معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان:

ایجاد ۶۰ هزار شغل درمدت ۳ سال برای کشاورزان

۱۳۹۷/۰۳/۲۷ - ۱۳:۴۸:۵۹
کد خبر: ۷۱۸۷۳۸
ایجاد ۶۰ هزار شغل درمدت ۳ سال برای کشاورزان
با اجرای طرح اشتغال پایدار برای کشاورزان آسیب دیده از کم آبی اگر طبق برنامه همه کمک کنند در طی مدت 3 سال 60 هزار شغل ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا - استان اصفهان ، علی شجاعی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان در گفت و گوی اختصاصی با برنا، گفت: یکی از مهم‌ترین معضلات استان اصفهان در طی یک دهه اخیر معضل کاهش بارش و پیامدهای ناشی از آن بوده است.

 وی افزود: برای رفع این آسیب‌ها و معضلات کشاورزان حدود 13 شهرستان از حوزه آبریز زاینده رود را در قالب یک برنامه جامع دیدیم تا بتوانیم درد را درمان کنیم.

وی ادامه داد: به همین دلیل با دستور استاندار شروع به کار کردیم. نگاه ما برنامه محور است، نمی‌توان گفت تاکنون کاری صورت نگرفته است. اما چون یک برنامه جامعی وجود نداشته و برنامه بر اساس آن نبوده است این کار به سامان نرسیده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان خاطر نشان کرد: از اواخر سال گذشته اولین مکاتبات خود را با تمام دستگاه‌های اجرایی استان و مراکز آموزش عالی برقرار کردیم و از همه کمک گرفتیم.

شجاعی تصریح کرد: برای اجرا این برنامه را به صورت جامع در تمام بخش‌ها و در تمام محورها تعریف کردیم. نگاه ما، نگاه کرامت، مشارکت و بحث عدالت بود. مشارکت تمام ذی‌نفعان از جمله کشاورزان. آن‌ها را نیز با حفظ کرامت در نظر گرفتیم.

وی اظهار کرد: به همین دلیل بر اساس 3 محور ارزشی شروع کردیم. حوزه‌های سیاسی، امنیتی، مدیریتی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و عمرانی، محیط زیست، میراث فرهنگی و گردشگری.

وی افزود: بر اساس سیاستگذاری هایی که در نظر گرفتیم به این نتیجه رسیدیم که این پروژه‌ها عملیاتی باشند، وقتی که به این پروژه‌های عملیاتی نگاه می‌کنیم تمام دستگاه‌های اجرایی استان را شامل می‌شود و اگر یکی از این بخش‌ها به شرح وظایفی که برای آن تعریف شده عمل نکند طرح اَبتَر می‌ماند.

وی تاکید کرد: به همین دلیل از تمام دستگاه‌های کمک گرفتیم، نقطه نظرات همه را خواستیم، برنامه‌ها را مطالعه کردیم. در این پروژه که خروجی آن طرح جامع است در واقع تمام دستگاه‌های اجرایی استان درگیر هستند. طرح جامع اشتغال پایدار برای کشاورزان آسیب دیده از کم آبی برای ۱۳ شهرستان که تطبیق و پایه آن با سند آمایشی شهرستان‌ها است که از سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: بر اساس برنامه و در صورت همکاری همه و به خصوص خود کشاورزان در نهایت قرار است با اجرای این طرح و برنامه در طی مدت ۳ سال حدود ۶۰ هزار شغل ایجاد کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان گفت: در این حوضه آبریز در بخش‌های صنعت، کشاورزی، میراث فرهنگی و گردشگری برنامه ریزی خاصی داریم. در حوزه عمران یکسری کارها حتماً به عنوان زیرساخت باید انجام گیرد. همچنین در حوزه سیاسی امنیتی نیز کارهایی به عنوان ایجاد بستر شروع پروژه‌های باید اجرا شود.

وی ادامه داد: برای اجرای این طرح هماهنگی و همکاری بین معاونین در استانداری اصفهان و هم افزایی تمامی دستگاه‌های اجرایی استان به ویژه فرمانداری‌ها در شهرستان‌ها و ائمه جمعه در این شهرستان‌ها نقش مهمی ایفا می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: بخش عمده طرح بر عهده خود کشاورزان است که اگر همراهی نکنند موفقیتی حاصل نمی‌شود. همچنین بخش عمده ای از این طرح سیستم سیاسی وامنیتی و نظارتی استان درگیر هستند تا بتوانیم توفیقاتی به دست آوریم. در تمامی مراحل طرح نقطه نظرات استاندار لجاظ شده منابع مالی آن نیز تعریف شده است.

شجاعی در پایان اظهار کرد: شورای شهر و دهیاری‌ها نیز در این طرح درگیر هستند وتمامی دستگاه‌های اجرایی استان بنا به جایگاه و وظیفه سهم…

 

نظر شما