استاندار اصفهان اعلام کرد:

استفاده ی بهینه از آب با تشکیل کارگروه سازگاری با کم آبی

۱۳۹۷/۰۱/۲۶ - ۱۴:۴۳:۱۱
کد خبر: ۶۹۷۰۹۵
استفاده ی بهینه از آب با تشکیل کارگروه سازگاری با کم آبی
محسن مهرعلیزاده در دومین جلسه کارگروه استانی سازگاری با کم آبی استان، اظهارداشت: کارگروه سازگاری با کم آبی محوری ترین بخش تصمیم گیری عملیاتی و اجرایی برای استفاده ی بهینه از آب در بخش های مختلف کشاورزی، صنعت، آب شرب و محیط زیست است.

به گزارش برنا از اصفهان، دکتر محسن مهرعلیزاده در دومین جلسه کارگروه استانی سازگاری با کم آبی که پیرامون بررسی راهکارهای اجرایی و عملیاتی سازگاری با وضعیت کمبود منابع آبی برگزار گردید، اظهارداشت: با ابتکار عمل وزرات نیرو برای تشکیل کارگروه ملی، در ۱۲ اسفند ماه مصوبه هیئت وزیران برای تشکیل کارگروه ملی سازگاری با کم آبی ابلاغ و در ۱۳ اسفندماه اولین نشست این کارگروه به منظور بررسی پیشنهاد استانداری اصفهان برگزار گردید.

مهرعلیزاده با بیان اینکه پیشنهادات استان پس از بررسی در این جلسه در هیئت وزیران به تصویب رسید، تصریح کرد: خوشبختانه طرح های استان اصفهان در خصوص چگونگی استفاده مطلوب از آب بعنوان یک الگو در کشور برای استان های دیگر هم مورد استفاده قرار گرفته است.

استاندار اصفهان با اشاره به مصوبات هیئت وزیران در کارگروه ملی سازگاری با کم آبی، افزود: در این کارگروه سازوکارهای اجرایی به تصویب رسید و مقرر شد برنامه های دستگاه هایی که به نحوی با مسئله ی آب مرتبط هستند در جلسات استانی مورد بررسی قرارگیرد.

وی با اشاره به عدم تبدیل برنامه ها، ایده ها و فکرها به پروژه های اجرایی، افزود: در کارگروه استانی سازگاری با کم آبی سازوکارهایی که نوشته شده بود بررسی و اصلاح گردید و برنامه های تمامی دستگاه هایی که فعلا با مسئله ی آب درگیر هستند مورد بررسی و تایید قرار گرفت که باید مشترکاً در جهت استفاده بهینه از آب اجرا نمایند.

مهرعلیزاده خاطر نشان کرد: محوراصلی این کارگروه این است که صنایع پرآب بر در جهت احیای کشاورزی و پروژه هایی که در صرفه جویی آب شرب مصرف خانگی می تواند مفید باشد کمک نمایند.

محسن مهرعلیزاده با اشاره به اینکه افزون بر این برنامه ها چندین پروژه ی عملیاتی و اجرایی با زمانبندی مشخص در راستای ایجاد اشتغال و کنترل مصرف آب مشخص شده است، افزود: چندین پروژه مربوط به صرفه جویی آب در مصارف خانگی مطرح گردیده که توسط شرکت آب و فاضلاب به مردم ارائه خواهد شد.

مهرعلیزاده اظهارداشت: سیاست این است که با استفاده از ابزارها، شیوه ها و ایده های جدید با هدف کاهش مصرف آب ابزارهایی را در اختیار مردم قرار دهیم که مصرف آب شرب کاهش پیدا کند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه این شیوه های عملیاتی و اجرایی در همه ی زمینه ها بکارگرفته خواهد شد، افزود: این کارگروه به عنوان محوری ترین بخش تصمیم گیری عملیاتی و اجرایی برای استفاده ی بهینه از آب در بخش های مختلف کشاورزی، صنعت، آب شرب و محیط زیست است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز