادی جامعه را به واسطه بار هزینه‌ای و تعللی که در زمان رسیدگی به امور در کلان‌شهرها با چالش مواجه می‌کند یک سری عوارض را در چارچوب مسائل زیست محیطی و حیاتی مانند آلودگی هوا و انتشار گازهای سمی ایجاد می‌کند که سلامت جسم و سلامت روان جامعه را با خطر مواجه می‌کند.

عضو شورای شهر اصفهان تصریح کرد: برگزاری اولین نمایشگاه تخصصی حمل‌ونقل پاک با این قابلیت که در رابطه با عرضه محصولات یا وسائط نقلیه پاک و هیبریدی و برقی قرار است که اطلاع رسانی و جامعه را آگاه کند طبیعتاً می‌تواند زمینه مثبتی بر گام‌های بهتر در راستای کاهش میزان ترافیک و آلودگی‌ها و نیز عوارض ناشی از ترافیک در سطح شهر ایجاد کند.

وی بیان کرد: شهری همچون اصفهان که مشهور به شهر گنبدهای فیروزه‌ای است امروز به واسطه ریزگردها و آلودگی‌ها کم‌کم تنفس و اکسیژن خود را از دست می‌دهد و نیز فضای سبز این شهر رنگ می‌بازد که می‌تواند معضل جدی برای این شهر محسوب شود.

محمدی بیان کرد: ترافیک عاملی برای سلامت روان و تشدیدکننده اختلالات روان‌شناسی، افسردگی، اضطراب و پرخاشگری در سطح جامعه می‌شود.

وی با اشاره به تأثیر برپایی این نمایشگاه در سیاست گذاری‌های حوزه مدیریت شهری گفت: طبیعتاً این نمایشگاه برای مدیران شهری و شورای شهری و نیز تصمیم‌گیرندگان و سیاست‌گذاران حوزه مدیریت شهری راه‌گشا خواهد بود.

عضو شورای شهر اصفهان خاطرنشان کرد: با برپایی و بازدید از این نمایشگاه و عرضه آخرین محصولات موجود در دنیای تکنولوژی صنعت امروز که به سمت صنعت پاک حرکت می‌کند می‌توان برنامه‌ریزی و افکار و نگرش‌های مدیریتی را به سمت تجهیز ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهری و تجهیزات پاک مانند هیبریدی و برقی همچون اتوبوس‌ها و موتورهای برقی برای سیستم پلیس و بازرسی تبدیل کرد.

وی اضافه کرد: ماشین‌های هیبریدی برای مردم می‌تواند یک انتخاب باشد که این انتخاب به سلامت مردم کمک خواهد کرد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز