حیدرعلی عابدی:

فقر مطلق در جمهوری اسلامی وجود ندارد

۱۳۹۷/۰۳/۲۹ - ۱۱:۲۲:۱۵
کد خبر: ۷۱۹۵۲۰
فقر مطلق در جمهوری اسلامی وجود ندارد
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی می گوید با توجه به حمایتهای دولت فقر مطلق در نظام جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد.

حیدرعلی عابدی در گفت و گو با خبرنگار برنا-اصفهان، در خصوص مقوله فقر اظهار کرد: دو نمونه فقر داریم فقر مطلق و عادی. امروزه می‌توانیم ادعا کنیم در جمهوری اسلامی فقر مطلق نداریم، مگر این که انسان های بی هویتی باشند.

وی افزود:چرا که افراد هویت دار نظام جمهوری اسلامی از طریق دولت یارانه ،مستمری بهزیستی و یاکمیته امداد را می گیرند؛ بنابراین فقر مطلق نداریم. به خصوص اینکه در مجلس شورای اسلامی مصوب کردیم در برنامه ششم که حداقل یک پنجم حقوق کار باید به مستمری بگیران داده شود.

وی ادامه داد: این ها کمک می تواند کند که ما بگوییم فقرنداریم. اما بحث فقر نتیجه رکود اقتصادی است واین رکود اقتصادی سر شاخه یا تابلو اصلی آن بیکاری است.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی رفع مشکلات اشتغال را مهم خواند و گفت: در بخش اشتغال تا به رونق اقتصادی نرسیم  مشکلات اشتغال  نمی شود دربخش اشتغال دو بحث وجود دارد؛ یکی زیرساخت‌ها و دیگری فرهنگ ان.

عابدی تصریح کرد:در شرایط فعلی دولت سرمایه‌گذاری اساسی را روی اشتغال گذاشته است.با توجه به مصوبه مجلس شورای اسلامی قرار است از بخش  که از ذخیره ارزی در راستای اشتغال سرمایه گذاری شود و معادله هم آن را هم با خود بانک ها سرمایه‌گذاری کنند.

وی با اشاره به وام اشتغال خاطر نشان کرد:در حال حاضر وام اشتغال روستایی با سود ۶ درصد وام اشتغال فراگیر با سود ۱۸ درصد داریم اما نکته اصلی فرهنگ کار است.

وی تاکید کرد: در خصوص فرهنگ اشتغال هیچ کار و بررسی صورت نگرفته است. به طوری که افراد دنبال کار بودن را پیدا کردن یک شغل در محیط اداری و یا حقوق مشخص از دولت می دانند.

وی ادامه داد: اما اگر افرادی بخواهند اشتغال ایجاد کنند زیربناها برای اشتغال آن ها فراهم و بعید می داند استان اصفهان در سال ۹۷ بتواند بودجه هایی که برای وام اشتغال اختصاص داده شده است را جذب کند.

عضوکمیسیون بهداشتو درمان مجلس شورای اسلامی  گفت:من توصیه می کنم جوانان با مطالعاتی که انجام می دهند به سمت کارآفرینی حرکت کنند چرا که  زمینه های اقتصادی برای کارآفرینی در کشور فراهم شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز