الزام پذیرش مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان ها به موارد ارجاعی اورژانس ۱۱۵ و آزادسازی آمبولانس ها

۱۳۹۷/۰۳/۲۹ - ۱۲:۱۵:۲۲
کد خبر: ۷۱۹۶۴۰
الزام پذیرش مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان ها به موارد ارجاعی اورژانس ۱۱۵ و آزادسازی آمبولانس ها
تمامی مراکز آموزشی درمانی، بیمارستان های تابعه دانشگاه، بیمارستان ها و مراکز درمانی خصوصی، خیریه و وابسته به ارگان ها ملزم به پذیرش بلاقید و شرط موارد ارجاعی اورژانس ۱۱۵ و آزادسازی آمبولانس ها در اسرع وقت می باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا - استان اصفهان، دکتر کلیدری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اصفهان طی نامه ای به تمامی رؤسای مراکز آموزشی درمانی، بیمارستان های تابعه دانشگاه و نیز بیمارستان ها و مراکز درمانی خصوصی، خیریه و وابسته به ارگان ها، اعلام نمود: با توجه به گزارشات مکرر تاخیر یا عدم پذیرش بیماران ارجاعی توسط اورژانس پیش بیمارستانی به مراکز درمانی و بیمارستان ها و با توجه به ضرورت بهره مندی در اسرع وقت کلیه امدادخواهان فوریت های پزشکی از خدمات اورژانس پیش بیمارستانی، کلیه مراکز آموزشی درمانی، بیمارستان های تابعه دانشگاه، بیمارستان ها و مراکز درمانی خصوصی، خیریه و وابسته به ارگان ها ملزم به پذیرش بلاقید و شرط موارد ارجاعی اورژانس ۱۱۵ و آزادسازی آمبولانس ها در اسرع وقت می باشند.

وی ادامه داد: هرگونه تماس مراکز درمانی با مراکز فرماندهی اورژانس پیش بیمارستانی(اتاق فرمان) مبنی بر اعلام عدم اعزام بیمار ممنوع بوده و مراکز درمانی ملزم به ایجاد زیرساخت های لازم در این خصوص و تسهیل فرایندهای پذیرش بیماران ارجاعی توسط واحدهای امدادی اورژانس پیش بیمارستانی می باشند.

دکتر کلیدری همچنین افزود: در صورت عدم وجود امکانات تشخیصی درمانی مورد نیاز برای بیماران ارجاعی، آن مرکز ملزم به پذیرش و انجام اقدامات اولیه مورد نیاز و اخذ پذیرش از سایر مراکز درمانی می باشد.

معاون درمان دانشگاه در پایان تصریح نمود: ستاد هدایت و مرکز پایش مراقبت های پزشکی(MCMC) در صورت نیاز به انتقال بیماران و مصدومان به سایر مراکز درمانی همکاری لازم را در این خصوص خواهند داشت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز