مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان:

مرحله کشوری مسابقات سراسری قرآن کریم سال ۹۸ به میزبانی اصفهان برگزار می‌شود

۱۳۹۷/۰۳/۰۹ - ۰۹:۵۶:۴۹
کد خبر: ۷۱۲۶۹۸
مرحله کشوری مسابقات سراسری قرآن کریم سال ۹۸ به میزبانی اصفهان برگزار می‌شود
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: سال ۹۸ استان اصفهان میزبان مسابقات مرحله کشوری قرآن است و امیدواریم اعتبار ویژه‌ای برای این مسابقه در نظر گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری برنا - استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی در پانزدهمین دوره نمایشگاه قرآن و عترت اظهار داشت: استان اصفهان در زمان ۸ سال دفاع مقدس ۶ درصد از جمعیت کشور را تشکیل می‌داد اما ۱۰ درصد شهدای انقلاب استان و ۱۱ درصد از جانبازان و ایثارگران و آزادگان را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرد.

وی با بیان اینکه مردم اصفهان در امر قرآن پیش قدم هستند، افزود: سال گذشته بیش از ۲۹ هزار نفر اصفهانی در آزمون نهایی طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم شرکت کردند و این در حالی است که در کل کشور حدود ۲۴۰ هزار نفر در این رویداد بزرگ قرآنی شرکت کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه تصریح کرد: این نوید را به مردم اصفهان می‌دهیم که سال ۹۸ استان اصفهان میزبان مرحله کشوری مسابقات سراسری قرآن کریم است و این در حالی است که این مسابقات سال جاری در استان مرکزی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: امیدواریم اعتبار ویژه‌ای برای این مسابقات در نظر گرفته شود و به جامعه قرآن کل کشور ثابت شود که اصفهان می‌تواند الگو باشد.

حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی ادامه داد: سال گذشته طرح وقف مصحف شریف را در سطح استان اجرا کردیم که با اجرای این طرح و با مشارکت خیرین نیک اندیش در طول سال گذشته برای مساجد، تکایا و مدارس بیش از ۳۰ هزار جلد قرآن وقف شد.

 

نظر شما