ملی پوش اصفهانی پاراگلایدر:

به دنبال احقاق حق خانم ها هستم / حذف بانوان از تیم ملی پاراگلایدر منطقی نیست

۱۳۹۷/۰۳/۰۸ - ۱۲:۵۹:۲۷
کد خبر: ۷۱۲۳۸۰
رکورد دار رشته مسافت پرواز با پاراگلایدر بانوان کشور گفت: کمیته پاراگلایدر انجمن های ورزشی درصدد حذف بانوان خلبان از مسابقات آسیایی جاکارتا است و این رفتار سبب از دست رفتن سهمیه بانوان ایران در مسابقات جهانی می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا- استان اصفهان، نایب رئیس بانوان کمیته ورزش های هوایی استان اصفهان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار برنا در واکنش به حذف سهمیه بانوان در مسابقات آسیایی جاکارتا اظهار داشت: فدراسیون جهانی برای این دوره از مسابقات 16 سهمیه مشخص کرده که شامل 6خلبان بانو و 10 خلبان مرد است . فدراسیون انجمن های ورزشی این سهمیه را به دو آقا و یک خانم تقلیل داده و در نهایت خانم ها از همین سهمیه اندک نیز حذف شده اند.

فاطمه افتخاری ادامه داد: من تنها زن خلبان ایران هستم که موفق به کسب سهمیه در مسابقات آسیایی جاکارتا شدم و امیدکسب مدال در این رقابت ها را دارم، ولی با این فرایند که سهیمه ها را کاهش داده اند و در این بین حضور خانم ها را نادیده گرفته اند شانسم را برای حضور در مسابقات جام جهانی نیز از دست خواهم داد.

وی با اشاره به موقعیت و جایگاه این رشته در المپیک اظهار داشت: ورود رشته پاراگلایدر به مسابقات آسیایی زمینه ساز  اضافه شدن آن به مسابقات المپیک خوهد بود و این یعنی نقطه اوج برای پاراگلایدر. چرا نباید از این فرصت استفاده کنیم؟

نایب رئیس بانوان کمیته ورزش های هوایی استان اصفهان یادآور شد: سه بار از فدراسیون برای ارائه مدارک با من تماس گرفتند، ولی اعلام کردند که از سوی انجمن پاراگلایدر سهمیه ای برای خانم ها درنظر گرفته نشده است. با این حال به من قول دادند که این مشکل را برطرف می کنند، اما تا کنون اتفاق خاصی رخ نداده و ما درحال از دست دادن زمان هستیم.

وی تاکید کرد: من به رئیس هیات انجمن های ورزشی استان اصفهان، انجمن کشوری و فدراسیون نامه زده ام که حاضرم با هزینه شخصی خودم به این رقابت ها بروم؛ کاری که در این یازده سال انجام داده ام، ولی تا کنون جوابی نگرفته ام. برای این تلاش می کنم که بانوان ایرانی شانس کسب دو مدال در رشته مسافت پرواز و فرود دقت را دارند.

افتخاری تصریح کرد: من عاشق پرواز هستم و با وجود هزینه بالای این رشته، تا این لحظه با هزینه شخصی به مسابقات مختلف رفته ام و توانسته ام نام کشورم را در دنیا طنین انداز کنم. در ایران بانوان خلبان خوبی داریم که می توانند در عرصه های بین المللی برای کشور افتخار کسب کنند

وی اذعان داشت: الان تیم افغانستان با وجود سابقه کمتری که نسبت به ما در این رشته دارند، از سهمیه کامل استفاده کرده و 6 خانم را برای حضور در این مسابقات معرفی کرده است. چند بازیکنشان نیز پیش خود ما مشغول تمرین هستند. ایران که سال ها است در این رشته فعالیت می کند، چرا نباید از ظرفیت موجود بهره ببرد؟

رکورددار مسافت پرواز پاراگلایدر بانوان ایران خاطر نشان کرد: حضور خانم ها در رقابت های آسیایی جاکارتا می تواند دو مدال در رشته های مسافت پرواز و فرود دقت برای ایران به ارمغان آورد. این را هم اضافه کنم که خلبانی که در رشته مسافت پرواز فعالیت می کند، توان حضور در رشته فرود دقت را نیز دارد و یک ملی پوش بانو در این رقابت ها شانس کسب دو مدال را دارد.

رضایی تاکید کرد: امیدوارم با وجود زمان اندک باقی مانده بتوانیم این مشکل را برطرف کرده و اسباب حضور بانوان ایرانی در مسابقات بین المللی پاراگلایدر را فراهم سازیم و زمینه ساز حضور آنها در مسابقات جام جهانی پاراگلایدر شویم.

WhatsApp Image 2018-05-29 at 13.55.21

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز