رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در واکنش به اظهارات جمعه گذشته امام جمعه موقت اصفهان

کجا رسم است که قصاص قبل از جنایت کنند؟

۱۳۹۷/۰۳/۰۶ - ۱۲:۴۹:۳۷
کد خبر: ۷۱۱۵۳۴
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در واکنش به اظهارات جمعه گذشته امام جمعه موقت اصفهان پرسید "کجا رسم است که قصاص قبل از جنایت کنند؟ این که می‌گویند شورای شهر "چه کرده و چه کرده" هیچ پایه و اساسی ندارد.

به گزارش خبرنگار برنا- منطقه اصفهان، فتح الله معین در سی‌وپنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان در پاسخ به خطبه نماز جمعه امام جمعه موقت اصفهان گفت همین که نفر سیزدهم این دوره از شورای شهر بیشتر از نفر نخست دوره قبل رای آورده است نشان می‌دهد مردم به دنبال تغییر و تحول هستند.

وی همچنین گفته است صحبت‌هایی که از برخی تریبون‌ها بر علیه شورای شهر عنوان می‌شود مبنای حقیقی ندارد و اینکه می‌گویند شورای شهر "چه کرده و چه کرده" هیچ پایه و اساسی ندارد. آیا این درست است که قصاص قبل از جنایت و قضاوت به دور از انصاف کنند؟

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید می‌کند باید قبل از آنچه چیزی گفته شود از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان سوال شود و اگر پاسخ مناسبی داده نشد واکنش نشان داده شود. متاسفانه از هیچ یک از اعضای شورای شهر و حتی شهردار درباره این موضوع تا پیش از این سوالی نشده بود.

وی در بخشی دیگر از نطق پیش از دستور خود گفته است این که می‌گویند "اختلاط زن و مردی بوده و اتفاقاتی افتاده است" به هیچ عنوان صحت ندارد و این شبهاتی که برای مردم مومن اصفهان اصفهان ایجاد می‌کنند را نمی‌دانم از کجا آمده است؟ قضاوت باید دو سویه باشد. برنامه‌های شورای اسلامی شهر اصفهان بسیار ضابطه‌مند است.

جمعه گذشته آیت‌الله سید ابوالحسن مهدی- امام جمعه موقت اصفهان در خطبه نماز جمعه با انتقاد به تلاش شورای اسلامی شهر برای بازگشت نام یک خیابان به نام اصلی و تاریخی‌اش گفته بود اصفهان به آرامش نیاز دارد، نه به تغییر نام یک خیابان.

وی همچنین در اظهاراتی تند اعلام کرده بود شما که می‌خواهید نام یک مرجع تقلید را از روی یک خیابان بردارید آیا آن شخصیت بزرگ را که افتخار جهان اسلام است می‌شناسید؟

امام جمعه موقت اصفهان در بخشی دیگر از سخنان خود خواستار ورود دادستان به موضوع شده و گفته بود باید بدانیم چه کسانی پشت این اقدامات هستند. این موضوع نشان می‌دهد فکرهایی در شورای شهر است. حالا می‌فهمیم زمانی که شورای نظارت داد می‌زد و می‌گفت برخی از این افراد مشکل صلاحیت دارد منظور چه بود.

فتح الله معین در پاسخ به این اظهارات در حضور رسانه‌ها گفته است شورای اسلامی پنجم نخستین جلسات و همنشینی‌های خود را با ائمه محترم جمعه و روحانیون برجسته آغاز کرده است و تا کنون هیچ نماز جمعه‌ای نبوده است که عضوی از شورا در آن حضور نداشته باشد.

وی همچنین تاکید کرده است اینکه می‌گویند شورای شهر با روحانیان ارتباطی ندارد صحیح نیست و شاید یک فرد خاص مد نظر ایشان بوده است. هریک از روحانیان که باید خدمتشان حضور پیدا کنیم باعث افتخار ما خواهد بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز