استاندار اصفهان:

در بحث مقابله با آسیب های اجتماعی، اولویت ها گم شده است

۱۳۹۷/۰۳/۱۲ - ۰۹:۳۴:۴۰
کد خبر: ۷۱۳۶۴۵
در بحث مقابله با آسیب های اجتماعی، اولویت ها گم شده است
دکتر محسن مهرعلیزاده اظهارداشت: در بحث مقابله با آسیب های اجتماعی، اولویت ها را گم کرده ایم و این موضوع خود یک آسیب در حل مسائل اجتماعی بشمار می رود.

به گزارش خبرگزاری برنا - استان اصفهان، دکتر محسن مهرعلیزاده در جلسه ستاد امور فرهنگی و اجتماعی مدیریت و ساماندهی آسیب های اجتماعی استان اظهارداشت: مسئله ی آسیب های اجتماعی و لزوم پرداختن به آن بسیار جدی و اساسی است چرا که می تواند به آسیب رسیدن به ارزش ها؛ بی هویتی جوانان و ... منجر شود و مورد طمع دشمنان نیز قرار گیرد.

استانداراصفهان با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر این موضوع، تصریح کرد: در تمامی سمینارهای استانداران این موضوع مورد تاکید وزیر کشور نیز قرار گرفته است ولی واقعیت این است که مشخص نیست این مسیری که طی می شود تا چه اندازه مفید و موثر بوده است.

مهرعلیزاده با بیان اینکه صرف ارائه اطلاعات و آمار و گزارش اینکه چه اقداماتی صورت گرفته است کافی نیست، افزود: باید چرایی پرداختن به آسیب های اجتماعی، چگونگی اصلاح آسیب های اجتماعی و سهم هر دستگاه در این خصوص مشخص شود و بعنوان مثال اگر نشاط را بعنوان یک عامل کنترل و کاهش آسیب ها بدانیم، باید وظیفه ی هر نهاد و هر ارگان و دستگاه ها در ایجاد نشاط اجتماعی مشخص شود.

محسن مهرعلیزاده اظهارداشت: به نظر می رسد که در بحث آسیب های اجتماعی اولویت ها را گم کرده ایم و این موضوع خود یک آسیب در حل مسائل اجتماعی بشمار می رود.

مهرعلیزاده با بیان اینکه در بسیاری از موارد در مواجهه با مشکلات طفره می رویم، اظهارداشت: اعضای این کارگروه باید چرایی ایجاد آسیب های اجتماعی و راه های جلوگیری از بروز مشکلات را مشخص نمایند و با کارکردن بر روی این موضوعات رضایت نسبی مردم را بیش از پیش فراهم نمایند.

استانداراصفهان خاطر نشان کرد: جهت گیری های مقابله با آسیب های اجتماعی به سمتی پیش رفته است که بیشتر به سمت کنترل و برخورد با آسیب ها و مشکلات و نه برای پیشگیری، علاج و چاره اندیشی پیش رفته ایم.

وی با بیان اینکه بخشی از این آسیب ها به دلیل شبیخون گسترده فرهنگی دشمنان است، افزود: باید در جهت مقابله با تهاجمات فرهنگی بسیج شد و برای مقابله با آسیب های اجتماعی خردمندانه، مدبرانه، آگاهانه و پیشگیرانه حرکت کرد.

استانداراصفهان اهمیت دادن به بنیان خانواده، ارائه خدمات مفید و موثر به مردم و افزایش نشاط اجتماعی را لازمه حل مشکلات و آسیب های اجتماعی عنوان کرد.

گفتنی است در این جلسه اقدامات صورت گرفته در خصوص حاشیه نشینی در استان، طرح تاب آوری و توانمند سازی ساکنین محله ها ، کاهش مفاسد اخلاقی و اجتماعی، مسائل اجتماعی و فرهنگ محیط های دانشگاهی و مقابله با آسیب های اجتماعی در آموزش و پرورش تشریح گردید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز